CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Berang Dihina 'Gajah Gemuk', Lelaki Bunuh Dan Campak Tiga Beranak Ke Dalam Sungai

25-10-2018 04:27 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 3150| Komen: 20|Original author: Oleh: Myra Rozi

Description: Tiga sekeluarga maut dibunuh oleh seorang lelaki yang berang dirinya diejek dengan gelaran gajah gemuk.
Tiga beranak maut dibunuh oleh seorang lelaki yang berang dirinya diejek dengan gelaran gajah gemuk.

Media Indonesia melaporkan, Agus Hariadi yang berasal dari Sumatera Utara membunuh jirannya sebelum mencampakkan ketiga-tiganya ke dalam sungai.


Dalam kejadian yang berlaku 8 Oktober itu, empat lelaki dituduh membunuh  Muhajir, 49, dan Suniati, 50, bersama anak lelaki mereka berusia 12 tahun, M Solihin.

Kredit foto: Gatra
Ketua Polis Sumatera Utara, Agus Andriyanto berkata, “Motif pembunuhan kerana dia berasa terhina sering diejek. Saiz badannya menjadi bahan jenaka mangsa.

“Mangsa sering mengeluarkan kata-kata seperti, “lihat, sekumpulan gajah sudah tiba” kerana saiz badan suspek yang gemuk."


Tambah sumber, Agus merancang pembunuhan terbabit dua hari sebelumnya.

Suspek datang ke rumah mangsa pada jam 11 malam dan berpura-pura mahu meminjam wang.

Kredit foto: medanbicara.com
Dia kemudiannya menghentak kepala salah seorang mangsanya dengan batu.

Suspek mengikat mangsa dan membawanya ke sungai berhampiran.

Mujahir dan Suniati masih hidup ketika dihumban ke dalam sungai manakala M Solihin sudah dibunuh terlebih dahulu.


Pihak berkuasa menemui telefon bimbit dan kereta sewa yang digunakan untuk membuang mayat.

Suspek didakwa dengan tuduhan merancang pembunuhan dan boleh berdepan dengan hukuman mati. -CARI
18

Bagus
18

Marah
12

Terkejut
22

Sedih
23

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (111 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote BoongaKertas 25-10-2018 04:48 PM
weh bang, kalau kena ejek, g senam and jaga makan. apesal kome giler sgt g bunuh org tu bang oii. tak berbaloi masuk penjara, mknn tak sedap! ee, geramnya meols!
Quote minguk 25-10-2018 05:12 PM
padan lah muka, dah tua pun tak ada adab panggil orang gelaran begitu! lepastu ajar anak..
apapun innalillah wa innailaihi rojiun.
Quote Buritan 25-10-2018 05:13 PM
Habis satu keturunan hilang..
Quote Foxey 25-10-2018 05:32 PM
mengejek ni memang tak patut. tapi membunuh tu jenayah kejam kot. tak pasal2 masuk penjara pas ni. mana tahu bisa kurus dalam penjara nanti ya pak
Quote giyomi 25-10-2018 07:10 PM
waduh waduh kok kejam temen
Quote najib888 25-10-2018 07:15 PM
Org gemuk ni memang bermasalah ke? Dah la gemok cam babi.. Perangai cam babi.. Sensitip macam kulit babi..

Gemuk mmg lahanat..
Quote kiambang 25-10-2018 07:19 PM
Jangan suka mengejek dan pandang rendah orang ... satu family kena bunuh ..
Quote dinopower2 25-10-2018 07:24 PM
najib888 replied at 25-10-2018 07:15 PM
Org gemuk ni memang bermasalah ke? Dah la gemok cam babi.. Perangai cam babi.. Sensitip macam kulit  ...

yup.. tgk perangai @dodolgemok kat porum ni dah le
Quote zjen 25-10-2018 07:46 PM
indon mmg spesis pengejek
Quote clarizsa 25-10-2018 07:51 PM
najib888 replied at 25-10-2018 07:15 PM
Org gemuk ni memang bermasalah ke? Dah la gemok cam babi.. Perangai cam babi.. Sensitip macam kulit  ...

Bukan semua la babi
Mulut mcm babi mengata org lain babi mcm kau ni pun patut kena bunuh
Quote clarizsa 25-10-2018 07:51 PM
Padanla muka
Mulut celaka sgt
Mmg patut mampus
Quote cHimo 25-10-2018 07:55 PM
Gara2 mulut habis terus satu keturunan
Quote dodolgemok 25-10-2018 10:06 PM
dinopower2 replied at 25-10-2018 07:24 PM
yup.. tgk perangai @dodolgemok kat porum ni dah le

Semoga tuhan  mengampuni dosa kamu. Amen
Quote Penduboqjonnyy 25-10-2018 10:51 PM
Buritan: Habis satu keturunan hilang..

Baguslah hilang habis keturunan pprt mulot longkang
Quote JohnnySins 25-10-2018 11:17 PM
dodolgemok replied at 25-10-2018 10:06 PM
Semoga tuhan  mengampuni dosa kamu. Amen

Tuhan mana...Tuhan bapak ka Tuhan mak ka atau Tuhan yang mati tersangkut kat kayu tu...ada kawan saya penganut agama yang sama dengan hang kata dia kalau nak mintak diampuni dosa kena masuk kotak luahan dan pakder tu akan pi communicate dengan Tuhan bapak untuk ampunkan dosa seseorang...harap verawati bodolgemok buleh ajarkan kami semua ajaran yang benerrrr...wakakakkakakakakakaka
Quote monreyes 26-10-2018 12:09 AM
x faham knp nk kena ejek2..dlm dunia ni semua org nk nmpk cantik...
Quote Zeatyisaac 26-10-2018 12:23 AM
Bahaya mengejek ni. Lihat sahaja sekumpulan anak2 tahfiz yang mati terbakar. Semuanya angkara mengejek. Kalaulah budak yang ejek tu hidup, dia pasti menyesal kerana menjadi akibat kepada kematian kawan2nya. Semoga Allah merahmati mereka semua.
Quote dodolgemok 26-10-2018 06:28 AM
JohnnySins replied at 25-10-2018 11:17 PM
Tuhan mana...Tuhan bapak ka Tuhan mak ka atau Tuhan yang mati tersangkut kat kayu tu...ada kawan s ...

@Modngengade @Muntz @admin6
Quote Catpaw 26-10-2018 09:20 AM
Sesedap rasa mengata org anak beranak  ingt org lain takda hati perasaan ke, tak pepasal seketurunan  kena hapus.

Lihat semua komen(20)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

6-12-2023 08:56 AM GMT+8 , Processed in 0.056279 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top