CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

TIPS~Lukis kening tanpa cukur

1-12-2014 12:06 PM| Diterbitkan: CMFreporter| Dilihat: 21146| Komen: 0

Description: Sekali dengar macam tak caya je. Boleh ke kita melukis kening tanpa mencukurnya?

Oleh Fyruz Hanna



Sekali dengar macam tak caya je. Boleh ke kita melukis kening tanpa mencukurnya? Sememangnya boleh jika anda tahu teknik sesuai. Perkongsian ini sesuai untuk mereka yang mempunyai kening yang lebat dan tidak teratur.Korang boleh gunakan teknik bila korang nak melawa untuk menghadiri majlis keramaian atau majlis rasmi.

Bahan-bahan yang diperlukan adalah
1.Gam (Non Toksik)
2.Pensil Kening
3.Berus
4.Bedak Asas/foundation

Semestinya teknik ini adalah alternatif bagi mereka yang tidak mahu mencukur bulu kening.

Caranya mudah sahaja

1:


Rapikan kening menggunakan berus kening.Kalau tak ada berus kening,korang boleh guna berus maskara mata yang dah tak guna.Basuh dengan bersih berus tu dan sikat seperti biasa.

2:


Lukis kening menggunakan pensil kening. Lukis mengikut bentuk yang korang suka.Tebal atau nipis terpulang.

3:


Letak gam di bahagian kening yang tebal di bawah.Lebih tepat letak di basi kening yang tidak dilukis tu.Letak sikit sahaja.Tunggu sehingga gam tersebut betul-betul kering.

4:

Sapukan foundation  menggunakan berus foundation dibahagian kening yang telah di gam tadi.Sapukan dengan teliti dan tertib.

5:
Setelah itu,sapukan Maskara untuk kemasan yang terakhir (optional).

6:
Siap!Dah boleh melaram dengan kening yang kemas. -CARI Infonet.


Dapat kening seperti Angelina Jolie pun menarik juga.






p/s: Seram pula kalau lukis kening macam ini. Sebab itu teknik melukis penting.


8

Bagus
4

Marah
10

Terkejut
14

Sedih
12

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (57 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-11-2022 03:49 PM GMT+8 , Processed in 0.047789 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top