CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Geng Z999 'Photoshoot' Pada Setiap Jalan Berlubang Untuk Sindir Kerajaan

21-4-2016 11:10 AM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 9401| Komen: 24

Description: Tujuannya selain untuk gurauan adalah untuk menarik perhatian kerajaan Lithuania agar mereka segera mengambil tindakan
Oleh Izzah Abbasy

Jalan yang berlubang pasti mengundang kecelakaan dan kemarahan orang ramai jika ia tidak dibaiki sekian lama.

Sekumpulan lelaki dan wanita yang menamakan dirinya Z999 memutuskan untuk menarik perhatian rakyat dan kerajaan terhadap keadaan jalanan di Lithuania yang dinilai buruk dengan melakukan 'photoshoot' di sekitar jalan yang berlubang.

Tujuannya selain untuk gurauan adalah untuk menarik perhatian kerajaan Lithuania agar mereka segera mengambil tindakan dan memperbaiki jalan-jalan yang buruk di Lithuania.

Dua jurugambar profesional, Arturas Artiusenka dan Eurika Balciute, mengikuti proses 'photoshoot' tersebut di Kaunas, Lithuania.

Banyak majalah Lithuania tertarik dengan projek dan 'photoshoot' yang dilakukan ini. Meskipun demikian, foto-foto itu dibuat bukan untuk menyinggung kerajaan Lithuania; ia  hanyalah cara yang menyeronokkan untuk mengekspresikan fikiran penduduk Lithuania terhadap kerajaan.

Sekaligus mengharapkan jalan-jalan berlubang segera diperbaiki oleh pihak kerajaan Lithuania. - CARI Infonet












17

Bagus
9

Marah
9

Terkejut
12

Sedih
13

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (71 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote DeMax 21-4-2016 12:42 PM
Kalu buat kat Sarawak, naya BN..sib baik PKR tak kreatif mcm oghe putih
Quote -electrifying- 21-4-2016 12:46 PM
haramjadah tui.... menganjing hbs tu
Quote Artemesiaa 21-4-2016 12:53 PM
Hahaha gigih buat macam2 aksi harap2 ada le yg ambil perhatian
Quote haruslah 21-4-2016 12:53 PM
comelll

hahaha
Quote nize 21-4-2016 01:09 PM
laa sarcasm utk govt rupenya masa tengok gambor2 nih mulanya ingkat aper
Quote aulya 21-4-2016 01:12 PM
kreatif aih
Quote sabar_sabariah 21-4-2016 01:22 PM
tak menahan betul reramai gosok gigi depan jalan berlubang
Quote chinta89 21-4-2016 01:48 PM
part dating depan jalan pecah tu.. owh romanthik cangat!
Quote syue86 21-4-2016 02:23 PM
hahahaha..terbaik!
Quote uori 21-4-2016 02:37 PM
makan dalammmmmmm

Quote UmbrellaCorps 21-4-2016 02:48 PM
hahaha... kat mesia takda sapa berani buat ke...
Quote rosa_canina 21-4-2016 04:13 PM
hahaha siap gosok gigi tepi jalan berlubang yg tak tahan tu
Quote Rainrein 21-4-2016 05:28 PM
Kreatif and makan dalam. Suppose kat mesia ni pun bole buat macam ni tapi xde yang berani agaknya
Quote AGSA 21-4-2016 06:33 PM
buat kat mysia laa baru ade akai...lagi2 kat kl ni belubang jee...sain jgk dgn abg brotherhood kita tuh...lando
Quote JenabJongang 21-4-2016 07:34 PM
Jenab nak cuba lah ambil gambar sebegini
Quote Firehill88 22-4-2016 09:36 AM
Goverment tak tgk pun gambar tu
Kalau tgk pun sebab seni fotografi nya sajer


Buat je macam brader Lando
Cakap banyak tara guna
terus kasi repair je
Quote AisyDani13 22-4-2016 10:00 AM
cer try test wat kat mesia..
hehe
Quote Spiral 22-4-2016 11:59 AM
idea mcm ni pun bagus gak hahaha

Quote CrowneGlory 22-4-2016 01:36 PM
lawak dan sgt cantik gmbr2 dia...

Lihat semua komen(24)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 02:01 PM GMT+8 , Processed in 0.072327 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top