CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Peserta Bersih 4.0 Ulang Tragedi 13 Mei - Azalina Othman Said

5-9-2015 11:42 AM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 11672| Komen: 61

Description: Tindakan peserta Bersih 4.0 memijak gambar YAB Dato Seri Mohd Najib ...
Oleh Izzah Abbasy

Bersih 4.0 baru-baru ini adalah bayangan daripada tragedi berdarah 13 Mei 1969. Menurut Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said, tindakan peserta Bersih 4.0 memijak gambar YAB Dato Seri Mohd Najib, Perdana Menteri Malaysia dan Tuan Guru Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang seperti mengulangi tragedi tersebut.

Menurut laporan Sinar Harian, Azalina mengulas,


“Tindakan mereka ini adalah satu kesalahan yang boleh didakwa di bawah peruntukan Seksyen 3(1)(e), Akta Hasutan 1948, yang merupakan satu kesalahan di bawah Seksyen (4)(1)(a).  

“… jika disabitkan kesalahan, boleh didenda tidak melebihi RM5000, atau dipenjarakan tidak melebihi 3 tahun, atau kedua-duanya, bagi kesalahan kali pertama, dan denda tidak melebihi RM5000 atau penjara tidak melebihi 5 tahun untuk kesalahan kedua dan berikutnya,” katanya.

Beliau dalam pada itu turut menyifatkan himpunan tersebut sebagai cubaan bagi pihak-pihak tertentu untuk menggugat ketenteraman awam. - CARI Infonet
5

Bagus
10

Marah
2

Terkejut
12

Sedih
4

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (37 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote bit 4-9-2015 06:03 PM
Yg kena tangkap baling mercun pun geng ko la jugak bri azalina. Nasib baik peserta x panil ataupun ganas

Kalau x lunyai macai umno tu kena belasah.

Geng umno la akan start perangai monyet mcm kera kera yg masuk DUN PP lompat atas meja dulu.
Quote +#$!= 4-9-2015 06:05 PM
Edited by +#$!= at 4-9-2015 06:24 PM

Rilek bro. Geng anti bangsat 4.0 ikut nasihat polis, batalkan perhimpunan di waktu yang sama. Kalo tidak habis lunyai macai sekor sekor kena hantam
Quote kelapaparut 4-9-2015 06:07 PM
Bro azalina ni garang, taraf ayahanda dikalangan fengkid
Quote dodolgemok 4-9-2015 06:07 PM
Ek elen tiba2 nak main isu 13 mei. Dulu2 umngok kencing gmba nik aziz tu xjadi pon 13mei. Apa ke laknay la puak2 umngok ni
Quote cHimo 4-9-2015 06:12 PM
Sikit2 13 mei.. Jahanam laa mana2 muntri yg asyik2 sebut 13 mei puiii
Quote ifanonline 4-9-2015 06:14 PM
bab2 hina BN...semua kena tangkap...cilaka punya melayu
Quote spiderman80 4-9-2015 06:22 PM
Kejamnya tajuk TT.
Quote GhostWalking 4-9-2015 06:26 PM
Federal nk ujannnnn
Quote EJALTI 4-9-2015 06:26 PM
'Suara BERSIH tak wakili walau 1% rakyat Malaysia'

Anne Muhammad
Dipaparkan 5 jam yang lepas
Dikemaskini 26 minit yang lepas

http://m.malaysiakini.com/news/311086



Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said berkata perhimpunan BERSIH 4 yang berlangsung hujung minggu lalu tidak mewakili walau satu peratus suara majoriti rakyat Malaysia.

Ia kerana menurut Azalina jumlah jumlah peserta demonstrasi yang turun pada hari tersebut terlalu sedikit jika dibandingkan dengan 30 juta rakyat Malaysia.



“(Kehadiran dalam) perhimpunan BERSIH tidak sampai satu peratus pun dari masyarakat dan ia benar-benar tidak menunjukkan apa itu Malaysia,” katanya.

Beliau malah menyindir Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng supaya perhimpunan tersebut dijadikan acara tahunan di Pulau Pinang.

“Tolonglah buat di Pulau Pinang, saya lagi gembira dan mungkin boleh jadi sebahagian dari acara tahunan melawat Pulau Pinang,” katanya dalam sidang media selepas melancarkan ekspo filem Malaysia di KLCC, Kuala Lumpur.

Pembangkang dan akhbar prokerajaan sebelum ini mengetengahkan isu dakwaan penguasaan DAP dan orang Cina dalam perhimpunan itu.

Dalam perhimpunan 34 jam Sabtu dan Ahad lepas, Kuala Lumpur dipenuhi orang ramai yang hadir bagi menyatakan bantahan mereka terhadap pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang terpalit pelbagai kontroversi.
Quote bit 4-9-2015 06:30 PM
Ganasnyer bro azalina dlm gambar tu.

Why not letak jawatan kat Finas tu dulu, org finas pun  hairan duk tgk ko lapar nak makan komisen buat filem.
Quote cmf_premierleag 4-9-2015 06:33 PM
Parah la sbb sume skang panggil heshe BRO
tp aku suka dia ni..garang dan kasar..bagus!!!
Biar org2 bawah dia ni keje betul2 sket
Drpd menteri2 lain mcm pondan
Quote v(T.T)v 4-9-2015 06:33 PM
jangan ugut saja, berani buat ke?
Quote v(T.T)v 4-9-2015 06:34 PM
Ia kerana menurut Azalina jumlah jumlah peserta demonstrasi yang turun pada hari tersebut terlalu sedikit jika dibandingkan dengan 30 juta rakyat Malaysia.


orang tak hadir tak wakil sokong lu, jangan perasan.
Quote badaksumbu 4-9-2015 06:58 PM
credit : helen ang


The sight of Chinese swarming Kuala Lumpur streets over the weekend is reminiscent of the archived historical photograph below. It was taken on 9 May 1969.
There is no wisdom in the leadership by DAP evangelistas. Only overweening ambition and insatiable greed.





Quote 123456 4-9-2015 07:00 PM
Patut berbangga sebab Bersih4.0 kononnya menyokong lgbt kan...
Quote famri7 4-9-2015 07:33 PM
Gigeh nk pertahankan tokoh isle pas pula sisbro? Ujung2 bercomolot dgn pas jua sebab nk lawan cina..tapi maseh bertagteam dgn cina jua dlm BN, ada cronic vaginal fart kah kau sisbro?
Quote AbukRokok 4-9-2015 07:46 PM
kelapaparut replied at 4-9-2015 06:07 PM
Bro azalina ni garang, taraf ayahanda dikalangan fengkid

takutya
muka pun sama mcm prof azizan osman penipu.... adik beradik ke?

Quote AbukRokok 4-9-2015 07:53 PM
ayuhhh aku dah lama asah parang tiap2 malam jumaat ni.. mandikan dengan darah...test terbang since 2008 .  xsabar rasanya eeeEEEEeee.





-Papa Mau Gomol-
Ahlul Umno no 54647585
Quote AbukRokok 4-9-2015 07:55 PM
Umno lagi jahat dari segala pelesit yg ada...munafik dan mengadu domba pecah dan perintah

Lihat semua komen(61)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-7-2024 04:07 AM GMT+8 , Processed in 0.051817 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top