CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tiada Alasan Untuk Najib Bergembira Atas Kemenangan BN - Dr M

10-5-2016 10:37 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 17303| Komen: 266

Description: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata perdana Menteri tiada......

Oleh : Dean BZ

Sumber foto - malaysiakini.com


Tun Dr Mahathir Mohamad berkata perdana Menteri tiada alasan untuk bergembira walaupun BN menang besar dalam pilihan raya negeri Sabtu lalu.

“Najib tiada sebab untuk berasa gembira. Beliau (Najib) sekarang akan lebih bergantung kepada sokongan Sarawak berbanding sebelum ini,” katanya.

Memetik laporan malaysiakini, Tun Dr Mahathir menulis di blognya mengatakan, walaupun parti pemerintah juga merampas kembali lima kerusi bandar yang dikuasai pembangkang sebelum ini, namun Najib perlu melayan pelbagai tuntutan dari Sarawak selepas ini.

“Najib kini lebih perlu melayan tuntutan-tuntutan Sarawak. Malah, Najib sudah pun melakukannya. Apa saja yang Sarawak minta untuk Sarawak, akan dapat. Suara Sarawak untuk rakyat Sarawak bertambah kuat,” katanya.


Terdahulu, BN yang diterajui Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sarawak, Tan Sri Adenan Satem melepasi sasaran memenangi 70 kerusi yang disasarkan sebelum ini dengan menguasai 72 daripada 82 kerusi yang dipertandingkan. - CARI Infonet.



Sumber - malaysiakini
21

Bagus
15

Marah
18

Terkejut
8

Sedih
18

Lawak
10

Bosan

Friends Rank (90 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ifanonline 10-5-2016 09:03 AM
mahathir pun tak suka perkembangan di sarawak
Quote AbukRokok 10-5-2016 09:07 AM
sarawak terus pragmatik dan toleransi
Quote sabbath_shalom 10-5-2016 09:11 AM
Sarawak akan terus menggedik macam Rosmah....ehhh
Quote berusjamban 10-5-2016 09:11 AM
Pi pindah sarawak la tros jd pm kt sarawak jebon oiii
Quote protonpersona 10-5-2016 09:13 AM
Sabah dan sarawak membuli bijan...tak takut ke kena c4..
Quote dizzek 10-5-2016 09:14 AM
sudah-sudah la Tun

tiada sebab untuk Tun masih perlu gagahkan
kudrat tua Tun dengan menyibuk tak kena tempat

setiap orang ada peranan dan bahagian masing2

bahagian Tun dah selesai dan berlalu

cukup-cukuplah mengelirukan orang

semoga Tun terus sihat dalam menjalani
kehidupan sebagai pesara
Quote mokcikKSKB 10-5-2016 09:15 AM
sabbath_shalom replied at 10-5-2016 09:11 AM
Sarawak akan terus menggedik macam Rosmah....ehhh

Nasiblah jibun bongok...sapa kata sarawak bodoh aritu???kah kah kah..
Quote zhatul 10-5-2016 09:16 AM
terbaik la @sabbath_shalom  
Quote kakak22 10-5-2016 09:19 AM
tahniah PM Najib, rakyat sentiasa menyokongmu.
Quote cmf_shalom 10-5-2016 09:19 AM

Harus la TDM x puas hati....

dia pun ada saham gak...yg mroyan suruh pak lah bhenti...n mroyan minta najib naik sapa? Dia juga

TDM sampai pencen x senang hati....

Tgk...antara TDM ngan Tok Urban...sapa lg bijak skrg? rilek jer tok urban pencen sambil ulit bini yg gebu...

TDM..sana sini terus mroyan...
Quote ifanonline 10-5-2016 09:19 AM
pencapaian BN Sarawak sebenarnya melemahkan penguasaan kerajaan pusat yang dipimpin Datuk Seri Najib Razak.


only true leaders can see this...najib pondan mane nampak
Quote MissNigga 10-5-2016 09:20 AM
exactly ...
tak payah nak happy sangat ...
sebab kat s'jung tu ... ramai yang anti ko...
kat s'wak pun ... kalo bukan pasai tok nan ... ko dah lama kena rejek jugek jibauk oite
Quote NAT_11 10-5-2016 09:22 AM
Belom apa-apa dah mintak KUASA OTONOMI, tapi macai
kata, sudah-sudahlah Tun M!!!...................

Sah Macai dedak tak tahu, apa makna KUASA OTONOMI.
Kalau Sarawak dapat, Peneng pun nak, Johor pun mahu.
Masing-masing mahu perentah dan buat undang-undang sendiri......
Baru ada kemajuan, ye tak ifan.....???
Baru boleh capai NEGARA MAJU macam Singapura.
Quote namirulmukminin 10-5-2016 09:26 AM
dizzek replied at 10-5-2016 09:14 AM
sudah-sudah la Tun

tiada sebab untuk Tun masih perlu gagahkan

Betul la apa yg si tua Madet tu cakap.. Ko ingat sarawak pilih BN sebab memang sayang Najib ke? Sorry... Depa pilih Parti komponen BN Sarawak sebab depa yakin parti2 tu mampu perjuangkan hak depa sebagai parti peribumi sarawak... Parti2 tu pon joint BN sebab BN berkuasa di persekutuan...

Hang tengok kalu PRU14 nanti BN tak lagi kuasai persekutuan dan kerajaan Persekutuan bertukar tangan.. Aku berani kerat jari, parti2 komponen BN Sarawak akan berpaling tadah joint parti kerajaan persekutuan yg baru tu.. Depa nakkan pembangunan... Bukan hadap sangat dgn BN tu... Depa orang Sarawak ni tak bodow... Depa pandai sebenarnya walaupon cai2 DAPig sohaikan depa... Cai DAPig yg bodo sbenarnya.. Tak paham sentimen depa.. UMNO plak bodo sebab syok sendiri duk ingat Rakyat Sarawak sayang UMNO & Najib...
Quote ifanonline 10-5-2016 09:27 AM
NAT_11 replied at 10-5-2016 09:22 AM
Belom apa-apa dah mintak KUASA OTONOMI, tapi macai
kata, sudah-sudahlah Tun M!!!................... ...

apabila sarawak dah mula bermentaliti cawat, sudah pasti johor akan bermentaliti tempe dan kelantan bermentaliti budu...

Quote ifanonline 10-5-2016 09:29 AM
namirulmukminin replied at 10-5-2016 09:26 AM
Betul la apa yg si tua Madet tu cakap.. Ko ingat sarawak pilih BN sebab memang sayang Najib ke? So ...

kan denan dah ckp...kalau UMNO masuk sarawak, dia nak berhenti...tapi ade hati pula BN sarawak nak negotiate dgn federal govt pasal isu autonomi...nak kena liwat ka denan ni?

Quote ra5101 10-5-2016 09:29 AM
He he teringat aku zaman pak lah waktu tu heboh MP BN dr Sabah dan Sarawak nak lompat parti. Habih MP-MP ni di bawa pergi lawatan ke luar negara kononnya untuk tengok industri agro

Quote lostnfaun 10-5-2016 09:31 AM
Lagi byk sarawak mintak lg masyuk la legasi TM dapat...
Quote xy_daen 10-5-2016 09:33 AM
Bukan tak boleh parti-parti komponen di Sarawak ni berpaling tadah kelak jika pru14 nnt BN di Semenanjung cukup2 makan...

Najib patut risau sekarang jika dia bijak...jika dia bijak la...

Lihat semua komen(266)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-5-2024 02:56 PM GMT+8 , Processed in 0.072222 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top