CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Ladang Ganja Terbesar Di Indonesia Ditemui Di Aceh

29-2-2016 10:23 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 13798| Komen: 101

Description: Polis Republik Indonesia menemui ladang ganja terbesar di Indonesia...

Oleh : Dean BZ


Polis Republik Indonesia menemui ladang ganja terbesar di Indonesia. Kawasan seluas lebih 500 hektar itu berada di kawasan kaki Gunung Selawah, Aceh.

Penemuan itu merupakan tindakan susulan selepas Presiden Joko Widodo memberi arahan supaya membanteras dadah habis-habisan.


Ketua Polis Aceh, Irjen Mochamad Husein Hamidi mengakui akan kesulitan untuk memberantas ladang ganja di Aceh. Alasannya, ladang ganja seringkali berada di daerah yang sukar dijangkau seperti hutan dan gunung. 



Gabenor Aceh, Zaini Abdullah juga menyokong penuh pembanterasan ladang ganja  jika kerajaan pusat memberikan bantuan helikopter untuk Polis Aceh. 


"Kita yakin dapat minimum tiga helikopter, saya sudah berbincang dengan pak JK," kata Zaini.

Menurut Zaini, helikopter dapat mempercepatkan pengawasan terhadap ladang ganja yang berada di hutan dan bukit-bukau. Tanpa helikopter, polis terpaksa menempuh perjalanan hingga 10 jam untuk sampai ke lokasi.


"Sekarang masih tiada helikopter," Zaini menambahkan. - CARI Infonet.




sumber - republika.co.id
5

Bagus
10

Marah
7

Terkejut
13

Sedih
8

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (55 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chinta89 29-2-2016 10:38 AM
xdop heli.. pulok dh!
Quote insulin 29-2-2016 11:00 AM
Bayangkan ladang tu terbakar, satu negara lalok.
Quote Kerêta_Angin 29-2-2016 11:04 AM
kat aceh memang byk ladang ganja .. bertambun-tambun sis
Quote lavaOnline 29-2-2016 11:06 AM
Kerêta_Angin replied at 29-2-2016 11:04 AM
kat aceh memang byk ladang ganja .. bertambun-tambun sis

aceh punggoh...

rencong kiri kanan, duit dalam saku ilang jugak.




Quote altimi 29-2-2016 11:07 AM
Ganja lagi selamat berbanding alkohol.....
Quote uori 29-2-2016 11:09 AM
amboi amboii
Quote Kerêta_Angin 29-2-2016 11:10 AM
lavaOnline posted on 29-2-2016 03:06 AM
aceh punggoh...

rencong kiri kanan, duit dalam saku ilang jugak.

zaman dah moden pun masih bawak rencong? tak cayo den
Quote rospinki 29-2-2016 11:10 AM
patutla lama tak nampak @STONER rupanya menanam kanabis kt acheh nun
Quote Kerêta_Angin 29-2-2016 11:14 AM
haritu ada tengok kat tv tentera jumpa ladang ganja kat tengah hutan di aceh tengah .. habis semua dorang bakar        
Quote Peterpan17 29-2-2016 11:20 AM
Seru seru

@dino
@wana89
@pyropura
@the_killer
@Glass_shoes
@Mepu
@notrue
Quote dino 29-2-2016 11:24 AM

ganja tu halal khen...
Quote EJALTI 29-2-2016 11:24 AM
'Tahniah' la indognesial dgn 'kemajuan' research pertaniannya....

Kehkehkehkeh...
Quote revolusi_30 29-2-2016 11:33 AM
Miskin sangat ke sampai heli pun xda... Ke diskriminasi pasal autonomi.
Quote kucen_miang 29-2-2016 11:54 AM
insulin replied at 29-2-2016 11:00 AM
Bayangkan ladang tu terbakar, satu negara lalok.

tak terbakar pun dah laloq..yindon memang hebat.
Quote makneng 29-2-2016 11:54 AM
chinta89 replied at 29-2-2016 10:38 AM
xdop heli.. pulok dh!

Baru uolls tau sinetron dia mcm mane haha
Quote kucen_miang 29-2-2016 11:55 AM

xxx ngan cinamedun tu ko tak seru ke?
Quote Peterpan17 29-2-2016 11:58 AM
kucen_miang replied at 29-2-2016 11:55 AM
xxx ngan cinamedun tu ko tak seru ke?

Bukan dah aruah ke nick dia tu. Aku tak tau apa nick baru dia.

Quote ultra78 29-2-2016 12:01 PM
Wartawan CARI pun mcm nak menyindir Indonesia aje bila highlight ayat ni

"Kita yakin dapat minimum tiga helikopter, saya sudah berbincang dengan pak JK," kata Zaini.

"Sekarang masih tiada helikopter," Zaini menambahkan.


Quote wongedandotcom2 29-2-2016 12:01 PM
revolusi_30 replied at 29-2-2016 11:33 AM
Miskin sangat ke sampai heli pun xda... Ke diskriminasi pasal autonomi.

Helikopter aceh ada banyak... [di museum tsunami]......


Lihat semua komen(101)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

17-6-2024 06:58 PM GMT+8 , Processed in 0.073981 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top