CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Drama Gay: Jakim Menyelaras Je, Tiada Bidang Kuasa Untuk Menghukum

7-12-2021 12:41 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 2530| Komen: 23

Description: Drama bertemakan gay yang menampilkan pelakon Melayu tempatan mencetuskan kontroversi terutama di kalangan warganet.
Drama bertemakan gay yang menampilkan pelakon Melayu tempatan mencetuskan kontroversi terutama di kalangan warganet.

Berikutan itu, seorang pelakon drama berjudul Stay Away From Me itu, Danish Iskandar tampil memberi penjelasan selain memaklumkan bakal mengambil tindakan undang-undang berkenaan isu terbabit.



Menerusi respons yang diberikan oleh netizen, ada yang beranggapan pihak produksi perlu bertanggungjawab terhadap apa yang berlaku kerana Danish masih lagi di bawah umur.

Sementara itu, menerusi laporan media, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bersedia untuk merujuk kes tersebut kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi membolehkan siasatan dilakukan.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Idris Ahmad berkata, hal ini kerana ia bertentangan dengan norma dan budaya rakyat Malaysia.

"Ia norma rakyat Malaysia yang tidak beretika. Semua agama tidak boleh menerima konsep berkenaan dengan gay ini," katanya.

Tambah beliau, jika perkara itu berlaku di mana-mana negeri, jabatan agama ngeri berkenaan akan diminta memanggil pelakon terbabit untuk mendapatkan kepastian.

"Jakim hanya penyelaras saja, tidak ada bidang kuasa untuk menghukum kerana ia terletak kepada pihak berkuasa agama negeri," katanya.


Sumber: Gempak

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Simunggu 7-12-2021 02:40 PM
bikin geli ini manusia
Quote Adrif 7-12-2021 04:40 PM
pangkah. report. reject. boikot.

penerbit, company, script writer, actors semua cancel and banned forever
Quote kakikuDibibirmu 7-12-2021 05:17 PM
Edited by kakikuDibibirmu at 7-12-2021 11:05 PM

Cutenya budak nehhhh

262142294_422440316221021_8383339906520207001_n.jpg

Quote doubleharmonic 7-12-2021 05:22 PM
kalo berkhalwat sampai ke dalam bilik ya ko terjah nak tangkap basah? ada pulak dalam bidang kuasa ceroboh privasi orang? ni yang dah terang2 tayang ke umum takde kuasa pulak ko?
Quote zidane_ziege 7-12-2021 05:29 PM
hasil kejayaan muaFUCKat nASSional..dah ada drama gay..Tahiniah
Quote keane.somewhere 7-12-2021 05:31 PM
Support LGBT????️‍????????️‍????????️‍????
Quote kakikuDibibirmu 7-12-2021 05:42 PM
Ummah gay LGBTQ+ dalam almari tersenyum sinis
Quote ezacbee 7-12-2021 06:07 PM
Dulu ada cite gay COMOLOT pun sama gak. Remy ishak lagi.
Quote kakikuDibibirmu 7-12-2021 06:10 PM
ezacbee replied at 7-12-2021 06:07 PM
Dulu ada cite gay COMOLOT pun sama gak. Remy ishak lagi.

Chukang tersenyum sinis

felem gay Mulayu purtama, felem COMOLOT kan diturbitkan oleh ASWARA, apa yang hendak diherankan

P/S: walaupun ada ummah yang kata felem gay Mulayu purtama ialah Eros arahan budak UiTM, aku tak anggap Eros tu felem, penuh dengan sajak, spesies ummah kopratasa
Quote kakikuDibibirmu 7-12-2021 08:15 PM
LGBTQ+ tersenyum sinis:

Flag-for-History-1-1024x681.png
Quote jejaka_hensem 7-12-2021 08:30 PM
Sajat tersenyum sinis
Quote jejaka_hensem 7-12-2021 08:35 PM
Dlm filem bukak api pun ada adegan ngesek dgn mak nyah,Jelita kalau tak silap nama dia.tak ingat thn bila film indie ni.
Quote ulamalu 7-12-2021 08:36 PM
Budak ni bawah umur mesti dpt consent parents kan.  Parents dia tahu x cerita ni psl apa?  Takut misled.
Quote keane.somewhere 7-12-2021 08:38 PM
ulamalu replied at 7-12-2021 08:36 PM
Budak ni bawah umur mesti dpt consent parents kan.  Parents dia tahu x cerita ni psl apa?  Takut mis ...


Parents sekarang banyak open...dah boleh terima..sebab diorg sendiri tahu betapa teruk Dan azab nye perkahwinan straight
Quote keane.somewhere 7-12-2021 08:40 PM
kakikuDibibirmu replied at 7-12-2021 05:17 PM
Cutenya budak nehhhh


Budak ni memang hensem...sasaran Duda kesepian
Quote Decaffeinated 7-12-2021 10:55 PM
sejak bila pulak budak bawah umur tak boleh berlakon? kalau lakonannya menjadi siap boleh menang award lagi

Quote tripleid 7-12-2021 11:34 PM
Edited by tripleid at 7-12-2021 11:36 PM

Kalau lah Mujahid masih menteri agama mesti dah lunyai kena kecam dgn walaun tuduh dia pro-lgbt..tp sbb pas yg jadi menteri skrg walaun pun buat2 bodo je lah..padang  Merbok pun dah x semeriah dulu..

Quote jejaka_hensem 8-12-2021 12:51 AM
Alhamdulillah,malaysia dah mesra lgbt.harap boleh iktiraf perkahwinan sejenis lepas ni
Quote keane.somewhere 8-12-2021 01:04 AM
jejaka_hensem replied at 8-12-2021 12:51 AM
Alhamdulillah,malaysia dah mesra lgbt.harap boleh iktiraf perkahwinan sejenis lepas ni

Aminn...sama2 kita doakan...Allah Maha Mendengar

Lihat semua komen(23)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 06:57 AM GMT+8 , Processed in 0.106877 second(s), 51 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top