CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Selepas Kudung Kaki Digilis Lori, Kini Ecah Bergelar Atlet Paralimpik

20-12-2016 05:53 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 9415| Komen: 38

Description: Pelajar perempuan yang putus dua kakinya selepas digilis lori berdekatan Sungai Panjang, Sabak Bernam Januari lalu kini aktif melibatkan diri dalam sukan paralimpik.
Foto: Harian Metro Online

Pelajar perempuan yang putus dua kakinya selepas digilis lori berdekatan Sungai Panjang, Sabak Bernam Januari lalu kini aktif melibatkan diri dalam sukan paralimpik.

Siti Nuraisyah Sahrin atau mesra dipanggil Ecah baru sahaja memperoleh pingat perak dalam Kejohanan Powerlifting Sirkit Akhir Kebangsaan 2016 yang diadakan di  Pusat Kecemerlangan Sukan Paralimpik Kampung Pandan, Kuala Lumpur.

Kemenangan itu sekaligus melayakkan dirinya untuk menerima tawaran bersekolah dan menjalani latihan di pusat tersebut.

“Saya akan fikirkan dulu dan bincang bersama emak dan ayah. Selepas mengikuti pertandingan ini, saya semakin bersemangat untuk berlatih,” katanya kepada Harian Metro.


Dalam pertandingan tersebut, Ecah menyertai kategori wanita 50 kilogram (kg) dan berjaya melepasi angkatan 37kg selain menjadi peserta termuda serta wakil tunggal Selangor. -CARI
57

Bagus
43

Marah
25

Terkejut
37

Sedih
27

Lawak
32

Bosan

Friends Rank (221 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cekelatkopi 20-12-2016 05:56 PM
Kuatkan semangat ecahh!
Quote eyansss 20-12-2016 06:27 PM
alhamdulillah dia tak putus semangat untuk teruskan kehidupan...
Quote M.Rose 20-12-2016 07:26 PM
Suka dengar ecah tak duduk nangis meratapi nasib.
Quote biosfree 20-12-2016 07:30 PM
Masih ada peluang....mngkin lbih baik
Quote insulin 20-12-2016 07:31 PM
Perghh. Powerlifting baiii....

Terasa nk join gym...
Quote saladin780 20-12-2016 07:36 PM
Tahniah dek..
Quote duri_durians 20-12-2016 07:55 PM
alhamdulillah ada jalan.
Quote ka6_jeram 20-12-2016 08:01 PM
Bagusnye die nie, tabik.
Quote awekjepun 20-12-2016 08:51 PM
Bgus dik..semoga terus kuat semangat.. semua yg jd ada hikmah klo kita redha.. mana tau nnti jd atlet dunia & kaya dpt ganjaran...
Quote imransulaiman 20-12-2016 09:59 PM
Teruskan usaha dik...
Quote she 20-12-2016 10:05 PM
Adik ni mengingatkan kisah kawan macik

20 taon lepas...kawan macik naik motor pergi kerja...lori langgar...tapi sheols sedar dan x pengsan..masa otw ke hospital..sheols tanya kt org awam yg tumpangkan kete.."kenapa saya x rasa kaki saya...kenapa saya tak boleh gerak kaki?"...padahal kaki sheols dah putus paras lutut kene gilis dek lori

Pas kejadian tu..sheols belajar menjahit dan kawen dan lagi kaya dari macik yg sempurna nih...tapi badan sheols bagai dipam pam sbb sheols ckp khasiat semua x pergi ke kaki
Ok itu je nak cite...
Quote LautBiru52 20-12-2016 10:33 PM
Kuatnya semangat adik ni..
Quote sueburn 21-12-2016 12:19 AM
Go ecah go..! U go girl!
Quote pearl.silver 21-12-2016 12:40 AM
Tahun ni beri banyak sgt kesedaran pd iols
Bahawasanya org kelainan upaya tu semuanya istimewa
Banyak yg diorg boleh buat sama

Baru2 ni nk salute kat team bola sepak pekak kita
Tahu pasal diorg sbb 2x tgk kat tv9 nlko..1st sebelum lawan..2nd pas dah abes lwn diorg dapat masuk final and no 2 kalah dgn thailand.
Quote pittjie 21-12-2016 09:32 AM
masa dia kat hospital dulu aku berkesempatan tengok dia sekali. rezeki dpt jumpa dia sbb dia kat wad di raja dan visitor mmg di limitkan pada satu2 masa. masa aku dtg tak ramai pulak org so dpt la masuk jumpa dia. mmg nampak dia strong la. tak banyak cakap tapi mmg tak tunjuk muka sedih. harap dia ttp terus kuat semangat.
Quote harrypoter 21-12-2016 09:36 AM
bak kata org setiap kejadian itu ada hikmahya..
Quote leylapple 21-12-2016 09:46 AM
aku suka org2 mcm nie...

ditimpa musibah, masih nak melihat cahaya di sebalik musibah..

sesetgh2 org suka mengharapkan simpati even wang rinngit org lain walopun sihat tubuh badan
Quote zameyla 21-12-2016 10:25 AM
teringat lagi kes accident ecah...

Bagus dikk....tak putus semangat...akak doakan kau Berjaya dunia akhirat...amin..
Quote juliez 21-12-2016 10:27 AM
she replied at 20-12-2016 10:05 PM
Adik ni mengingatkan kisah kawan macik

20 taon lepas...kawan macik naik motor pergi kerja...lori  ...



Tahu tak kenapa kwn macik lg kaya? Sebab, sheols jahit sendiri baju, while macik beli baju che ta. Pembaziran!

Lihat semua komen(38)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

19-6-2024 08:56 AM GMT+8 , Processed in 0.263086 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top