CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Pekerja PosLaju Terkejut Besar Jumpa "Jenglot" Dalam Kiriman Bungkusan

5-4-2017 04:27 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 17268| Komen: 96|Original author: Oleh : Hafiz BZ

Description: SERAM! Pekerja Pos Laju Malaysia terkejut besar apabila mendapati kiriman bungkusan


SERAM! Pekerja Pos Laju Malaysia terkejut besar apabila mendapati salah satu dari kiriman bungkusan secara tiba-tiba bergerak.

Video dan gambar kejadian itu mula hangat diperkatakan di media sosial selepas dimuat naik oleh pengguna Facebook bernama Mohd Zaidi Bin Desa empat jam lalu.



Loading FB Video...

Difahamkan, selepas mendapati bungkusan itu bergerak-gerak, pekerja pos itu mengambil keputusan untuk membukanya kerana curiga sesuatu yang "bernyawa" berada di dalam bungkusan tersebut.


Alangkah terkejut bukan kepalang apabila bungkusan yang dibuka itu terdapat makhluk misteri yang dikenali oleh masyarakat Melayu sebagai Jenglot.



Berikut adalah antara reaksi dari netizen mengenai video dan gambar seram ini.


Untuk info, Jenglot merupakan makhluk berbentuk seperti manusia kecil, berambut panjang dan dipercayai dari golongan jin. Makhluk menyeramkan ini dikatakan"hidup" dan memiliki kuasa sakti yang tersembunyi. .  

Jenglot mula dikenali sejak zaman nenek moyang kita dahulu dan hingga saat ini ada yang masih percaya makhluk ini juga boleh membawa malapetaka. Jadi tidak hairanlah di zaman serba canggih ini masih ada lagi yang menyimpan Jenglot untuk tujuan tertentu. 

Apa pun, sebagai umat Islam kita dilarang sama sekali melakukan amalan syirik dan khurafat kerana perbuatan itu akan mengundang kemurkaan Allah SWT. - CARI




15

Bagus
21

Marah
16

Terkejut
22

Sedih
14

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (103 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote CrowneGlory 5-4-2017 04:41 PM
baiknya bungkus dlm kotak kayu mcm tu pun boleh rasa bergerak ker...hopefully mmg boleh rasa bergerak la bukan rasa berat and berkotak sesaja gatal nk tgk isi...
Quote chinta89 5-4-2017 04:42 PM
kenapa buka kiriman brg org lps tu viral? x amanah..


Quote harrypoter 5-4-2017 04:44 PM
masukkan AlQuran dlm kotak tu tengok apa jadi
Quote kentel 5-4-2017 04:48 PM
haiyoo....kan tak jujur nama nya tu bukak parcel orang
Quote aku.semut.merah 5-4-2017 04:49 PM
Apapun alasan ko poslaju oi ko x sepatutnya buka brg org
Quote ell768 5-4-2017 05:00 PM
awat x suh terbang jer jenglot tu...leceh laa pakai pos laju kene bayor courier lg..
Quote chacon 5-4-2017 05:08 PM

nasib baik bukan dildo yg ter ON sendiri..


Quote cmf_premierleag 5-4-2017 05:23 PM
So lps dah bukak, amik bideo.. Tp jenglot tak bergerak pun
Pandai lak jenglot tu ye.. Bila kene rekod, takde lak ko gerak2...sialan punya jenglot
Quote amyza 5-4-2017 05:24 PM
Video masa parcel tu bergerak2 takde ke??
Quote chacon 5-4-2017 05:28 PM
cmf_premierleag replied at 5-4-2017 05:23 PM
So lps dah bukak, amik bideo.. Tp jenglot tak bergerak pun
Pandai lak jenglot tu ye.. Bila kene rek ...



macam chucky kot. bila orang tengok dia jadi kejung balik




Quote te_peng 5-4-2017 05:48 PM
Kenape dibuka?

Satu x amanah, kedua benda tu smua dah dipagar yang gatai tgn pegi buka....
Quote ninjago 5-4-2017 06:00 PM
omaigoddd.. ada 2 ekor ke tu?? hantu pun org kirim pakai pos skarang @Robitadotcom
Quote Ferr_Remy 5-4-2017 06:10 PM
Da la x amanah...Ksi viral plak tu. Mohon saman
Quote GigaMom 5-4-2017 06:12 PM
X amanahny pkja ni. Boleh diambil tindakan
Quote cikkittydiva 5-4-2017 06:24 PM
kalo jadi bro ni... tak hingin aku nak pi bukak parcel tu... lantak la bergerak ke .... hambik sekali bukak lembaga seram ni plak dlmnye.. lagi satu nampak naw ko x amanah... manusia zaman skrg ni makin tah hape2 pangai... yg syiriknye lain.. x amanah pon lain pangainye.. dah x takut hukum Allah gitu..hihihi..seram bertukar jadi emo
lak ...hahhaa..
Quote nuralisa 5-4-2017 06:30 PM
Kalau benda diragui x bole bukak ke? Parcel yg dilihat2 bergerak dan kalau kita pos brg yg dilarang pun mmg pos boleh bukak kan?? Tak kirala mana2 negara pun ..
Quote syitaeyqa 5-4-2017 06:55 PM
nuralisa replied at 5-4-2017 06:30 PM
Kalau benda diragui x bole bukak ke? Parcel yg dilihat2 bergerak dan kalau kita pos brg yg dilarang  ...

yup. Kalau x silap I ada terms kan kat paper poslaju tu, yg jenis2 barang tak boleh pos n kalau diragui, boleh dibuka
Quote VuJiE 5-4-2017 07:03 PM
kita tak tau bergerak2 tu camne punye gerak. bergerak sikit mungkin boleh lagi ingatkan perasaan ke apa. tapi kalau bergerak banyak2, harus lah curiga..
Quote Lollipop111 5-4-2017 07:17 PM
Yg sy tau itu adlah keadaan fisikal dier dlm alam manusia.... bila hidup takkan nmpak dh.

Lihat semua komen(96)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

19-5-2024 06:36 AM GMT+8 , Processed in 0.230798 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top