CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Insiden David Teo Ditampar, Polis Buka Kertas Siasatan

19-5-2017 09:37 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3568| Komen: 35

Description: Polis membuka kertas siasatan berhubung insiden kekecohan ketika sesi dialog Transformasi Nasional 2050 (TN50) Perdana Menteri bersama penggiat seni di Seri Perdana, Rabu lalu.
Polis membuka kertas siasatan berhubung insiden kekecohan ketika sesi dialog Transformasi Nasional 2050 (TN50) Perdana Menteri bersama penggiat seni di Seri Perdana, Rabu lalu.


Memetik laporan Bernama, Ketua Polis Daedah Putrajaya, ACP Rosly Hassan berkata, setakat ini dua laporan polis berhubung kejadian itu diterima dengan satu daripadanya dibuat oleh orang awam di Balai Polis Pudu, Kuala Lumpur dan satu lagi laporan dibuat sendiri oleh pihak polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya.

Rosly berkata, pihaknya akan menghantar laporan kepada timbalan pendakwa raya esok, bagi mendapatkan arahan untuk menyiasat sebelum memanggil individu yang terlibat dan saksi kejadian untuk memberi keterangan dalam masa terdekat.

Dalam pada itu, ACP Rosly meminta pengguna media sosial berhenti memberikan sebarang komen atau membuat spekulasi berhubung insiden tersebut dan memberi peluang kepada pihak polis untuk membuat siasatan secara telus.

Kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan yang boleh membawa hukuman penjara maksimum satu tahun atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan, ujar ACP Rosly.- CARI


sumber : FMT



6

Bagus
18

Marah
6

Terkejut
11

Sedih
7

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (61 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote MatDeghem 19-5-2017 09:53 AM
SAYA tak rasa apa yang saya buat itu keterlaluan kerana tindakan berkenaan untuk mengajarnya cara beradab terutama di hadapan pemimpin yang menjadi tuan rumah pada acara ini.

"Saya juga tidak kesal dengan tindakan ini kerana sikap David tidak menghormati Perdana Menteri dan Rosyam selaku moderator. Sepatutnya sebagai rakyat Malaysia perlu ada adab dan hormat-menghormati," kata pelakon dan pelawak Sulaiman Yassin atau lebih terkenal dengan panggilan Mat Over.





Quote MatDeghem 19-5-2017 09:55 AM




ketuanan meleise

Quote xy_daen 19-5-2017 09:58 AM
Nak tengok samada Kedaulatan Undang Undang masih menjadi rukun kepada negara ini atau tidak..
Quote eLiaD 19-5-2017 09:58 AM
Edited by eLiaD at 19-5-2017 10:00 AM

kt dlm bod cari ni lg byk insiden caci mencaci,hina menghina dan x de hormat langsung sesama porumer..
Quote harrypoter 19-5-2017 10:03 AM
hidup BN...
hidup PM...
Quote kentel 19-5-2017 10:04 AM
eLiaD replied at 19-5-2017 09:58 AM
kt dlm bod cari ni lg byk insiden caci mencaci,hina menghina dan x de hormat langsung sesama porumer ...

what's in the forum, stays inside
Quote Defcon2 19-5-2017 10:05 AM
Sebenarnya apa yang cuba disampaikan oleh David Teoh? Kenapa dia dihalang dari menyampaikan pandangan dia?
Quote trakea 19-5-2017 10:08 AM
Perkara kecil jer dah nak buat kurang ajar. Hambik ko. Penampo
Quote haryatie 19-5-2017 10:08 AM
elok let tu buat siasatan
kita tengok undang2 yg telus berpihak kpd siapa...
Quote eLiaD 19-5-2017 10:13 AM
kentel replied at 19-5-2017 10:04 AM
what's in the forum, stays inside

admin boleh jd Ngo pe..pi wat laporan polis
Quote grouper 19-5-2017 10:14 AM
Tangkap je org yg terkepit tu..
Quote yokoono 19-5-2017 10:36 AM

mohon saman MO. Kalau Dt ckp terkurang ajar sikit pun bkn hak ko utk menampor org sesuka ati
Quote CiliPadiSedap 19-5-2017 10:46 AM
kentel replied at 19-5-2017 10:04 AM
what's in the forum, stays inside

AnakGuaMelaka report polis acong pun selamba je. tp dia yang hilangkan diri acong hapy je jadi monyet
Quote kentel 19-5-2017 10:50 AM
CiliPadiSedap replied at 19-5-2017 10:46 AM
AnakGuaMelaka report polis acong pun selamba je. tp dia yang hilangkan diri acong hapy je jad ...

kentel pun dia penah repot polis
Quote Aperd77 19-5-2017 10:53 AM
Pelik laq tengok sampai nak bagi pelempang ni...

tak pahe sy
Quote saladin780 19-5-2017 11:48 AM
hempuk je kepala ketiga2 org ni..MO..david teo ngan si moderator bongok ni...baru padan muka
Quote cheergirlz 19-5-2017 01:53 PM
nk wat program...ikut suka...so jdnyer pon ikut suka...
Quote fly_in_d_sky 19-5-2017 02:03 PM
kalau orang berkelakuan biadap dirumah tuan rumah, jangan ler ditampar .. tu bukan caranya. sebaliknya, tarik orang tu keluar dan suruh orang tu balik. dalam kes david teo ni, rampas microphone tu and bawa lari .. tak perlu main kasar sampai tampar. tu pun dah lebih kurang juga, biadap. tak menghormati tuan rumah. lain la kalau main kasar sampai maki hamun .. dan ada sampai nak cederakan orang lain ..
Quote pearl.silver 19-5-2017 02:08 PM
Dt xwat report ke?
Dia yg jd mangsa
Nape gambo kt atas, mo nmpk mcm abg ipar nelofa

Lihat semua komen(35)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

11-8-2022 07:56 AM GMT+8 , Processed in 0.069868 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top