CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Pesanan Terakhir Mr Steve Jobs, Pengasas Apple (iPhone, iPad, iPod)

3-3-2021 02:02 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 3764| Komen: 15

Description: Dia meninggal dunia sebagai Billionaire pada usia 56 tahun Kanser Pankreas dan inilah kata-kata terakhirnya di tempat tidur yang sakit:



Dia meninggal dunia sebagai Billionaire pada usia 56 tahun Kanser Pankreas dan inilah kata-kata terakhirnya di tempat tidur yang sakit:

“Saya mencapai puncak kejayaan dalam dunia perniagaan. Di mata orang lain, hidup saya adalah lambang kejayaan.

Pandangan orang lain, hidup saya adalah sempurna, namun, selain dari bekerja setiap hari, sebenarnya saya mempunyai hanya sedikit kegembiraan. 

Akhirnya, “kekayaan” hanyalah yang saya kejar dalam kehidupan saya. Pada masa ini, berbaring di tempat tidur yang sakit dan mengingat kembali seluruh hidup saya, saya menyedari bahawa semua pengiktirafan dan kekayaan yang sangat saya banggakan, menjadi pucat dan menjadi tidak bermakna dalam menghadapi kematian yang akan datang. 


Anda boleh mengupah seseorang untuk memandu kereta untuk anda, menjana kekayaan untuk anda tetapi anda tidak boleh meminta seseorang menanggung penyakit untuk anda.

Perkara-perkara material yang hilang dapat dijumpai. Tetapi ada satu perkara yang tidak dapat dijumpai ketika hilang – “Hidup”.

Apabila seseorang masuk ke bilik operasi, dia akan menyedari bahawa ada satu buku yang belum selesai dia baca – “Buku Hidup Sihat.”
 
Apa sahaja tahap kehidupan kita sekarang, dengan masa, kita akan menghadapi hari ketika tirai itu turun. Harta sebenar manusia adalah keluarga, cinta untuk pasangan anda, cinta kepada rakan anda …

Layan diri anda dengan baik. Hargai yang lain. Apabila kita semakin tua, dan dengan lebih bijak, kita perlahan-lahan menyedari bahawa -memakai jam tangan $ 300 atau $ 30 – mereka berdua memberitahu masa yang sama … 

Sama ada kita membawa dompet / beg tangan $ 300 atau $ 30 – jumlah wang di dalamnya sama. Sama ada kita memandu kereta bernilai $ 150,000 atau $ 30,000, jalan dan jaraknya sama, dan kita sampai ke destinasi yang sama.
 
Sama ada rumah yang kita tinggal seluas 300 atau 3000 kaki persegi – kesunyian adalah sama. Anda akan sedar, kebahagiaan batin anda sebenarnya bukan berasal dari perkara-perkara material di dunia ini. Sama ada anda terbang pertama atau kelas ekonomi, jika kapal terbang turun – anda turun dengannya … 

Oleh itu .. Saya harap anda sedar, apabila anda mempunyai pasangan, rakan dan rakan lama, saudara dan saudari, dengan siapa anda berbual, ketawa, bercakap,berhibur.. Itulah kebahagiaan sejati. 



Lima Fakta Kehidupan yang Tidak Dinafikan:

1- Jangan mendidik anak-anak anda untuk menjadi kaya. Didik mereka untuk Bahagia. Oleh itu, apabila mereka dewasa mereka akan mengetahui nilai perkara bukan harganya.

2- “Makan makanan anda sebagai ubat anda. Jika tidak, anda harus makan ubat sebagai makanan anda.”

3- Orang yang mengasihi anda tidak akan pernah meninggalkan anda kerana yang lain walaupun ada 100 alasan untuk menyerah, dia akan mencari satu alasan untuk bertahan.

4- Terdapat perbezaan besar antara manusia dengan manusia. Hanya sebilangan kecil yang memahaminya.

