CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tembakan Di Munich Jerman : Suspek Dikenalpasti Remaja Jerman Kelahiran Iran

23-7-2016 11:58 AM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 5914| Komen: 39

Description: Suspek insiden tembakan di sebuah pusat beli belah di bandaraya itu merupakan seorang remaja Jerman kelahiran Iran
Oleh Izzah Abbasy

Kemaskini 12.50 tengah hari

Suspek Dikenalpasti Remaja Kelahiran Iran

Polis Munich hari ini berkata, suspek insiden tembakan di sebuah pusat beli belah di bandaraya itu merupakan seorang remaja lelaki Jerman kelahiran Iran.

"Suspek merupakan remaja berumur 18 tahun berbangsa Jerman-Iran dari Munich. Motif atau penjelasan tentang kejadian jenayah ini masih tidak jelas," kata ketua polis Munich, Hubertus Andrae.



Menurutnya, suspek telah melepaskan tembakan di pusat beli belah dan restoran makanan segera McDonald's berhampiran sebuah stadium Olimpik sebelum menembak mati dirinya sendiri.

Andrae berkata, suspek yang mempunyai dua kerakyatan itu tidak mempunyai rekod jenayah. Mayat suspek juga dijumpai kira-kira satu kilometer dari tempat kejadian.

Dalam insiden pada 6 petang waktu Jerman itu, seramai 10 orang maut, termasuk suspek manakala 23 lagi cedera dalam insiden melibatkan seorang penembak.

Menurut polis lagi, 16 masih dirawat di hospital dan tiga mengalami cedera parah.

---------

Presiden Terkejut, 10 Individu Maut

Sepuluh orang maut dalam satu insiden tembakan melibatkan tiga penembak di sebuah kompleks beli-belah di Munich, Jerman.

Insiden pada pukul jam 6 petang waktu Jerman itu turut mengakibatkan 10 orang tercedera.

Serentak itu, usaha menjejaki suspek digerakkan oleh polis dan sistem transit dalam bandar dihentikan buat sementara.


Sebuah rakaman video yang tersebar di internet menunjukkan seorang lelaki berpakaian hitam bertindak menembak berdekatan sebuah restoran McDonalds.

Dalam satu kenyataan, polis Munich berkata sehingga kini, masih belum dapat dipastikan sejauh mana mangsa cedera dalam insiden terbabit.

Presiden Jerman Joachim Gauck berkata beliau berasa terkejut dan takut dengan insiden tembakan di kompleks beli-belah di Munich yang menyebabkan sekurang-kurangnya 10 individu maut, termasuk suspek.

Kredit : Astro Awani
8

Bagus
11

Marah
10

Terkejut
9

Sedih
18

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (62 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote edee_91 23-7-2016 08:14 AM
muslim kah?
Quote GhostWalking 23-7-2016 08:18 AM
Munich rampage: Suspected gunman dead, police tweet
By Catherine E. Shoichet, Ralph Ellis and Jason Hanna, CNN
Updated 7:48 PM EDT, Fri July 22, 2016


0:00

Story highlights
NEW: At least 8 victims dead and 10 injured
At least three attackers might be on the loose, police say
Police representative: Shooting "looks like a terror attack"
(CNN)-
[Breaking news update, posted at 7:47 p.m. ET]

Munich police tweet: A man who killed himself Friday after the deadly shootings near a German mall is thought to be the only gunman.

[Previous update, posted at 7:15 p.m. ET]


At least eight people were killed Friday in a shooting rampage at a busy shopping district in Munich, Germany, that police officials said "looks like a terror attack."

As many as three attackers might be on the loose, police said. Authorities launched an intense manhunt, putting the city under virtual lockdown, urging residents to stay home and shutting down mass transit.

Nine bodies have been found in or around the shopping district, police said at a press conference. Police are trying to verify whether one of these bodies could be one of the shooters, Munich police tweeted.

Live updates on the search for suspects

Here's what we know so far:

Quote dizzzzek 23-7-2016 08:19 AM

shhhhhhhhh
nanti @mbhcsf sentap
Quote GhostWalking 23-7-2016 08:19 AM
Quote GhostWalking 23-7-2016 08:20 AM
Eh jilake betul aku tepek tak keluarrr
Quote GhostWalking 23-7-2016 08:21 AM
dizzzzek replied at 23-7-2016 12:19 AM
shhhhhhhhh
nanti @mbhcsf sentap

Nok nak mintak tolong tepekkan ni boleh x?

https://www.google.com/amp/s/amp ... hooting/index.html#
Quote dizzzzek 23-7-2016 08:21 AM
GhostWalking replied at 23-7-2016 08:20 AM
Eh jilake betul aku tepek tak keluarrr

hp buruk ke line buruk?
Quote dizzzzek 23-7-2016 08:23 AM
GhostWalking replied at 23-7-2016 08:21 AM
Nok nak mintak tolong tepekkan ni boleh x?

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2016/07 ...

dey @Syd mai sini
Quote 0-0 23-7-2016 08:23 AM
bangsa yahudi jeles dengan kemakmuran ke sis?
Quote edee_91 23-7-2016 08:27 AM
memanglah tak boleh keluar. itu bukan video dari youtube.
Quote 0-0 23-7-2016 08:28 AM
GhostWalking replied at 23-7-2016 08:21 AM
Nok nak mintak tolong tepekkan ni boleh x?

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2016/07 ...

Mak tolong tepekan nak

https://m.youtube.com/watch?v=RDvPnM2WhaM

Live coverage

https://m.youtube.com/watch?v=OuLXOQxHZmo


Quote edee_91 23-7-2016 08:29 AM
0-0 replied at 23-7-2016 08:28 AM
Mak tolong tepekan nak

https://m.youtube.com/watch?v=RDvPnM2WhaM

[youtube]RDvPnM2WhaM[/youtube]

Quote edee_91 23-7-2016 08:30 AM
0-0 replied at 23-7-2016 08:28 AM
Mak tolong tepekan nak

https://m.youtube.com/watch?v=RDvPnM2WhaM

[youtube]OuLXOQxHZmo[/youtube]


Quote GhostWalking 23-7-2016 08:30 AM
dizzzzek replied at 23-7-2016 12:21 AM
hp buruk ke line buruk?

Ntah dari haritu jadi macam ni kena tepek banyak kali.kadang x keluar2 jugak.mmg jilake
Quote GhostWalking 23-7-2016 08:32 AM
Edited by GhostWalking at 23-7-2016 12:34 AM



    
Quote 0-0 23-7-2016 08:34 AM

Posting mak pun tak boleh keluar gambar besar macan nak punya tu. Kenapa ah?

Mak nak kena setting kat mana?
Quote 0-0 23-7-2016 08:37 AM
dizzzzek replied at 23-7-2016 08:19 AM
shhhhhhhhh
nanti @mbhcsf sentap

Ghoss

Pewitttttttttt
Quote GhostWalking 23-7-2016 08:40 AM
0-0 replied at 23-7-2016 12:28 AM
Mak tolong tepekan nak

https://m.youtube.com/watch?v=RDvPnM2WhaM

Tenks dek non xx
Quote Syd 23-7-2016 08:49 AM
dizzzzek replied at 23-7-2016 08:23 AM
dey @Syd mai sini

Ai baru log in ni haaa.

Lihat semua komen(39)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

29-5-2024 05:06 AM GMT+8 , Processed in 0.070817 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top