CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Muhyiddin Sah Daftar Parti 'BERSATU' Pada Pukul 3 Petang Ini

9-8-2016 10:35 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6231| Komen: 35

Description: Parti politik baharu yang dikenali sebagai Parti Pribumi Bersatu Malaysia atau nama singkatan 'Bersatu' akan didaftarkan oleh bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada lewat petang ...
Oleh : TS LOO



Tan Sri Muhyiddin akan serahkan dokumen pendaftaran parti baharu kepada ROS di Putrajaya pada pukul 3 petang ini



Parti politik baharu yang dikenali sebagai Parti Pribumi Bersatu Malaysia atau nama singkatan 'Bersatu' akan didaftarkan oleh bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada lewat petang ini.

Perkara ini disahkan oleh ahli Jawatankuasa Protem, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang turut memaklumkan penyerahan dokumen pendaftaran bagi penubuhan parti baharu itu kepada Pendaftar Pertubuhan di Putrajaya akan dilaksanakan pada pukul 3.30 petang ini.


Beliau turut mengesahkan parti baharu itu akan menggunakan "model berasaskan Bumiputra" apabila ditanya berhubung keanggotaannya adakah hanya terhad untuk kaum Bumiputra sahaja.


Bagaimanapun tegas beliau terdapat perkara-perkara lain yang menarik mengenai model itu namun tidak boleh didedahkan buat masa ini.

Tan Sri Muhyiddin dijangkakan menerajui parti baharu itu sebagai presiden parti.- CARI



sumber info: mstar
29

Bagus
21

Marah
82

Terkejut
35

Sedih
19

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (201 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote siButaDariKL 9-8-2016 11:18 AM
Tak kisah lah. Asalkan namanya bukan Parti Totok
Quote akusukaq 9-8-2016 11:33 AM
the more the merrier. meriah ngitew pru 14
nanti. jangan sampai ummah mlayu jadi celaru nak pilih yg mana satu.
Quote zekMR 9-8-2016 11:44 AM
kalo dapat cecah keahlian sehingga 300,000 pun dah cukup baik

Quote ChildrenOfBodom 9-8-2016 11:45 AM
mcm sama ja dgn nama umno..

umno melayu bersatu wak yid punya partai pribumi bersatu.
Quote ketekodok 9-8-2016 11:46 AM
dia ni pun bukan bersih punya orang.......jahat jugak......
Quote namirulmukminin 9-8-2016 11:52 AM
Hahahhaha... makin banyaklah pecahan orang Melayu lepas ni... The new Dasar Pecah dan Perintah... Melayu berpecah, Cina yang akan perintah!!

Stupid punya malay...
Quote zekMR 9-8-2016 11:52 AM
kalo tengok muka macam tak puas hati mukhriz kat sebelah tu,

dah boleh bayang yang parti ini tak akan pergi jauh mana

Quote finesse 9-8-2016 11:59 AM
Haha... tak habis2 parti berasaskan kaum..
Quote biosfree 9-8-2016 12:05 PM
x ade ciri2 pemimpin

tapi hantam saje ler

janji bleh jdi boss no 1
Quote lima_kupang 9-8-2016 12:08 PM
nama parti mcm nak main area sabah dan sarawak ja...
Quote azahan 9-8-2016 12:49 PM
`Satu` tu tagline bijan. Pakai nama lain please
Quote ResellerMaxis 9-8-2016 01:18 PM
akusukaq replied at 9-8-2016 11:33 AM
the more the merrier. meriah ngitew pru 14
nanti. jangan sampai ummah mlayu jadi celaru nak pilih ...

sekarang ni kecelaruan ummah melayu antara umno n pas jer..pkr n dap memang tolak tepi..pas pun dah pro umno..

memang nampak keperluan satu lagi parti melayu untuk membolehkan melayu anti umno mengundi..
Quote ResellerMaxis 9-8-2016 01:19 PM
lima_kupang replied at 9-8-2016 12:08 PM
nama parti mcm nak main area sabah dan sarawak ja...

buang masa jer nak main sabah sarawak..area sana terlalu kenegerian..elok di biarkan safie afdhal n the geng uruskan..parti bersatu elok concentrate untuk dapatkan undi melayu di semenanjung..
Quote siButaDariKL 9-8-2016 01:51 PM
namirulmukminin replied at 9-8-2016 11:52 AM
Hahahhaha... makin banyaklah pecahan orang Melayu lepas ni... The new Dasar Pecah dan Perintah. ...

Idiot. Melayu berpecah cina masih tak boleh merintah la
Quote oppol 9-8-2016 01:54 PM
Dengan munculnya sebuah parti pemecah undi baru maka semakin teguh lah bn...
Quote dizzzek 9-8-2016 01:58 PM
siButaDariKL replied at 9-8-2016 01:51 PM
Idiot. Melayu berpecah cina masih tak boleh merintah la

dia tak pernah pandai pun
Quote Samm_BM 9-8-2016 02:12 PM
Nama parti pon dah sama dengan lirik lagu umno

Bersatu, Bersedia, Berkhidmat

Bersatu Kita Bersatu
Dengan Setia Berganding Bahu
Jiwa Teguh Berpadu
Kita Rumpun Melayu

Bersama Kita Bersama
Mendukung Hasrat Semua
Berjasa Pada Bangsa
Agama Dan Negara

Lambang Kita Yang Gagah
Dipandang Mulia Dan Indah
"Bersatu, Bersetia, Berkhidmat"
Cogan Katanya
UMNO Terus Mara
Untuk Rakyat Malaysia
Quote ifanonline 9-8-2016 02:17 PM
melayu umno kentut busuk...melayu pribumi kentut wangi...

sarawakian ramai pakai cawat...
Quote namirulmukminin 9-8-2016 02:33 PM
dizzzek replied at 9-8-2016 01:58 PM
dia tak pernah pandai pun

Bila unta bodoh nak jilat buntot cai UMNgOk... makin terserlah kebaghalannya....

Dalam banyak2 taiko UMNO, macai slekeh tu jugak yg ko nak jilat... Memang sah bodoh unta sekor ni..

Lihat semua komen(35)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-7-2024 08:38 AM GMT+8 , Processed in 0.507642 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top