CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Curi RM1, Lelaki Dikenakan Hukuman Penjara 3 Tahun!

7-10-2016 03:09 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6036| Komen: 47

Description: Seorang lelaki dari Sandakan, Sabah telah dihukum penjara 3 tahun oleh mahkamah, hanya kerana dia telah mencuri wang satu ringgit.

sumber foto: http://dialograkyat.blogspot.my/


Kes rasuah yang membabitkan pegawai kanan agensi kerajaan yang berjumlah lebih seratus juta sedang hangat diperkatakan. 

Ketika seluruh masyarakat Sabah menanti hukuman yang bakal dikenakan ke atas kedua pegawai kanan tersebut, seorang lelaki dari Sandakan, Sabah telah dihukum penjara 3 tahun oleh mahkamah, hanya kerana dia telah mencuri wang satu ringgit.

Lelaki berumur 27 tahun itu berasal dari Filipina, telah ditangkap pada 15hb September iaitu hari ketiga dia memasuki ke Malaysia secara haram. 

Difahamkan, lelaki tersebut telah pecah masuk ke sebuah restoran untuk mencuri tetapi akhirnya dia hanya sempat mencuri sebuah kotak penyimpanan wang yang hanya berharga RM1. 


Ditangkap oleh kakitangan restoran ketika mencuri, dia dibawa ke balai polis setelah kakitangan restoran melaporkan kepada polis.

Dia dihukum penjara 3 tahun setelah mengaku bersalah di mahkamah dan pada masa yang sama dia juga didenda sebanyak RM5,000.

JIka tidak dapat membayar denda, dia perlu digantikan dengan hukuman penjara 12 bulan.- CARI
20

Bagus
26

Marah
15

Terkejut
19

Sedih
23

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (118 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cik_tonggek 7-10-2016 03:11 PM
Gilerrrrrrrr
Khor toyo kena penjara 6bulan je dikkk
Quote xAthenax 7-10-2016 03:14 PM
Biasa lah
pilih kasih double standard nothing new
Quote jazaa100 7-10-2016 03:14 PM
Lain kali pastikan diri tu berjawatan tinggi klu nk mencuri..


*teringat kes budak yg baru kematian mak mati di pukul sbb curi duit tabung masjid.....

Quote haryatie 7-10-2016 03:14 PM
isshhhh...x berbaloiii
Quote framecermin 7-10-2016 03:16 PM
yg curi berjota2 tu kena penjara sampai mereput lah klu gitu..
Quote wana89 7-10-2016 03:18 PM
Curi satu hal, pecah masuk kedai orang tu kira merompak la kan
Quote alzan 7-10-2016 03:28 PM
kenyanglah pendatang pilipin makan pree dalam jel selama setahun hasil cukai daripada rakyat negara ini
Quote terpaku 7-10-2016 03:32 PM
knpa lah tak halalkan je......mesti sengkek kan
Quote OmJualGas 7-10-2016 03:39 PM
natijahnya...songlap la juta-juta...beli la title doktor...
Quote kuzaime 7-10-2016 03:50 PM
Kesian pulak dengar..kot2 lah ada anak bini yg kena ditanggung..
Quote mehmet 7-10-2016 04:25 PM
Kiranya ini cukup bukti lah itu Polis tangkap.  
Quote silencekiller 7-10-2016 04:28 PM
Jadilaahh macai2 bodo bersorak kununnn kenapa pasal "RM1" kena hukom camtu .. rasuah jota2 tak kena camtu prrffghh jer laa
Quote cocorex 7-10-2016 04:30 PM
Nie kes pecah masuk premis..bkn sbb dia cirk sehengget tu
Quote sarahmirza 7-10-2016 04:31 PM
Boleh buat soalan Matematik UPSR.

Pendatang asing curi RM1 dipenjara 3 tahun.
Berapa tahunkah sekiranya seorang kakitangan mencuri RM115 juta?


(10 markah)
Quote saladin780 7-10-2016 04:33 PM
Cam bodo je berita ni..knp nk hilite kan jumlah sehinggit tu..padahal lelaki tu pecah masuk dgn niat nk mencurik kot..kebetulan plak kotak wang rm1 tu je ada
Quote haruslah 7-10-2016 04:34 PM
aku suka calculation soltan melaka kes rasuah sabah tu
jota2 tahun penjara
Quote mehmet 7-10-2016 04:34 PM
sarahmirza replied at 7-10-2016 04:31 PM
Boleh buat soalan Matematik UPSR.

Pendatang asing curi RM1 dipenjara 3 tahun.

Ataupun; jika tercicir dompet,diambil orang diguna beli gelang emas. Adakah mencuri atau Sengkek ?
Quote silencekiller 7-10-2016 04:37 PM
sarahmirza replied at 7-10-2016 04:31 PM
Boleh buat soalan Matematik UPSR.

Pendatang asing curi RM1 dipenjara 3 tahun.

Jangan dok tunjuk bodoh sangat.. mamat tu kena jatuh hukoman  bkn pasal "RM1" .. kalo bodoh tu simpan2 la skitt.. tak yah dok tunjuk sangat prrffghh jerr laa
Quote sarahmirza 7-10-2016 04:47 PM
mehmet replied at 7-10-2016 04:34 PM
Ataupun; jika tercicir dompet,diambil orang diguna beli gelang emas. Adakah mencuri atau Sengkek ? ...

Itu dulu cikgu kata, rezeki terpijak.


Lihat semua komen(47)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-12-2022 07:07 AM GMT+8 , Processed in 0.086562 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top