CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Pemuda Hindu Tunggu 24 Tahun Untuk Lafaz Syahadah

18-4-2016 09:46 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 9186| Komen: 85

Description: Seorang pelajar jurusan Kejuruteraan Elektronik Komunikasi, Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM), melafazkan dua kalimah syahadah di hadapan penceramah ulung antarabangsa, Dr Zakir Naik serta le ...



Seorang pelajar jurusan Kejuruteraan Elektronik Komunikasi, Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM), melafazkan dua kalimah syahadah di hadapan penceramah ulung antarabangsa, Dr Zakir Naik serta lebih 20,000 orang, sebentar tadi. 

Senkiran Dharma, 24, melafazkan kalimah suci itu selepas menerima penerangan jelas mengenai persoalannya mengenai Islam daripada Zakir. 

Beliau yang sebelum ini menganut agama Hindu berkata, tindakannya itu dilakukan secara rela hati tanpa paksaan mana-mana pihak. 

"Saya sudah mempelajari Islam sejak lebih tiga tahun lalu, namun selepas menunggu selama 24 tahun, saya akhirnya menerima hidayah untuk memeluk Islam," katanya ketika ditemui sebentar tadi. 

Sejurus mengucap dua kalimah syahadah, Senkiran menerima senaskah al-Quran daripada Zakir sambil diiringi laungan takbir. 

Turut menyaksikan 'kejutan' itu ialah Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron.- CARI Infonet




berita selanjutnya: bharian.com.my/
24

Bagus
23

Marah
20

Terkejut
41

Sedih
21

Lawak
22

Bosan

Friends Rank (151 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote akusukaq 18-4-2016 09:58 AM
ini sebab geng  hidraf naik meroyan sampai sanggup gelar Dr Zakir Naik se.t..n.
Quote cmf_almondpecan 18-4-2016 10:01 AM
Syukurlah org yg dah lama mengenali Islam dan mempelajarinya serta hatinya hendak kpd Islam mengambil peluang ini utk melafazkan syahadah. Pasti menjadikan saat ini lebih manis bg mereka.
Quote devilito2 18-4-2016 10:23 AM
Alhamdulillah... tahniah.
Quote roy3 18-4-2016 10:28 AM
Syukur..hujah dr zn ni buat muslim dn non muslim dekat dgn islam..aku lihat die moderate dan menerima hujah org selagi org tersebut berpegang pd kitab agama
Quote cicicumel 18-4-2016 10:30 AM
Gitu  24  thn tunggu...i  igt  umo  dia  dh  50&60  gitu.... Hehe... Masa  kecik  dikira  menunggu  jugak  ka?
Quote dino 18-4-2016 10:33 AM
akusukaq replied at 18-4-2016 09:58 AM
ini sebab geng  hidraf naik meroyan sampai sanggup gelar Dr Zakir Naik se.t..n.

itulah.... wpun dlm ceramah tak hina agama lain pun......
yg sorg forumer ala atheis kehulu kehilir cite halal sontot hamba... itu je la modalnya.... tp tgk konteks cite.... trus dok kehulu kehilir agama sendiri....
pejuang IS pn btul la tawan hamba.... sontot hamba.... ni la modal pngutip buah yg burjaya
Quote ifanonline 18-4-2016 10:34 AM
kemenangan kpd islam...ketewasan kpd hindraf dan MIC
Quote dino 18-4-2016 10:36 AM
roy3 replied at 18-4-2016 10:28 AM
Syukur..hujah dr zn ni buat muslim dn non muslim dekat dgn islam..aku lihat die moderate dan menerim ...

die suh org hindu baca btul2 kitab diorg.... sbb most mmg ikut je
ade org dok pertikai why nak banding2 agama bagai..... kena byk knowledge kite nih.... dgr ceramah mcm ni syok ade elemen sains.....
bkn elemen hukum berbaja taik babi ka..... sbb org islam kena tgk persoal lebih besar... soal puak.... soal imej islam dipalsukan media... yg most umat islam sendiri dok purcaya....
Quote dino 18-4-2016 10:37 AM
ifanonline replied at 18-4-2016 10:34 AM
kemenangan kpd islam...ketewasan kpd hindraf dan MIC

dah ko bile nak insaf ifan.... sila tukar abatar....
Quote pejol 18-4-2016 10:37 AM
takbuuurrrr!!
Quote Bell 18-4-2016 10:43 AM
Faham sesgt kenapa Hindraf, P Ramasamy marah sgt kat DZN.
Quote epis 18-4-2016 11:17 AM
nape muka pemuda tu macam melayu je?
Quote ifanonline 18-4-2016 11:28 AM
dino replied at 18-4-2016 10:37 AM
dah ko bile nak insaf ifan.... sila tukar abatar....

jelingan manja abatar ku berdosa ka?
Quote dino 18-4-2016 11:31 AM
ifanonline replied at 18-4-2016 11:28 AM
jelingan manja abatar ku berdosa ka?

iols teringat.... itam n semak samun..... dosa tawww...
cc @kucen_miang
Quote mepusepuluh 18-4-2016 11:31 AM
dino replied at 18-4-2016 11:31 AM
iols teringat.... itam n semak samun..... dosa tawww...
cc @kucen_miang

kamu ini agamanya apa ya?

islam kah kamu?
Quote dino 18-4-2016 11:32 AM
Bell replied at 18-4-2016 10:43 AM
Faham sesgt kenapa Hindraf, P Ramasamy marah sgt kat DZN.

sudah trg lg bersuluh sgt
nanti dituduh mandrem..... aku dah mula seronok dgr ceramah dr zakir nih.... cth2 die sonang nak hadam....
Quote dino 18-4-2016 11:33 AM
mepusepuluh replied at 18-4-2016 11:31 AM
kamu ini agamanya apa ya?

islam kah kamu?

aik takde hujan takde ribut.... apsl indon bkn negara islam ka?
Quote kemaruk 18-4-2016 11:34 AM
Ingatkan bangkem tadi..

Kan bangkem hindu india
Quote dino 18-4-2016 11:37 AM
kemaruk replied at 18-4-2016 11:34 AM
Ingatkan bangkem tadi..

Kan bangkem hindu india

tp bangkem kan itam....


Lihat semua komen(85)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-7-2024 05:18 AM GMT+8 , Processed in 0.055617 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top