CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

El-Nino : Kuala Krai Catat Suhu Tertinggi 37.3 Darjah Celsius

10-5-2016 12:51 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 6187| Komen: 37

Description: Cuaca panas melampau ekoran fenomena El Nino membuatkan...

Oleh : Dean BZ

Foto : dailyseeyu.wordpress.com


Cuaca panas melampau ekoran fenomena El Nino membuatkan Kuala Krai, Kelantan merekodkan bacaan suhu tertinggi dalam negara iaitu 37.3 darjah Celsius setakat 4 petang semalam (Isnin, 9 Mei 2016).

Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Seri Madius Tangau berkata kawasan-kawasan tengah Semenanjung Malaysia yang lain juga turut mencatatkan bacaan suhu maksimum iaitu melebihi 35 darjah Celsius.

"Untuk bilangan hari tanpa hujan berturut-turut sehingga semalam (8 Mei), Kota Bharu, Kelantan terus merekodkan peningkatan iaitu 36 hari, diikuti oleh Mersing, Johor sebanyak 23 hari," katanya dalam satu kenyataan malam semalam. 


Beliau menasihati orang ramai agar banyak minum air dan mengurangkan aktiviti luar sewaktu keadaan cuaca panas.


Jabatan Meteorologi Malaysia meramalkan fenomena El Nino yang membawa kepada cuaca panas dan kering akan berakhir pada Mei atau Jun ini. 

Untuk rekod, Kuala Krai juga pernah mencatat suhu paling rendah dalam negara iaitu mencecah 19 darjah Celsius pada Januari 2015. - CARI Infonet.



Sumber - astroawani
25

Bagus
12

Marah
7

Terkejut
13

Sedih
14

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (82 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote qronaldo7 10-5-2016 12:55 PM
tmpt tanah tumpah darahku. hope pasni ujan la sblm pose.
KL ptg2 ujan je ni
Quote AbukRokok 10-5-2016 12:57 PM
terpanas tersejuk... this is kole krai
Quote mawar_pink 10-5-2016 12:57 PM
Harap2 tmpt2 yg panas ni ujanla pasni..
Quote mokcikKSKB 10-5-2016 12:59 PM
CARI-HBZ replied at 10-5-2016 12:52 PM
Oleh : Dean BZ


Cashlah tpt sis famri ngan changa...
Quote krustykrab 10-5-2016 01:02 PM
mokcikKSKB replied at 10-5-2016 12:59 PM
Cashlah tpt sis famri ngan changa...

ummah kelate patut salahkna 2 org ni, sbb kuat sgt mencarut dlm porem tu yg kelate dilanda bala

haaa sorg lagi adik bradik brokoli...apeke tah nick dia lupa dah..



Quote zhatul 10-5-2016 01:02 PM
doakan ujan turun dgn lebatnya...

jgn sampai banjir suda
Quote EvieWanKenobi 10-5-2016 01:05 PM
makin panas, nyamuk makin banyak..
Quote kentel 10-5-2016 01:09 PM
so tak perlu dah pakai cmni sis @famri7 ??

Quote Simunggu 10-5-2016 01:22 PM
ini telor si @Defcon2 masak mendidih ni...
Quote famri7 10-5-2016 01:29 PM
kentel replied at 10-5-2016 05:09 AM
so tak perlu dah pakai cmni sis @famri7 ??

Panas mcm neraka di kawasan perumahan jah..kewjiranan saya dlm hutan dusun sejuk jah konsepnya..paling2 panas pon saya selak kain jah.
Quote mesmerize 10-5-2016 01:31 PM
selangor sejuk sejak dua menjak ni
last weekend balik hometown tengok kat dashboard kereta 37C sekali masuk area selangor je turun 27C
10 degrees perbezaan suhu
Quote mokcikKSKB 10-5-2016 01:33 PM
famri7 replied at 10-5-2016 01:29 PM
Panas mcm neraka di kawasan perumahan jah..kewjiranan saya dlm hutan dusun sejuk jah konsepnya..pa ...

Mana xukup sis...bogel jah baru x bau kepam cikpit sis
Quote kemaruk 10-5-2016 01:36 PM
ini baru panas dunia

tuhan nak suruh korang prektis
Quote kentel 10-5-2016 01:40 PM
famri7 replied at 10-5-2016 01:29 PM
Panas mcm neraka di kawasan perumahan jah..kewjiranan saya dlm hutan dusun sejuk jah konsepnya..pa ...

konsep kemban jah sis....kalau panas jua wajib bogel...hanya satu ikatan dibuka!!!


Quote barfi 10-5-2016 01:50 PM
kentel replied at 10-5-2016 01:40 PM
konsep kemban jah sis....kalau panas jua wajib bogel...hanya satu ikatan dibuka!!!

Cantik gadis melayu
Quote sapp73 10-5-2016 02:03 PM
sejuk dah, panas pun dah,...tinggal nak tunggu musim luruh ngan musim bunga aje,....genaplah 4 musim
Quote famri7 10-5-2016 02:10 PM
sapp73 replied at 10-5-2016 06:03 AM
sejuk dah, panas pun dah,...tinggal nak tunggu musim luruh ngan musim bunga aje,....genaplah 4 musim ...

Musim cash ujung tahun nk tinggal mana sis?
Quote DeMax 10-5-2016 02:15 PM
mesmerize replied at 10-5-2016 01:31 PM
selangor sejuk sejak dua menjak ni
last weekend balik hometown tengok kat dashboard kereta 37C seka ...

Coz Selangor dibawah PAS, kalu Parti sesat yang satu tu mesti suhu naik sampai 200C
Quote Defcon2 10-5-2016 02:54 PM
Simunggu replied at 10-5-2016 01:22 PM
ini telor si @Defcon2 masak mendidih ni...

Ini le contoh perangai buruk geng-geng umno/bn... lepas memfitnah, memaki orang bodoh babi, sekarang bercakap lucah pulak. Dan bila dah tersepit, guna agama untuk menutup kelemahan diri.

Teruskan lagi usaha meningkatkan kepandaian mu wahai macai umno/bn. Kami sentiasa memerhati...  

Lihat semua komen(37)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 08:06 AM GMT+8 , Processed in 0.084572 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top