CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

DBKL Tuntut Bil RM27,373.66 Buat Kumpulan Bersih & Baju Merah

23-11-2016 05:48 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 2817| Komen: 9

Description: Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan menghantar bil tuntutan kos kerosakan landskap dan kerja pembersihan berjumlah RM27,373.66 kepada penganjur perhimpunan Bersih 5.0 dan Baju Merah sebelum hujun ...
Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan menghantar bil tuntutan kos kerosakan landskap dan kerja pembersihan berjumlah RM27,373.66 kepada penganjur perhimpunan Bersih 5.0 dan Baju Merah sebelum hujung minggu ini.


Memetik laporan Bernama, Pengarah Eksekutif Pembangunan Sosio Ekonomi DBKL, Datuk Mohd. Saufi Muhammad berkata, daripada jumlah itu, nilai kerosakan landskap adalah sebanyak RM26,500 manakala bagi bil pembersihan hanya RM873.66 yang melibatkan kos pembersihan di Padang Merbok.

Tegas beliau, DBKL tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap kedua-dua penganjur jika mereka gagal membayar bil yang akan dikeluarkan.

"Kita tahu kumpulan-kumpulan ini berada di mana, sebab kita rakam semua pergerakan mereka. Jadi berdasarkan kepada bukti yang kami ada, di mana mereka (penganjur) ada, mereka kena tanggung kos yang kami akan hantar nanti."

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Perbarisan Tamat Latihan Kursus Asas Penguat kuasa Siri 1/2016 siang tadi.- CARI


sumber foto: Internet


32

Bagus
31

Marah
33

Terkejut
34

Sedih
30

Lawak
23

Bosan

Friends Rank (183 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ronapink 23-11-2016 07:26 PM
lajunya dbkl mengira
Quote kemaruk 23-11-2016 07:29 PM
Geng baju merah kena denda 900 je berbanding dekat 30k bersih kena

Sekadar modal gambar photoshop boleh le nak kata geng baju merah pengotor buang sampah merata
Quote gigahertz 24-11-2016 06:21 AM
ronapink replied at 23-11-2016 11:26 AM
lajunya dbkl mengira

mmg patut diorang kena denda.menyusahkan orang
Quote gaara_X 24-11-2016 07:20 AM
ermmmm.....nak nminta kat siapa tu
Quote akusukaq 24-11-2016 09:10 AM
memperjuangkan berseh tapi kotor luar dalam mcm bangkai babi berulat . selayaknya  lah ramai yg berDNAkan babi pun
Quote -electrifying- 24-11-2016 10:12 AM
gaara_X replied at 24-11-2016 07:20 AM
ermmmm.....nak nminta kat siapa tu

Penganjur la kena bayau
Quote ronapink 24-11-2016 03:21 PM

penganjur dah masuk dalam..
Quote batmana 24-11-2016 03:43 PM
laarr,

dlm berita tv3 kata bersih tarak sambutan,
ada dlm 2,3 ribu org aja.

cmne leh rosakkn smpai mkn modal 20k  lebih?

ni yg berdemo ni orang ka dinnosaur?

so, sapa yg tipu? tv3 la menipu.

Lihat semua komen(9)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-2-2023 12:09 AM GMT+8 , Processed in 0.076354 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top