CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Kotak Hitam Milik Pesawat TUDM Terhempas Dijumpai

29-2-2016 03:10 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4865| Komen: 8

Description: Kotak hitam milik pesawat Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) CN235 yang terhempas dekat kawasan pesisir pantai di Kuala Selangor Jumaat lalu telah dijumpai.

Oleh : TS LOO


sumber foto : mstar


Kotak hitam milik pesawat Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) CN235 yang terhempas dekat kawasan pesisir pantai di Kuala Selangor Jumaat lalu telah dijumpai.

Panglima TUDM, Jeneral Tan Sri Roslan Saad berkata kotak hitam itu ditemui pada Sabtu oleh pasukan penyiasat.

"Ia akan dihantar ke Bandung, Indonesia, selewat-lewatnya petang Isnin untuk dianalisis pengeluarnya."


"Saya jangkakan proses ini akan mengambil masa lebih kurang lima hari untuk diselesaikan dan mudah-mudahan kita akan mengetahui punca insiden itu tidak lama lagi," katanya pada sidang media di pangkalan udara TUDM, Subang pagi tadi.



Roslan berkata mengeluarkan bangkai pesawat dari tempat kejadian akan mengambil sedikit masa kerana keadaan bentuk muka bumi di lokasi kejadian menyukarkan operasi.- CARI Infonet




sumber berita : mstar
16

Bagus
11

Marah
8

Terkejut
4

Sedih
3

Lawak
10

Bosan

Friends Rank (52 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote wongedandotcom2 29-2-2016 03:22 PM
Sodara @pyropura  dimohon untuk mengantar piet hitam... eh kotak hitam kebandung... nanti tak traktir Batagor Bandung & Ais Bandung. sekian
Quote chinta89 29-2-2016 03:22 PM
semoga dpt jumpa punca.
Quote wongedandotcom2 29-2-2016 03:23 PM
@Peterpan17

Despite the made-in-Indonesia origin that had been laughed off by some Malaysians (some Malaysians do have very strong superiority complex), the plane is a very rugged plane.  I have personally seen how an RMAF CN235 practiced hard landing and short take-off from Sibu airport while I was waiting for my flight to KL. In fact, the plane that crashed landed in Kuala Selangor are largely intact, a testament to Indonesia's ability to build strong, rugged aircraft.

http://themalaysianpatriot.blogs ... 56508963691&m=1
Quote pyropura 29-2-2016 03:42 PM

..pesawat rakitan Casa Sepanyol itu dibeli alasan nya hanya tujuan diplomatik, bukan kerana pesawat itu bagus...

...The purchase was said to be for diplomatic purpose, ie to enhance Malaysia - Indonesia diplomatic relationship.  The deal was said to be fraught with controversy as the Govt had purchased 8 units, but only 6 units had been delivered. ..


Quote dizeck 29-2-2016 04:02 PM


tiada sebarang kontroversi dalam perolehan pesawat pengangkut
CN235 oleh TUDM daripada IPTN indonesia

pesawat tersebut telah menunjukkan rekod yang sangat
cemerlang dalam perkhidmatan sehinggalah kejadian pesawat
yang 'ditching' kelmarin

dan kesemua 8 pesawat yang ditempah diterima oleh TUDM,
bukan hanya 6
Quote Peterpan17 29-2-2016 09:56 PM

Terus, ada ke dgn gagahnya pesawat ciptaan Indon ni, maksudnya korang blh kutip semua Indon2 yg merempat kat Msia ni?? Klu boleh, baguslah. Klu tak blh, aku anggap ini hanya sembang kencang.
Quote Defcon 29-2-2016 10:22 PM
ada pokcik pokcik nelayan berebut nak claim sapa dapat dulu kotak hitam tak? huhuhu
Quote biduando 1-3-2016 11:26 AM
wahh ..bile nk kuo bangkai pesawat tu...tanah selut blumpur kan...haih stu ramai abma paskau..klu iols di situ..lama dah mencocoi mata

Lihat semua komen(8)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-6-2024 04:17 AM GMT+8 , Processed in 0.045372 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top