CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 7100|Reply: 85

Pemuda Hindu Tunggu 24 Tahun Untuk Lafaz Syahadah

[Copy link]
Post time 18-4-2016 09:46 AM | Show all posts |Read mode




Seorang pelajar jurusan Kejuruteraan Elektronik Komunikasi, Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM), melafazkan dua kalimah syahadah di hadapan penceramah ulung antarabangsa, Dr Zakir Naik serta lebih 20,000 orang, sebentar tadi.


Senkiran Dharma, 24, melafazkan kalimah suci itu selepas menerima penerangan jelas mengenai persoalannya mengenai Islam daripada Zakir.


Beliau yang sebelum ini menganut agama Hindu berkata, tindakannya itu dilakukan secara rela hati tanpa paksaan mana-mana pihak.


"Saya sudah mempelajari Islam sejak lebih tiga tahun lalu, namun selepas menunggu selama 24 tahun, saya akhirnya menerima hidayah untuk memeluk Islam," katanya ketika ditemui sebentar tadi.


Sejurus mengucap dua kalimah syahadah, Senkiran menerima senaskah al-Quran daripada Zakir sambil diiringi laungan takbir.


Turut menyaksikan 'kejutan' itu ialah Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron.- CARI Infonet








berita selanjutnya: bharian.com.my/
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-4-2016 09:58 AM From the mobile phone | Show all posts
ini sebab geng  hidraf naik meroyan sampai sanggup gelar Dr Zakir Naik se.t..n.
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 10:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Syukurlah org yg dah lama mengenali Islam dan mempelajarinya serta hatinya hendak kpd Islam mengambil peluang ini utk melafazkan syahadah. Pasti menjadikan saat ini lebih manis bg mereka.
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 10:23 AM | Show all posts
Alhamdulillah... tahniah.
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 10:28 AM | Show all posts
Syukur..hujah dr zn ni buat muslim dn non muslim dekat dgn islam..aku lihat die moderate dan menerima hujah org selagi org tersebut berpegang pd kitab agama
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Gitu  24  thn tunggu...i  igt  umo  dia  dh  50&60  gitu.... Hehe... Masa  kecik  dikira  menunggu  jugak  ka?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 18-4-2016 10:33 AM | Show all posts
akusukaq replied at 18-4-2016 09:58 AM
ini sebab geng  hidraf naik meroyan sampai sanggup gelar Dr Zakir Naik se.t..n.

itulah.... wpun dlm ceramah tak hina agama lain pun......
yg sorg forumer ala atheis kehulu kehilir cite halal sontot hamba... itu je la modalnya.... tp tgk konteks cite.... trus dok kehulu kehilir agama sendiri....
pejuang IS pn btul la tawan hamba.... sontot hamba.... ni la modal pngutip buah yg burjaya
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 10:34 AM | Show all posts
kemenangan kpd islam...ketewasan kpd hindraf dan MIC
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-4-2016 10:36 AM | Show all posts
roy3 replied at 18-4-2016 10:28 AM
Syukur..hujah dr zn ni buat muslim dn non muslim dekat dgn islam..aku lihat die moderate dan menerim ...

die suh org hindu baca btul2 kitab diorg.... sbb most mmg ikut je
ade org dok pertikai why nak banding2 agama bagai..... kena byk knowledge kite nih.... dgr ceramah mcm ni syok ade elemen sains.....
bkn elemen hukum berbaja taik babi ka..... sbb org islam kena tgk persoal lebih besar... soal puak.... soal imej islam dipalsukan media... yg most umat islam sendiri dok purcaya....
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 10:37 AM | Show all posts
ifanonline replied at 18-4-2016 10:34 AM
kemenangan kpd islam...ketewasan kpd hindraf dan MIC

dah ko bile nak insaf ifan.... sila tukar abatar....
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 10:37 AM | Show all posts
takbuuurrrr!!
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 10:43 AM | Show all posts
Faham sesgt kenapa Hindraf, P Ramasamy marah sgt kat DZN.
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 11:17 AM | Show all posts
nape muka pemuda tu macam melayu je?
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 11:28 AM | Show all posts
dino replied at 18-4-2016 10:37 AM
dah ko bile nak insaf ifan.... sila tukar abatar....

jelingan manja abatar ku berdosa ka?
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 11:31 AM | Show all posts
ifanonline replied at 18-4-2016 11:28 AM
jelingan manja abatar ku berdosa ka?

iols teringat.... itam n semak samun..... dosa tawww...
cc @kucen_miang
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 11:31 AM | Show all posts
dino replied at 18-4-2016 11:31 AM
iols teringat.... itam n semak samun..... dosa tawww...
cc @kucen_miang

kamu ini agamanya apa ya?

islam kah kamu?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-4-2016 11:32 AM | Show all posts
Bell replied at 18-4-2016 10:43 AM
Faham sesgt kenapa Hindraf, P Ramasamy marah sgt kat DZN.

sudah trg lg bersuluh sgt
nanti dituduh mandrem..... aku dah mula seronok dgr ceramah dr zakir nih.... cth2 die sonang nak hadam....
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 11:33 AM | Show all posts
mepusepuluh replied at 18-4-2016 11:31 AM
kamu ini agamanya apa ya?

islam kah kamu?

aik takde hujan takde ribut.... apsl indon bkn negara islam ka?
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Ingatkan bangkem tadi..

Kan bangkem hindu india
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2016 11:37 AM | Show all posts
kemaruk replied at 18-4-2016 11:34 AM
Ingatkan bangkem tadi..

Kan bangkem hindu india

tp bangkem kan itam....


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-6-2023 02:56 PM GMT+8 , Processed in 0.236498 second(s), 41 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list