CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Cukai RM70 Juta Tidak Boleh Bayar, Malindo Air Wajar Digantung Operasi

4-8-2017 12:31 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5787| Komen: 26

Description: sumber : internet“Tidak ada syarikat penerbangan lain yang tidak membayar cukai lapangan terbang setakat ini. Malindo Air mempunyai operasi besar, macam mana tidak boleh bayar? "Demikian ulasan Bek ...

sumber : internet


“Tidak ada syarikat penerbangan lain yang tidak membayar cukai lapangan terbang setakat ini. Malindo Air mempunyai operasi besar, macam mana tidak boleh bayar? "

Demikian ulasan Bekas Pengarah Urusan MAS, Tan Sri Abdul Aziz Abdul Rahman berhubung isu tunggakan cukai lapangan terbang Malindo Air yang kini dikatakan mencecah sehingga RM70 juta.

Memetik laporan Utusan Malaysia, beliau berkata, Malindo Air mungkin menjadi syarikat pertama yang melanggar syarat yang ditetapkan DCA kerana jumlah hutang itu sangat tinggi.

"DCA mempunyai kuasa menggantung Malindo Air kerana syarat-syarat dan peraturan di lapangan terbang juga dibuat oleh jabatan tersebut."


"MAHB dan DCA boleh menyiasat masalah yang dihadapi Malindo Air yang berkemungkinan mempunyai masalah kewangan teruk."

Terdahulu, isu tersebut mendapat perhatian pelbagai pihak termasuk teguran daripada Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mohd. Puad Zarkashi yang meminta agar Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai mengarahkan syarikat penerbangan tersebut melunaskan hutang dengan segera.- CARI


6

Bagus
7

Marah
11

Terkejut
7

Sedih
8

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (51 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote CiliPadiSedap 4-8-2017 01:08 PM
serahkan je  kt uber
Quote bit 4-8-2017 01:19 PM
Kabel mana kabel???
Quote kiambang 4-8-2017 01:31 PM
Badi orange colour ...
Quote GigaMom 4-8-2017 01:40 PM
Malindo manjang mahal. Sometime mahal dr mas. Smpai tfikir diorg mmg x nk bg org naik ke. Donestic je pon. Firefly lg teruk dh lh bukan direct flight.kosser
Quote nisako 4-8-2017 01:57 PM
nape x byr harga mahal je......
Quote kentel 4-8-2017 02:24 PM
weh...byk gila tunggakan....cmner boleh tutup mata??? biz koling pun banyak hutang ka???
Quote insulin 4-8-2017 02:29 PM
Banyaknya tunggakan tu.
Quote lalala22389 4-8-2017 02:55 PM
tak suka aku malindo ni..staff tak profesional satu pastu suka2 lambat pon satu..
Quote Changa 4-8-2017 02:59 PM
Galak beli pesawat baharu sampai lupa bayar hutang?
Quote hambaallah1709 4-8-2017 03:03 PM
malindo air sekarang dah tukar nama...
batik air kot kalau tak salah...
ade corak2 batik kat ekor pesawat...
Quote Gadis_sarawak 4-8-2017 03:47 PM
Tengok tiket asyik sold out je malindo ni..nape tak dibayar cukai tu..
Quote ashcroft86 4-8-2017 04:06 PM
Ada baca komen pilot, laki bini yang urus malindo ni sgt x pro, diorang tgh shortage pilot, tu asik delayed je. Tix dahle mahal klu naik turbopropnye flight. kowserrr. Pilot2 xnak keje ngn malindo sbab xde perks and gaji x tinggi sgt. AirAsia dalah paymaster terbaik untuk pilot katenye.
Quote aleesyasofia 4-8-2017 04:26 PM
GigaMom replied at 4-8-2017 01:40 PM
Malindo manjang mahal. Sometime mahal dr mas. Smpai tfikir diorg mmg x nk bg org naik ke. Donestic j ...

tp iols beli murh jer.. lbh murh dri air asia.. kalo book hotel skali lg murh..
Quote GigaMom 4-8-2017 06:44 PM
Dr mn ke mn uolsss
Quote redapple10 4-8-2017 08:20 PM
Malindo ni nak banding AA,lebih selesa kot.. kalo ko jumpa tix murah la..
Quote tobobon 4-8-2017 08:32 PM
memang kdg2 tiket malindo lebih murah.. meols suka gak naik malindo balik kampung.. since dorang park kat klia.. xde lah jauh sgt nak menapak.. klu klia2.. penaaaattt
Quote pembisikmaut 4-8-2017 08:57 PM
Berani betol malindo ini membangkang penguasa suci mulia melayu kita.....
Quote precious_chicas 4-8-2017 09:44 PM
tak teringin naik malindo.
Quote redapple10 5-8-2017 01:31 PM
Keje pilot kat msia dpt glamer je.. tp x menjamin masa dpn.. tpaksa la merantau ke luar nak dpt 5 figures tu

Lihat semua komen(26)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-7-2024 12:42 AM GMT+8 , Processed in 0.460387 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top