CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Rupanya Bakal Suamiku Orang Buruan

10-4-2017 02:50 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 5327| Komen: 24

Description: Hari-hari bahagia yang dibayangkan seorang gadis menjadi malap serta-merta apabila kekasih yang bakal dikahwininya sebenarnya banduan yang melarikan diri dari penjara.
Hari-hari bahagia yang dibayangkan seorang gadis menjadi malap serta-merta apabila kekasih yang bakal dikahwininya sebenarnya banduan yang melarikan diri dari penjara.



Foto: Kompas.com

Memetik Kompas.com, lelaki berkenaan, Rusli Mahmud, 31, merancang berkahwin dengan gadis berusia 17 tahun dan berasal dari Desa Kliet di daerah Ranto Peureulak, Aceh Timur.

Menurut ketua polis Ranto Peureulak, Musa, keluarga wanita meminta kad pengenalan diri Rusli ketika mahu mendaftarkan perkahwinan mereka.

"Rusli bagaimanapun mempamerkan kad pengenalan dengan nama Zulfikar menyebabkan keluarga wanita itu berasa curiga.

“Keluarga wanita itu memutuskan untuk membuat laporan polis yang kemudiannya menahan lelaki itu,” katanya.

Ketika disoal siasat polis, Rusli mengaku pernah ditangkap atas kesalahan dadah pada Oktober 2013 dan dihukum penjara selama lima tahun.

"Rusli menjadi buruan polis sejak melarikan diri dari tahanan bersama tiga rakannya pada Mei 2014.

"Dia kembali ke kampung halamannya di Aceh Timur dan bercinta dengan gadis terbabit," tambah Musa

Keluarga gadis itu terkejut mendengarkan pengakuan Rusli, lalu membatalkan majlis perkahwinan mereka. - CARI 
14

Bagus
20

Marah
24

Terkejut
13

Sedih
10

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (95 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Manjahati 10-4-2017 02:52 PM
Cerita pasal Indon rupanya...errmmphh
Quote eizarz 10-4-2017 02:59 PM
gagal total lagi....
Quote mieymiey 10-4-2017 03:01 PM
Bagus tindakan keluarga gadis ni
Quote zawara 10-4-2017 03:03 PM
nasib baik tak sempat kawen lagi
Quote chinta89 10-4-2017 03:04 PM
hmm.... ingatkan akan berakhir dgn kebahagiaan.

jejaka dari mana2 ntah, dtg ke perkampungan si gadis, tunjuk akhlak baik, jatuh cinta, kawin... rupanya2 anak org kaya yg merantau nk cari cinta sejati. happy ending.

rupanya2 tu novel je..
Quote saladin780 10-4-2017 03:14 PM
Isu semasaa sangat
Quote Esmiria 10-4-2017 04:13 PM
berita indonnnnnnnnnnnn
Quote sharlenetexas 10-4-2017 04:35 PM
penulis bbnu boleh amik idea wat novel.
Quote -electrifying- 10-4-2017 05:56 PM
ohh mcm tu citenya
Quote ronapink 10-4-2017 06:00 PM
isu semasa ke..

ke di indon hari2 berlaku penipuan mcm ni..

minah2 indon dah biasa buat keje gitu di malaysia
Quote manjalara_01 10-4-2017 08:22 PM
org sana muda2 lagi dah nak kawin..mmg budaya die org mcm tu ke?
Quote exclusive_vvip 10-4-2017 08:47 PM
Nasib baik la budak pompuan tak degil..tringat budak teganu ke kelantan aritu yg nak2 sgt kat laki org, last2 abang sendiri kene bunuh dgn jantan tersebut..
Quote mommymonster82 10-4-2017 08:56 PM
Tgk kompas.com dah tahu indon..
Quote fox. 10-4-2017 09:00 PM
Suri hati mr banduan
Quote uori 10-4-2017 09:02 PM
drama sangatt
Quote mjla 10-4-2017 11:01 PM
Muker can ni pung ada tino kenan
Quote batmana 10-4-2017 11:33 PM
Bagus mak paknya mnta ic..
Kt mesia.asal tgk kete besa.dh bagi lampu hijau usung anak tu ke mana2
Quote Simunggu 11-4-2017 08:13 AM
wanita bagus...baru tahu bakal laki org buruan...

ada perempuan pula memang sah sah tahu bakal laki dia org buruan polis, penjenayah kaki ganja pun nak juga beranak & kahwin...tak faham aku..
Quote JeNaB_PopPop 11-4-2017 10:29 AM
nasib baik laaaa sempat dik...kalau tak sia2 je hidup ko

Lihat semua komen(24)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 06:42 AM GMT+8 , Processed in 0.092137 second(s), 64 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top