CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Rekahan 10cm Di Atas Tengkorak, Kanak-kanak 6 Tahun Menderita Sejak Lahir

13-3-2017 10:23 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3208| Komen: 9

Description: Seorang kanak-kanak di Kemboja menderita penyakit misteri yang menyebabkan tulang tengkoraknya merekah 10 sentimeter dan rekahan tersebut semakin membesar dari masa ke semasa.

Pada awalnya dilahirkan dengan rekahan kecil di bahagian atas tengkorak, tetapi doktor tidak pasti punca rekahan tersebut dan tidak melakukan sebarang rawatan.


Selepas enam tahun, tulang tengkoraknya merekah 10 sentimeter dan rekahan tersebut semakin membesar dan mendalam serta meliputi bahagian dahi sehingga bahagian dalam tengkoraknya.

Memetik laporan metro.co.uk, penderitaan yang menyayat hati itu dialami seorang kanak-kanak malang di Kemboja yang dikenali sebagai Pheaktra Pov dan kini berumur 6 tahun.  

Dilaporkan penyakit itu dikesan ketika ibunya, Srey, 40, mengandung tujuh bulan, tapi ketika itu pakar perubatan tidak pasti puncanya dan mendakwa mereka tidak dapat berbuat apa-apa kerana segalanya sudah terlewat.

Difahamkan neneknya Thorn Hong, 67 berusaha gigih mencari penawar dan berharap agar bantuan dapat dihulurkan bagi merawat penyakit misteri cucunya itu.


Walau bagaimanapun, setakat ini, beberapa pertubuhan kebajikan tempatan menyalurkan ubatan percuma kepada Pov untuk menghalang saiz rekahan membesar, tetapi bantuan itu tidak memberi sebarang kesan.- CARI

sumber foto: 
Add Image Caption Here





18

Bagus
12

Marah
17

Terkejut
13

Sedih
16

Lawak
24

Bosan

Friends Rank (100 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote mrizumi 13-3-2017 10:34 AM
Ya allah kesiannya..xleh tgok..
Quote pearl.silver 13-3-2017 10:38 AM
Allahu..
Otak dia membesar secara x normal?
Tp tengkoraknya tak membesar ye..dah jd terbuka pula..
Quote talapia 13-3-2017 10:48 AM
kenapa bahagian yg merekah tu aje yg ada rambut? kesiannya..  tu mintak derma aje la.. nak buat apa lagi..  klau tengkorak merekah mmg takleh buat apa2 ke? mungkin kalau ditampal ke apa.. budak ni bole jadi normal
Quote Genkidesuka 13-3-2017 10:51 AM
Semoga ibunya terus sabar menjaganya.  
Quote DeeHanania 13-3-2017 11:45 AM
Allahu,
Kesian anak nie,saiz kepala makin membesar...
Semoga dpermudahkan urusan buat diri nya...
Quote mieymiey 13-3-2017 11:52 AM
Kesiannya adik ni
Quote CrowneGlory 13-3-2017 04:37 PM
Kalau sampai dia menderita mcm tu...cabut je la nyawa dia...sedihnya
Quote WhiskeyScotch 13-3-2017 05:34 PM
Menyesal buka dan tengok gambar. Speechless.
Quote sssf83 16-3-2017 04:58 PM
nauzubillah.. semoga dia dalam lindunganNya..

Lihat semua komen(9)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-5-2024 06:59 PM GMT+8 , Processed in 0.069086 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top