5- Anda disayangi semasa anda dilahirkan. Anda akan disayangi semasa anda mati. Jika diantara kedua waktu itu anda mengurus hidup anda dengan baik.

CATATAN TAMBAHAN : Sekiranya anda hanya mahu Berjalan Cepat, Berjalan Sendiri! Tetapi jika anda mahu Berjalan Jauh, Berjalan Bersama! Enam Doktor Terbaik di Dunia yang sering dilupakan.

1- Cahaya matahari
2- Rehat
3- Bersenam
4- Diet
5- Keyakinan Diri dan
6- Kawan

Kekalkan mereka dalam semua peringkat Kehidupan dan nikmati kehidupan yang sihat. Semoga bermanfaat! 


Kredit: PMA JAYA
1

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Friends Rank (1 people)

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote little_sis 3-3-2021 04:38 AM
Artikel yg sgt bermanfaat..  kesihatan, dan rasa bahagia yg dia tekankan.. alhamdulillah.. atas semua nikmatmu yg Allah..
Quote ajinomotonosuga 3-3-2021 05:29 AM
Saya penah kata the late Mr Jobs is the

8th Wonders Of The World.


Quote Redmyvi 3-3-2021 07:55 AM
Lima fakta tu bila baca mcm kena penampar kt diri sndiri... haha
Quote NurAlia14 3-3-2021 08:11 AM
Terasa duit bkn segala2nya org yg ikhlas dgn kte lbh berharga
Quote doubleA 3-3-2021 08:15 AM
Kata kunci : hargai org di sekeliling dan enjoy life
Quote spankee_fili 3-3-2021 09:25 AM
Kena banyak didik hati untuk sentiasa bersyukur, sentiasa ikhlas dan menghargai
Kita semua manusia, ada kekurangan
Cuma harap dapat hidup tanya penyesalan
Quote Artemesiaa 3-3-2021 12:33 PM
Kena selalu bersyukur hargai apa yang ada hidup dalam keikhlasan.  Kalau asyik terkejar2 sana sini pasti akhirnya akan sia2 saja.
Quote putput 3-3-2021 12:36 PM
CATATAN TAMBAHAN tu mcm tak kena tempat. nanti org kata 'ko pandai bagi nasihat tapi ko sendiri sakit' .. ke ni admin tambah perisa je
Quote Orix 3-3-2021 03:03 PM
steve jobs ni bukan ka makan sihat makan buah n sayur jah ??? ujong2 sakit jugekk... warren buffet yg hari2 makan mekdi pun sihat smpi skrg... pd iols nk makan ikut selera sendiri silakan, cuma berpada2... jgan extreme...
Quote haifawehbe 6-3-2021 02:14 AM
apa dia ckp mmg betul tapi dia sendiri buang anak kandung.
Quote pinggan 6-3-2021 01:58 PM
Mmg lah Steve Jobs ni legend. 10 tahun dah meninggal masih lagi disebut2.
Quote dua_chzy 6-3-2021 07:06 PM
Betul ke Steve Jobs punya ayat ni? Takut iya2 dah percaya, ujung2 rupanya karangan syok sindri netidjinn ja.
Quote salmon-suki 9-3-2021 06:50 AM
Kurusnya dia n nampak serabai sgt dlm pic first tu..

Tp ai suka dgn perbandingn dia,y dia emphasis,kekayaan x menjamin kebahagiaan..beg,jam,kete,rumah,mahal atau murah,fungsi benda2 tu tetap laa sama..yeah,ai rasa bahagia bila org2 y kita sayang sentiasa ada dgn kita..y lain2 tu bonus sahaja lah.. Igt 5 perkara,sebelum 5 perkara..hehe
Quote pumpkin21 18-3-2021 02:49 AM
Info bguna
Quote copy_paste 18-3-2021 10:29 AM
kesihatan itulah yg lebih penting dari kekayaan...

Lihat semua komen(15)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-12-2022 11:57 PM GMT+8 , Processed in 0.707609 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top