CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Biadab! Buat Konsert Dangdut Depan Masjid

24-8-2017 05:46 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 7536| Komen: 31|Original author: Oleh : Hafiz BZ

Description: Masjid adalah tempat suci dan dianggap sebagai "rumah Allah" bagi penganut agama Islam. ..


Masjid adalah tempat suci dan dianggap sebagai "rumah Allah" bagi penganut agama Islam. Namun kesucian itu telah dicemari apabila satu konsert dangdut diadakan di pekarangan sebuah masjid di Tasikmalaya di Jawa Barat, Indonesia.

Beberapa keping gambar menunjukkan penyanyi dangdut wanita beraksi di pekarangan Masjid itu tular di Internet dan mengundang kritikan hebat dari pengguna media sosial di Indonesia.


HANYA ADA DI INDONESIA Dangdutan di halaman Masjid Agung (Tasikmalaya) 😥😥
Ya Allah apa artinya rumahmu yang sebenarnya... Hamba--hambamu yang engkau ciptakan mereka mengotori tempat ibadahnya.. 
Seakan tempat ibadah tidak ada artinya sama sekali bagi mereka yg tidak peduli denganmu ya robb.. 
Sedih rasanya Ya Allah... 😰😰😰😰  Dulu orang- orang terdahulu selalu menjaganya dari hal- hal yang buruk... 
Tapi sekarang ya Allah, miris lihatnya...😱😱 Orang-orang islam sendiri yg mengotori.... 
Umat islam saat ini kehilangan jati dirinya yg sesungguhnya.. Nauzubillahminzalik. 
Tulis Nurhayati di akaun facebooknya yang turut meluahkan kekesalan mengenai kejadian yang tidak sepatutnya berlaku ini.


Menurut Jawa Pos dan myMetro Online, konsert itu diadakan pada Sabtu lalu sempena sambutan ulang tahun ke-385 bandar berkenaan. Selain penyanyi dangdut itu beberapa artis termasuk Mulan Jamela turut membuat persembahan.

Selepas menerima banyak kritikan Datuk Bandar Tasikmalaya, Ruzhanul Ulum meminta maaf kerana menjadikan perkarangan masjid sebagai tapak konsert.

“Saya meminta maaf sekiranya tempat ini dianggap kurang sesuai. Kami terpaksa menggunakan tempat ini kerana tiada lokasi yang sesuai,” jelasnya. 

Biarpun permohonan maaf sudah dibuat, namun pihak penganjur konsert dangdut ini tidak boleh dilepaskan begitu sahaja tanpa sebarang hukuman.

Ini kerana jika perkara yang mengganggu sensitiviti umat Islam seperti ini sentiasa dipandang remeh, tidak mustahil suatu masa nanti akan berlaku lagi perkara yang lebih biadab dari kejadian ini. Apa pula kata anda?- CARI

8

Bagus
310

Marah
13

Terkejut
12

Sedih
13

Lawak
10

Bosan

Friends Rank (366 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Deidra 24-8-2017 05:49 PM
Turun bala,nanti boleh tanya tuhan apa dosa kami apa salah kami...- {:question
Quote raradhia 24-8-2017 05:54 PM
huhuhuhuhu, xtaw nak komen apa. .
Quote rainbow259 24-8-2017 05:57 PM
haihhh mcm2 indon ni.. ramai pla tu yg dtg
Quote Artemesiaa 24-8-2017 06:36 PM
Sebab tu kena fikir habis sebelum pacak pentas untuk elak apa2 isu kemudian nanti
Quote MizzNaza 24-8-2017 07:00 PM
Mengundang gempa bumi nampaknya hmm
Quote L_Z 24-8-2017 07:09 PM
Indon goblok mcm @trisnalovezul
Quote paz 24-8-2017 07:10 PM
Kecelaruan betul lah dia orang ni.
Quote Ubatdemam 24-8-2017 07:42 PM
Gila mendangdut org indon ni..macam puaka je
Quote AmandaRollins 24-8-2017 07:48 PM
Dasar yindon bodoh..x heran la slalu turun bala kt negara krg..
Quote AvaAdore 24-8-2017 08:19 PM
Biasalah indon
Quote debab76 24-8-2017 08:55 PM
bebal tak abis2.
Quote batmana 24-8-2017 09:33 PM
klu kawin campur pn bersepah
apetahlagi bab2 gini
Quote buapakperut 24-8-2017 11:53 PM
dah agak.. Negara yendun darul lahnat..dangdut mcm sawan
Quote buapakperut 24-8-2017 11:53 PM
dah agak.. Negara yendun darul lahnat..dangdut mcm sawan
Quote weeween 25-8-2017 12:26 AM
tak ada tempat yang sesuai? hahaha.
Quote Dilalah3385 25-8-2017 01:45 AM
batmana replied at 24-8-2017 09:33 PM
klu kawin campur pn bersepah
apetahlagi bab2 gini

Setuju sgttt
Quote xtravaganza 25-8-2017 06:06 AM
Only in Indonesia..dlu2 mgkn la trkejut..skrgni xde pe nk dhairan kan dh..
Quote devilito2 25-8-2017 07:17 AM
xde tempat xyah la buat...
Quote siape_aku 25-8-2017 08:07 AM
kang kena tsunami lagi sebijik...baru reti agaknye ....

Lihat semua komen(31)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-7-2024 03:40 PM GMT+8 , Processed in 0.055668 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top