CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Rezeki Melimpah Ruah, Abang Viva Dapat Hadiah Superbike Pula

12-1-2022 12:28 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 2157| Komen: 42

Description: Petaling Jaya – Rezeki Abang Viva semakin melimpah-ruah apabila telah menerima hadiah sebuah motosikal berkuasa tinggi bernilai RM39,000 atas jasanya membantu mangsa banjir baru-baru ini.Abang Viva a ...
Petaling Jaya – Rezeki Abang Viva semakin melimpah-ruah apabila telah menerima hadiah sebuah motosikal berkuasa tinggi bernilai RM39,000 atas jasanya membantu mangsa banjir baru-baru ini.


Abang Viva atau nama sebenar, Azwan Omar 30, telah menerima sebuah jentera jenis Yamaha XJ6 Diversion dan beberapa aksesori.

Berdasarkan perkongsian gambar di laman sosial, motosikal itu dihadiahkan oleh seseorang sebelum diserahkan oleh sebuah kedai motosikal terkenal di Shah Alam.


Foto: FB

“Buat baik dibalas baik”, kata pihak kedai motosikal terkenal di Shah Alam dalam kenyataan.


Sebagai penghargaan terhadap usaha murni itu, pihak kedai motosikal terkenal itu turut menaja beberapa aksesori antaranya adalah topi keledar, jaket dan beg untuk Azwan.

Susulan perkongsian itu, rata-rata orang ramai berasa gembira kerana Azwan menerima rezeki yang tanpa diduga.

“Memang rezeki tidak salah alamat. Alhamdulillah rezeki Allah macam-macam bentuk untuk kita semua,” jelas @Wanboss.

“Semoga dimurahkan rezeki kepada orang yang hadiahkan Abang Viva kita ini,” kata @KamalrudinZulkifli. – CARI

Sumber: Kosmo

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pu3_rania 12-1-2022 12:46 PM
Alhamdulillah
Melimpah ruah rezeki buat insan yang berhati mulia
Quote ezacbee 12-1-2022 01:09 PM
Rezeki dia kannn...
Quote Artemesiaa 12-1-2022 01:10 PM
Syukur makin murah rezekinya.  
Quote elzy 12-1-2022 01:24 PM
Alhamdulillah, buat baik dibalas baik..
Quote musangbodoh 12-1-2022 01:31 PM
wah icity motor shah alam tu
Quote cmf_premierleag 12-1-2022 01:31 PM
wahh rejeki...takyah susah2 buat loan bagai
Quote matchstick 12-1-2022 01:32 PM
Tahniah..teruskan berbakti
Quote mamajawie 12-1-2022 02:27 PM
alhamdulillah syukur..tapi pastu menung nak bayar roadtax insurans sume..
Quote makton 12-1-2022 02:28 PM
alhamdulillah, rezeki tak pernah salah alamat
Quote krustykrab 12-1-2022 02:35 PM
mamajawie replied at 12-1-2022 02:27 PM
alhamdulillah syukur..tapi pastu menung nak bayar roadtax insurans sume..

Jual je..duit yg ada buat biz...dpt untung blh bantu org lagi
Quote zaitun_0123 12-1-2022 02:38 PM
Tp rezeki kereta dulu salah alamat kot? Patut hantar pada teman. Kecik tapak tgan nyiru hamba tandahkan.
Quote bulalof 12-1-2022 02:38 PM
harap ramai yg berlumba2 buat kebaikan tapi bukan harapkan ganjaran....
Quote saviour_09 12-1-2022 02:40 PM

orang lain yg bagi kat dia kan

kedai just serah kan je

ok la tu dah rejeki dia
Quote hareeeesah 12-1-2022 02:41 PM
Kot nanti tak boleh nak bayaq insurans roadtax jual je la ek..
Quote Skuau 12-1-2022 03:14 PM
awat xde orng nak sedekah mskkn ke ASB dia ke..pi taja,umrah,haji dia ke???...takat ni..sumer..'kebendaan jer'.
Quote babelina 12-1-2022 03:33 PM
hareeeesah: Kot nanti tak boleh nak bayaq insurans roadtax jual je la ek..


aku baru nk ckp psl tu..
Quote miszclassique 12-1-2022 04:59 PM
Edited by miszclassique at 12-1-2022 05:07 PM
hareeeesah replied at 12-1-2022 02:41 PM
Kot nanti tak boleh nak bayaq insurans roadtax jual je la ek..


Tapi sebenarnya pemberian orang, kita tak boleh jual unless org yang bagi tu benarkan... Sbb kira cm pahala dia bersedekah terhenti kt situ... Agituu tibeh mod setajah

Edit:
Lepas guna ustad google, nampaknya mcm i kena tipu... Kuang hajo ye siapa dulu yang cakap kat i takleh jual barang yg kita dapat
Quote twins 12-1-2022 05:10 PM
bila dari awal hulurkan bantuan dengan niat yg ikhlas walaupun diri sendiri serba kekurangan... Allah permudahkan segala urusan dia selepas tu... Allah limpahkan dengan rezki melimpah ruah sebagai ucapan terimakasih atas budi dia....  aku berdoa semoga segala hadiah & populariti yg dia dapat skrg tidak mengubah sikap & pendirian dia sampai bila2..... aamiin
Quote axl_bach 12-1-2022 05:12 PM
Skuau replied at 12-1-2022 03:14 PM
awat xde orng nak sedekah mskkn ke ASB dia ke..pi taja,umrah,haji dia ke???...takat ni..sumer..'kebe ...

Mayne ada cuma dorg just nk lay low.....

Lihat semua komen(42)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-1-2022 04:56 PM GMT+8 , Processed in 0.085466 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top