CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Sami Dan 3 Lelaki Rogol, Bakar Mayat Budak 9 Tahun Berdepan Hukuman Mati

30-8-2021 09:59 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 2636| Komen: 14

Description: Sami dan tiga lelaki di India dihadapkan di mahkamah atas tuduhan merogol dan membunuh kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun.
Sami dan tiga lelaki di India dihadapkan di mahkamah atas tuduhan merogol dan membunuh kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun.

Menurut polis India, kes membabitkan penganiayaan terhadap kanak-kanak dari kasta rendah itu mencetuskan tunjuk perasaan di New Delhi selama beberapa hari.


Mangsa didakwa diserang sami berusia 53 tahun itu bersama tiga individu selepas dia mengambil air di sebuah krematorium, 1 Ogos lalu.


Kredit foto: Bloomberg

Empat lelaki itu yang menjadi tahanan sejak penahanan mereka awal Ogos lalu berdepan hukuman mati.

Ibu kanak-kanak itu sebelum ini memberitahu polis, lelaki berkenaan memanggil mangsa ke lokasi kejadian dan mendakwa anaknya terkena renjatan elektrik.

Mereka turut mengugut wanita itu, jika kejadian dilaporkan ke polis, doktor yang melakukan bedah siasat akan mengambil organ dan menjualnya.


Mayat budak kemudian dibakar, sebelum ada penduduk tempatan campur tangan dan sempat menarik sebahagian tubuh mangsa dari tempat pembakaran.

Menurut data Biro Rekod Jenayah Kebangsaan, kira-kira 90 kes rogol gadis dan wanita dilaporkan setiap hari pada 2019 dengan sebilangan besarnya tidak dilaporkan.

Aktivis mendakwa, serangan dan penganiayaan terhadap komuniti Dalit di India meningkat sejak bermulanya pandemik Covid-19.


Sumber: Harian Metro

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Kurex 30-8-2021 10:17 AM
Ginilah kehidupan berkasta
Quote any42 30-8-2021 10:22 AM
Kesiannya bdk tu hdup bkasta, mentaliti pulak hmmmm. kesian ank2 & perempuan kt sana.
Quote AnnaSendin 30-8-2021 10:38 AM
Bab 1 punya sami dan sekutunya. Gila s3ks! Iols harap heols pun dibakar hidup2. Ahhh iols ta boleh kes2 melibatkan kanak2 nieyh!
Quote whitebeard 30-8-2021 10:44 AM
Baca tajuk pun tau dah kat mana
Quote nakkomenjugak 30-8-2021 03:59 PM
Kannnn...
Walaupun kasta tu deme kata dah abolished
Tapi mentaliti beratus tahun takkan senang ubah punya
Macam shiyalllll budak pun ko nak penaya
Moga korang dibakar hidup2
Quote edayildiz 30-8-2021 04:03 PM
i ingat sami ni utk buddha jer..kalau hindu pgil sami jgk ye
kesian la..xtau la org sana..pindah la semua perempuan..xbest langsung dk india..kotor n berdebu.
Quote cecari 30-8-2021 04:08 PM
any42 replied at 30-8-2021 10:22 AM
Kesiannya bdk tu  hdup bkasta, mentaliti pulak hmmmm. kesian ank2 & perempuan kt sana.

depa kata kasta dah tak wujud dalam masyarakat india moden ... kepala otak depa la
Quote manzilla 30-8-2021 04:27 PM
Dalam masyarakat Melayu moden pula, kehidupan berkasta sudah mula diamalkan secara meluas dengan mendapat restu pihak berkuasa.
Quote CikYaYaYa 30-8-2021 09:47 PM
kesian nya kat budak tu.. Hareyy punyaa perangaii tok sami
Quote batu kikir 30-8-2021 10:18 PM
manzilla replied at 30-8-2021 04:27 PM
Dalam masyarakat Melayu moden pula, kehidupan berkasta sudah mula diamalkan secara meluas dengan men ...

Setuju.
Pengkastaan makin meluas. Yg miskin kekal miskin.......kasta tinggi melonggok harta.  Kasta rendah asyik mendewakan puak2 kayangan
Quote I.K.A888990 30-8-2021 10:35 PM
apa nk.jadi dgn dunia kita ni
kesian budak.tu
nk baca pn rasa sakit hati
Quote Fortiori02 31-8-2021 08:39 PM
Binatang nya manusia2 tu sume. Moga dihukum mati.
Quote fefeeling 31-8-2021 08:46 PM
Ada dokumentari tunjuk kt sana masa satu festival ‘pilgrimage’ ni mcm kita gi haji la lbh kurang, ada tunjuk tok2 swami depa ni yg aku xtau la tahap trance keberapa dah, geli siot nampak kotor pastu ada yg jenis bersila dalam keadaan bugil.. eh halo kau dah kenapa?
Quote isbritneybich 2-9-2021 09:30 AM
dah tak dapat bezakan berita di negara asal usul atau di malaysia. perangai serupa jah. RIP mangsa yang diliwat 12 jam di taman seruling emas

Lihat semua komen(14)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

1-3-2024 07:03 AM GMT+8 , Processed in 0.043683 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top