CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Kolum Tulisan Ridhuan Tee Ditamatkan, Akibat Kenyataan Melampau

21-9-2016 11:32 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6269| Komen: 24

Description: Kebanyakan orang membuat spekulasi bahawa Ridhuan ‘diharamkan’ menulis kerana kenyataannya yang keterlaluan dan tindakannya mempersoalkan mengenai semangat kemerdekaan dan patriotisme atlet sukan ya ...
Oleh : TS LOO

sumber foto: internet


Kelmarin akhbar web Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) memaklumkan, pendakwah kontroversi Ridhuan Tee Abdullah pada asalnya setiap hari Isnin akan ada sebuah artikel yang disiarkan pada Sinar Harian, tetapi sejak 5hb September, artikel tulisan Ridhuan Tee tidak dilihat dibawah kolumnya di akhbar Sinar Harian, rata-rata mengesyaki dia dilarang menulis.

Sehubungan itu, pihak Sinar Harian memberi reaksi dengan penjelasan penamatan kolum Ridhuan Tee tiada kaitan dengan desakan mana-mana parti politik.

Sebaliknya ini hanya satu tindakan peraturan syarikat akhbar terbabit yang memberi had tempoh kepada tiap-tiap kolumnis. 

Ini kerana lazimnya kolumnis hanya diberi had tempoh penulisan antara setahun hingga dua tahun, namun Ridhuan Tee sudah jadi kolumnis di akbar tersebut selama 3 tahun.


Ridhuan Tee sering menulis artikel yang berunsur perkauman, dalam artikel terakhirnya sebelum ditamatkan, dia telah menyifatkan atlet-atlet Olimpik berbangsa Cina yang berjaya mengharumkan nama negara kita kesemuanya bersikap 'ultra kiasu', dengan menyatakan atlet sukan orang Cina adalah lebih mementingkan pencapaian peribadi dalam kategori sukan masing-masing, baginya ini kerana mereka mampu mengejar nama dan wang.

Tulisan artikel tersebut mengejutkan ramai pihak, termasuk Menteri Belia dan Sukan turut hilang sabar dan meminta dia jangan menghina orang lain.

Justeru itu, kebanyakan orang membuat spekulasi bahawa Ridhuan ‘diharamkan’ menulis kerana kenyataannya yang keterlaluan dan tindakannya mempersoalkan mengenai semangat kemerdekaan dan patriotisme atlet sukan yang didakwa lebih banyak mengejar wang dan ganjaran.- CARI





sumber info: malaysianreview.com
7

Bagus
4

Marah
8

Terkejut
6

Sedih
4

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (34 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kornea 21-9-2016 11:56 AM
Lantak lah
Quote chinta89 21-9-2016 11:57 AM
gegeh gak buka benang. td dh ade yg lbh kurang psl ni.. sambung situ je la.. nk semak ngn thread berlainan bod berlainan..
Quote kentel 21-9-2016 01:23 PM
chinta89 replied at 21-9-2016 11:57 AM
gegeh gak buka benang. td dh ade yg lbh kurang psl ni.. sambung situ je la.. nk semak ngn thread ber ...

TS LOO = cina...ultra kiasu barangkali..membidas ridhuan tee
Quote ChildrenOfBodom 21-9-2016 02:32 PM
Kelmarin akhbar web Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) memaklumkan, pendakwah kontroversi Ridhuan Tee Abdullah pada asalnya setiap hari Isnin akan ada sebuah artikel yang disiarkan pada Sinar Harian, tetapi sejak 5hb September, artikel tulisan Ridhuan Tee tidak dilihat dibawah kolumnya di akhbar Sinar Harian, rata-rata mengesyaki dia dilarang menulis.


what the fuckin language is this?
Quote chinta89 21-9-2016 02:40 PM
kentel replied at 21-9-2016 01:23 PM
TS LOO = cina...ultra kiasu barangkali..membidas ridhuan tee
mohOn ts loo memberi sepatah dua kata.
Quote roy3 21-9-2016 02:44 PM
lihat rata2 komen cina mmg x suka ridhuan tee nih..mmg jenis bash cina..kadg aku lihat terlebih melayu plak ridhuan tee nih
Quote ntahhapehape 21-9-2016 02:50 PM
Kebenaran mmg menyakitkan..
Quote Star_el 21-9-2016 03:01 PM
ChildrenOfBodom replied at 21-9-2016 02:32 PM
what the fuckin language is this?

haha ingat aku je pening baca sekali imbas tak faham.
Quote sepiITUindah 21-9-2016 03:05 PM
pak sedara acong
Quote deathacker 21-9-2016 03:12 PM
dulu2 minat jg tgk dia ni dlm forum perdana ehwal islam. tp lately ni tgk dah mcm acah2 bagus je,semua dah x betul, dah krg minat pula
Quote Mary_jane 21-9-2016 05:17 PM
Ada satu video dia kat youtube jadi panel jemputan sekitar tahun 2013. Menjadi plak ayat dia "itu saje" sebab audience pun tak tahan dengan provokasi dia agaknya.

Quote imma2010 21-9-2016 05:37 PM
suke kat dia nie..tapi sekarang mcm out spken sgt...
Quote Reborn_Atheist 22-9-2016 06:06 AM
ChildrenOfBodom replied at 21-9-2016 06:32 AM
what the fuckin language is this?

@admin6   


reporter korang nie lulus BM tak?  
Quote TuntungReturn 22-9-2016 06:26 AM
perkauman apanya. melayu kata cina baru la perkauman. ni cina kata cina
Quote shalola 22-9-2016 07:16 AM
Lagaknya sperti melayu racist
Quote Reborn_Atheist 22-9-2016 07:28 AM
bila pula SINAR kata kenyataan cinapek nie melampau? harap SINAR & ahpek teh saman CARI.com


@admin6   



Quote dizzzek 22-9-2016 08:02 AM
kesian ibu bapanya yang berbangsa cina
Quote atira 22-9-2016 08:09 AM
idola si acong
Quote kingnqueen 22-9-2016 08:10 AM
karma benggal:

Lihat semua komen(24)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-2-2024 07:01 AM GMT+8 , Processed in 0.075460 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top