CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Geli Dengan Piza Ulat Sagu! Sherry Ibrahim Dikecam Hina Makanan Tradisi Sabah

28-3-2019 12:49 PM| Diterbitkan: Cari-Saiful| Dilihat: 7266| Komen: 27|Original author: Oleh: Saiful

Description: Disebabkan komen di gambar Nabila Razali, habis Sherry Ibrahim diserang!
Disebabkan komen di gambar Nabila Razali, habis Sherry Ibrahim diserang!

Semuanya berpunca bila Sherry komen di gambar piza ulat sagu yang dimuat naik oleh Nabila.



Ramai yang salah sangka Sherry menghina makana tradisi Sabah itu tapi sebenarnya tidak sama sekali!

“Saya minta maaf kalau komen saya itu menyentuh sensitiviti dan menyebabkan salah faham kepada orang Sabah. Saya tak maksudkan pun makanan itu menggelikan atau apa kerana ia makanan mereka.

“Geli yang dimaksudkan adalah kerana saya memang fobia dengan haiwan kecil seperti ulat dan cacing,” katanya kepada Harian Metro.


Tambahnya banyak rakannya yang makan ulat sagu dan dia tidak pernah memandang makanan itu sebagai sesuatu yang kotor.

Foto: IG
“Ramai kawan yang makan dan saya okay. Saya cuma fobia sehinggakan tidak pernah pergi melakukan aktiviti luar seperti memanjat gunung kerana terlalu fobia kalau pacat naik ke kaki.'

“Komen yang saya tulis dalam bentuk teks. Jadi, mungkin mereka yang membaca, membaca dalam intonasi berbeza dengan apa saya tulis, sekali gus menjadikan interpretasi berbeza." -CARI
1

Bagus
1

Marah
1

Terkejut
2

Sedih
4

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (14 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote konlohmie 28-3-2019 01:12 PM
xpe...ada juga orang sabah x makan ulat sagu sebenarnya...cuma mungkin ayat awak tu menyebabkan orang salah paham..nanti letaklah emoji yang bentuk mual2 tu ye tandanya awak geli...hahaha
Quote haryatie 28-3-2019 02:10 PM
kalau da ulat siapa yg x geli...
Quote armin 28-3-2019 02:11 PM
Samalah iols pun fobia. Ulat, cacing, ular.. iols pun tak pernah hiking sbb takut pacat n lintah. Bukit pun tak berani naik. Sampai kwn2 gelakkn yela bukit mana ada ular but still!! Fobia ok!
Quote mieymiey 28-3-2019 02:17 PM
Wowwww semenjak 2 menjak ceri agak mendoniaaaaa yach
Quote Rapz 28-3-2019 02:17 PM
Sapa tk geli kalo tgk ulat mcm tu...dr hang letak perkataan geli kan lebih baik hang letak emoji mulut ternganga je...tradisi org2 sabah/sarawak mana sama ngan tradisi kite hormat la skit...da tua2 pun B
Quote dua_chzy 28-3-2019 02:19 PM
Jangan bimbang Sherry. Akak pon geli dan takkan makan ulat sagu @ butod @ ulat mulong ni.
Quote dua_chzy 28-3-2019 02:21 PM
Pehtu korang pulok pi buat pizza? GILA KA?! YOU OUT OF YOUR MIND??! MENDA TU DAH LA RASA BERLEMAK, GI PADANKAN LAGIK DENGAN CHEESE SEGALA ITU??!

Quote drivethru 28-3-2019 02:57 PM
Dulu2 ulat patah geli x?
Quote tootii 28-3-2019 03:05 PM
komen mengundang la tu .. mengundang kecaman
Quote chekacheku 28-3-2019 03:19 PM
Sherry ke nabila razali ke mnyemak je..
Quote adeqbun 28-3-2019 03:28 PM
xyah kecam..nak buat camne mmg geli ulat2 lembik gitu..huhuhu..
Quote Eliadaisy83 28-3-2019 03:57 PM
Nampak mcm sedap je, macam pizza udang..huhu
Quote rosaya 28-3-2019 04:12 PM
Orang sabah sarawak ramai yang selalu over sampai bila tah.
Quote laksmanabentan 28-3-2019 04:27 PM
amboiii sherry... montoknya pipi u....
ioolllls like...
Quote Shinichikudo 28-3-2019 09:49 PM
Teringin nak rasa..nampak cam juicy je
Quote Orix 28-3-2019 09:49 PM
eleh... tiberrr jah nak sensitip..... selama ni ummah meleis duk geli ngan babi n anjing xde lak ko nak butthurt.....
Quote Lolalala 28-3-2019 10:23 PM
Weiii kawan aku yg sabah pun kata dia geli geleman ulat tu. Over laaaa netizen
Quote SherryZass 28-3-2019 10:29 PM
Iolls pun geli segala jenis ulat, cacing, ular dan semua haiwan yang menjalar tak berkaki ni
Quote namieamuro 28-3-2019 10:37 PM
kwn iols yg sabahan pn geli tgk ulat tu..macamane tu?

tau pulak sensitif..abes yg dok hina mknn org luar lain tu mcmane pulak

Lihat semua komen(27)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-2-2023 02:08 PM GMT+8 , Processed in 0.078224 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top