CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Gara-Gara 'Prank' Dibaling Telur Busuk, Lelaki Ini Buta Seumur Hidup

10-4-2017 12:34 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 7644| Komen: 26|Original author: Oleh: Myra Rozi

Description: Perkara biasa menjelang tengah malam, ada kalanya kita akan mendengar bunyi bising dari mereka yang membuat 'prank' untuk menyambut hari lahir seseorang.
Perkara biasa menjelang tengah malam, ada kalanya kita akan mendengar bunyi bising dari mereka yang membuat 'prank' untuk menyambut hari lahir seseorang.

Kalau tak pun, kita sendiri yang membuat 'prank' pada rakan dengan membaling telur dan tepung kepadanya dengan niat untuk meraikannya.

Namun, tanpa disedari sebenarnya perbuatan tersebut boleh mengundang padah malah sebenarnya tersangatlah bahaya.

Sebuah perkongsian di laman Facebook Bogor Channel menceritakan tentang kisah benar seorang anak muda bernama M. Yusuf.

Foto: FB Bogor Channel
Gara-gara rakannya membaling telur busuk ke arah mata Yusuf, dia kini kehilangan sebelah dari penglihatannya.


"Aku ingin mataku dapat melihat kembali..." Begitu sayu rasanya mendengar rintihan hatinya.

Matanya mengalami kerengsaan atau iritasi yang menyebabkan mata hitamnya diselaputi selaput putih.

Foto: FB Bogor Channel
Bayangkan sahaja disebabkan kecuaian dan kebodohan rakan-rakannya yang melakukan 'prank', dia kini bakal menderita sepanjang hidupnya.

Kisah tular ini mendapat perhatian dari netizen yang kebanyakannnya berpendapat perbuatan 'prank' sebegini perlu dihentikan sama sekali.

Jadikan kisah ini sebagai pengajaran agar tidak mengulangi perkara yang sama. Berdoalah agar dijauhi perkara sebegini dari terjadi pada diri sendiri dan orang yang tersayang. -CARI
15

Bagus
13

Marah
17

Terkejut
15

Sedih
14

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (92 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Jorja 10-4-2017 01:02 PM
Ya Allah kesiannya.. lagi satu kalau nak sambut besday tu jgn cucuk lilin.. nak suruh tiup2 gelilah air liur dia
Quote insulin 10-4-2017 01:45 PM
Jorja replied at 10-4-2017 01:02 PM
Ya Allah kesiannya.. lagi satu kalau nak sambut besday tu jgn cucuk lilin.. nak suruh tiup2 gelilah  ...

Hahaha.......
Quote innocentsangat 10-4-2017 01:49 PM
Gila trend ni. Mcm bodoh. Sbb tu time birthday iolls dulu, iolls ponteng sekolah. Tau mmg akan kena gini. Kat tmpt keja pun tak bgtau sape yg psl birthday. Kang kena prank haram dorang order pizza iolls yg kena byr.
Quote CrowneGlory 10-4-2017 01:55 PM
yidon & kebodohan berpisah tiada...minggu lps prank bday jugakkan ikat kat pokok sampai mati... ni pulak buta....
Quote chinta89 10-4-2017 02:00 PM
prank x kena tempat dan cara... huh!
Quote eyansss 10-4-2017 02:09 PM
CrowneGlory replied at 10-4-2017 01:55 PM
yidon & kebodohan berpisah tiada...minggu lps prank bday jugakkan ikat kat pokok sampai mati... ni p ...

ikat kat tiang elektrik pastu simbah air sejuk ais...  menggelupur kena renjatan si arwah...
Quote kikuri 10-4-2017 03:01 PM
mohon korek mata kawan tu gantikan mata untuk budak ni
Quote Artemesiaa 10-4-2017 03:04 PM
Nak bergurau pun jangan le main kasar dah buta cam tu kawan sendiri juga yang susah nanti
Quote haryatie 10-4-2017 03:09 PM
kesiannya..
nak bermain atau bergurau pun jgn berlebihan hingga memudaratkan
x pasal2 jerk
mintak ganti biji mata org tu bolehhh..
Quote myakayina 10-4-2017 03:10 PM
syukur aku tak pernah kena mcm ni... klu besday pun senyap2 aje..mana yg tau tu tau la, tapi dorg takde lah nak buat keje mcm ni..
Quote Esmiria 10-4-2017 04:55 PM
bdty aku xde prank gini.tpi biler bca bhsa indon ni mngingtkn aku PDA awek ball yg sakitkan hati aku itu..tpi dia cntik.hmmm
Quote Esmiria 10-4-2017 04:56 PM
*Bali..................
Quote Saem 10-4-2017 05:09 PM
Kna infection ni kot.tp nak jd seteruk tu rasanya mkn masa jgak,dia akan rasa gatal,mata merah dan silau yg teruk.mcm anak aku,kitorg ingatkan dia sakit mata biasa je,bila di cek,ada tompok putih kat anak mata hitam dia.doc ckp,kalo lambat mungkin mata dia rosak.sbb nya dia suka genyeh mata,debu habuk kat dlm mata tu luka kan kornea,dah jd infection.pastu jd silau teruk.siang mlm pkai spek mata itam.skrg dkt 2 bulan dia ambik ubat kat hosp.dah ok ckit.
Quote Leo_Gurlz 10-4-2017 05:13 PM
Kesiannya hilang sebelah penglihatan. sbb tuh aku tak suka prank nih. kalau nk smbut birthday buat surprise sudahhh  
Quote -electrifying- 10-4-2017 06:16 PM
Jorja replied at 10-4-2017 01:02 PM
Ya Allah kesiannya.. lagi satu kalau nak sambut besday tu jgn cucuk lilin.. nak suruh tiup2 gelilah  ...

nk gelak ke apa ni
Quote siskepoh 10-4-2017 06:19 PM
ha xpyh dah nk bling2 telor pasni. nk kena pesan kat kawan2 sis yg slalu konghajar tu
Quote fox. 10-4-2017 08:42 PM
Zaman sekolah dan uni akak dulu pun sering kali akak dibaling tepung  dan masuk ais dalam baju.dah la kol 12 malam.satu kerja akak nak kena salin baju.baju dah la basuh tangan
Quote dubuk 10-4-2017 10:38 PM
yang baling telur tu dah mati ke belum
Quote dubuk 10-4-2017 10:39 PM
prank ialah sifat orang orang pprt

Lihat semua komen(26)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

5-3-2024 09:56 AM GMT+8 , Processed in 0.220481 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top