CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

5 Reka Bentuk Rumah Mengagumkan Di Dunia, No. 5 Paling Gila!

27-4-2017 05:37 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 18951| Komen: 67|Original author: Oleh: Maly Rosli

Description: Jika sebut rumah paling pelik atau unik dalam dunia, rumah bagaimana yang anda bayangkan?
Jika sebut rumah paling pelik atau unik dalam dunia, rumah bagaimana yang anda bayangkan?

Kebanyakan dari kita hidup dalam rumah dan ruang yang serba normal, bagaimanapun terdapat beberapa buah rumah dalam dunia ini yang benar-benar mengagumkan dari segi sentuhan seni reka bentuk serta struktur binaannya.



1. Rumah Cangkerang


Foto: Bright Side/imgur

Rumah yang dibina di Mexico ini sangat menarik kerana bahagian dalamnya disimbahi cahaya pelangi yang datang dari dinding mozeknya.



2. Rumah Papan Selaju


Foto: Bright Side/freshome

Dimiliki bekas juara dunia sukan berkenaan, tidak hairanlah jika bahagian dalam dan luar rumah itu boleh dijadikan medan meluncur!


3. Rumah Batu Flinstone


Foto: Bright Side/curbed

Reka bentuk rumah ini dibina persis rumah 'The Flinstones'! Rumah ini memiliki satu bilik tidur dan dua bilik mandi. Semuanya kelihatan seperti diperbuat daripada batu!


4. Rumah Kaca

Foto: Bright Side/architizer

Dari dinding bahagian dalam sehinggalah bahagian luar, rumah di Jepun ini dibina hampir sepenuhnya menggunakan kaca. Hanya bilik mandi tidak dibina dengan dinding yang telus penglihatan. 

Memang nampak hebat dan unik tetapi tiada privasi langsung! Hanya orang yang sukakan perhatian mahukan rumah sebegini.


5. Rumah 'Di Hujung Tanduk'

Foto: Bright Side/remolacha

Foto: Bright Side/modscape

Gila! Walaupun masih dalam perancangan dan belum dibina, konsep rekaan rumah ini memberi gambaran rumah yang tergantung di sisi tebing laut dengan dinding kaca untuk memberi pemandangan laut.


Antara lima rumah unik ini, rumah mana mahu anda miliki? Jangan kata yang nombor 5! - CARI
20

Bagus
17

Marah
12

Terkejut
13

Sedih
22

Lawak
23

Bosan

Friends Rank (107 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Artemesiaa 27-4-2017 06:15 PM
Wah unik tiap satunya.  Yang No 4 dan No. 5 tu tak berani nak duduk.
Quote mirebus 27-4-2017 06:16 PM
cantiknya. suka yg flinstone dgn cengkerang tu. unik
Quote RatuDunia94 27-4-2017 06:34 PM
Rumah kaca tu x panas ke kalau siang hari?
Yg last tu sekali gempa bumi tunggu masa..
Quote lum_lum 27-4-2017 08:04 PM
No 1..cantiknyer...
Quote WhiskeyScotch 27-4-2017 11:07 PM
I suka rumah dihujung tanduk.
Quote SalenaGomez 27-4-2017 11:45 PM
WhiskeyScotch replied at 27-4-2017 11:07 PM
I suka rumah dihujung tanduk.

Salena pon suka no 5...mcm menakut kan..but once u kat dlm , x rasa kot dihujung tanduk
Quote SalenaGomez 27-4-2017 11:57 PM
Teringat cite movie lemony snicket and a series of unfortunate events...ade 1 rumah kat hujung gini lah
Quote SalenaGomez 27-4-2017 11:58 PM
Rumah no. 4 tu best but kurang / xde privacy la kan...even nk korek hidung pon malu kot
Quote beautifulliar 28-4-2017 12:56 AM
Ngeri tgok no 5 tu
Quote DeeHanania 28-4-2017 03:50 AM
Umah batu Flinstone..cantik
Quote NekNgah 28-4-2017 09:37 AM
No5 tu,  berapa lamakah jangka hayatnya?  Rasa tak berbaloi dengan harga utk bina.
Quote Levespa 28-4-2017 11:54 AM
rumah yg no.5 tu cantik.. rumah skateboard to cool
Quote yussya 28-4-2017 01:34 PM
rumah no 5 tu view superb..tp tak beranilah..saya pilih flinstone
Quote mamapea 28-4-2017 02:58 PM
rumah cengkerang & flinstone cantik & unik...rumah no 5 tu fikir sejuta kali pun xkan duduk...
Quote kutu_ayam 28-4-2017 04:44 PM
Uissshh...ngeri betol rumah no. 5 tuh.  X seriau ke ownernye time2 ribut or gelombang besar.
Quote kittypong31 28-4-2017 10:35 PM
Rumah yg No.5 tu yg duduk confirm billionaire/anti-social
Quote hdon 29-4-2017 12:45 AM
Cantik dan unik
Quote alieyrina 30-4-2017 04:24 PM
No 5 tu cantik dalam diaa...tp kalau tehempas ke bawah memg trajis laa..batu kan
Quote heedgags 30-4-2017 07:36 PM
No 5 tu ..kalo takot dilambung ombak jgn berumah di tepi pantai..tp tgi nok...tp ttp xfeel xjejak pasir pantai

Lihat semua komen(67)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

30-5-2024 11:43 PM GMT+8 , Processed in 0.057232 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top