CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Kesan Individu Perasuah, Lihat Gaya Hidup Mewahnya - Tun M

11-11-2015 12:43 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 8017| Komen: 53

Description: Tidak seronok jika kumpulkan wang berkotak-kotak dan kemudiannya mati
Oleh Izzah Abbasy

Memetik laporan portal berita The Malaysian Insider, kata Tun Dr Mahathir (Tun M) gaya hidup seperti memiliki banyak kereta mewah merupakan satu petunjuk kepada rasuah.

Menurut Tun M, gaya hidup mewah perlu dijadikan bukti oleh mahkamah di Malaysia bahawa wujudnya unsur rasuah pada seseorang individu.

Kredit Foto : bigdogdotcom.wordpress.com


Tambahnya, seseorang yang rasuah tidak akan mampu mengawal dirinya daripada membelanjakan wang yang diperolehi, kerana khuatir akan menemui ajal sebelum ia sempat dibelanjakan.

"Tidak seronok jika kumpulkan wang berkotak-kotak dan kemudiannya mati," kata Tun Dr Mahathir.

"Malangnya, jika anda pergi ke mahkamah undang-undang, bukti seperti itu tidak cukup. Mahkamah mahu lihat orang tampil ke depan dan berkata, 'dia mengambil wang daripada saya'. - CARI Infonet

Baca selanjutnya : Astro Awani

2

Bagus
7

Marah
10

Terkejut
6

Sedih
2

Lawak
7

Bosan

Friends Rank (34 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kecimpret 11-11-2015 12:11 PM
sindir najib la tuuu
Quote little_hana 11-11-2015 12:54 PM
Or sindir anak sendiri atau kroni sendiri ke?...kena lihat sumber mewah dr apa..subjektif ...
Quote penang#1 11-11-2015 01:04 PM
mamak tua ni cakap contradict dgn sendiri. dia sendiri hidup mewah dan makan terlampau byk duit negara, sekarang ada hati sembang tentang rasuah.
Quote sayawifenikmie 11-11-2015 01:05 PM


............... pada saya ... kalau mewah dan nampak sumbernya .. macama nak2 TDM .. depa meniaga .. anak pak lah .. dia meniaga ...... OK .. kita paham ... walau ada pertolongan dari tangan2 ghaib ...


ni .. yang jenis hidup mewah tak tahu hujung pangkal ni ... meniaga tidak .... anak billionaire pun tidak  ... katanya gaji menteri gaji wakil rakyat tidak seberapa .... tapi mewahnya macam dunia ana yang punya ...
Quote Orange1 11-11-2015 01:06 PM
Bagi aku klu dia ambik rasuah dia takkan berani nak pong pang psl ni iya2 secara terbuka...ini secara logikkk lah. Lagipun masa dia jd pm dulu bini dia tak pernah dikaitkan dgn gila sopping n brgan mewahh bagaiii...takde langsung pal ni habis sgttt pun ummah gossip psl rambut pelesu dia jah...itu hak dia lah utk pakai rambut pelesi klu dah rambut dia tak byk.
Quote Maideen. 11-11-2015 01:09 PM
Gaya hidop mewah diakhirat lah yang harus dicari.

Takbirrrrrrrrrr.
Quote monyet_2015 11-11-2015 01:11 PM
Apakah gaya hidup mewah menjadi petunjuk mengamalkan rasuah? nope..tidak semestinya.mungkin juga orang itu kaya. cam sultan brunai..mungkin jga dia ada perniaggan yang berjaya..kalau kerja sebagai opis boy tapi  pakai vellfire..yg tu mungkin rasuah..mahadir ini dah nyanyuk agaknya lately kebanyakkan kenyataan dia dah tak boleh pakai jauh beza dari semasa dia jadi pm dulu.
Quote GhostWalking 11-11-2015 01:11 PM
Maideen. replied at 11-11-2015 05:09 AM
Gaya hidop mewah diakhirat lah yang harus dicari.

Takbirrrrrrrrrr.

ana setuju dengan ente atas kesejahteraan bursama
Quote mikasa 11-11-2015 01:21 PM
Ramai konon nampak mewah..rupanya sebb hutang keliling pinggan


Kereta besar...hp mahal..baju branded..awal bulan dah mkn mage
Quote fuzzyfuzzy 11-11-2015 01:22 PM
selain bangjib n kakmah yg hidup mewah tu,

menteri2 fassola bawah bangjib yg mewah belaka tu pon harus diragui jugak la kan...
laki menteri biasa2 jek..tapi bini bukan main mewah mengalahkan apa jer...holiday luar Negara sokmo...branded stuff from top to toe..
tu belum bapak menteri biasa2 jek...tapi anak2 punya lifestyle mewah mengalahkan anak tokey minyak kt Kuwait sana nunnnn...
Quote pinksarah 11-11-2015 01:26 PM
monyet_2015 replied at 11-11-2015 05:11 AM
Apakah gaya hidup mewah menjadi petunjuk mengamalkan rasuah? nope..tidak semestinya.mungkin juga ora ...

Klu org keje kerajaan hidup mewah mcm pak menteri logik tak?

Ni org keje kerajaan taraf pengarah la..

Bukan businessman,psl semua org sedia maklum org business x hairan hidup mewah pun..
Quote hijrah8 11-11-2015 01:36 PM
Maideen. replied at 11-11-2015 01:09 PM
Gaya hidop mewah diakhirat lah yang harus dicari.

Takbirrrrrrrrrr.

Pandai meden
Quote hijrah8 11-11-2015 01:38 PM
pinksarah replied at 11-11-2015 01:26 PM
Klu org keje kerajaan hidup mewah mcm pak menteri logik tak?

Ni org keje kerajaan taraf pengara ...

Skrg rakyat pprt pun nak hidup bermewah.. Tengok kenduri kawin jeee..
Quote FOTHER-MUCKER 11-11-2015 01:50 PM
Edited by FOTHER-MUCKER at 11-11-2015 01:51 PM

Nasib baiklah masa madit jadi pm dulu rakyat msia belum pandai main internet lagi.
Kau tak sama je macam najib nasib madit tu.
Quote lavamill 11-11-2015 01:52 PM

umur dah tak panjang la mamat tu...asik fikir akhirat je...

dah insaf mungkin.

takut gak dgn neraka akhirnya.




Quote lavamill 11-11-2015 01:53 PM
FOTHER-MUCKER replied at 11-11-2015 01:50 PM
Nasib baiklah masa madit jadi pm dulu rakyat msia belum pandai main internet lagi.
Kau tak sama je  ...

lu je bahlol tarak main tenet time tu....





Quote FOTHER-MUCKER 11-11-2015 01:57 PM
lavamill replied at 11-11-2015 01:53 PM
lu je bahlol tarak main tenet time tu....

Mutant ni sama je macam madit nak tupu rakyat Malaysia.
Quote pinksarah 11-11-2015 02:08 PM
hijrah8 replied at 11-11-2015 05:38 AM
Skrg rakyat pprt pun nak hidup bermewah.. Tengok kenduri kawin jeee..

X relevant tgk kenduri kawen..

Ramai yg ngaku ambik personal loan utk buat majlis..

Tu bukan rasuah,berhutang nama nya
Quote bluehedgehog 11-11-2015 02:08 PM
tp nape masi ada org2 umno buat protes tanah melayu tergadai oleh cina dap?

Lihat semua komen(53)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-9-2022 12:23 PM GMT+8 , Processed in 0.072985 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top