CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

KJ Akan Calonkan Hafizah, Pelajar PhD Sebagai Ikon Belia

24-2-2016 10:04 AM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 12119| Komen: 79

Description: "Satu idea yang bagus. Anugerah biasa diberi pada Hari Belia bulan Mei. Saya akan calonkan"
Oleh Izzah Abbasy

Selepas penglibatan seorang pelajar PhD dari Malaysia Hafizah Noor, dalam membuktikan Teori Gelombang Graviti yang diramal kewujudannya oleh Albert Einstein kira-kira 100 tahun lepas sekaligus telah mengangkat nama Malaysia ke mata dunia.


Berhubung isu itu, seorang pengguna laman Twitter Asrul Asfar, bertanyakan kepada Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin samada kerajaan ada merancang untuk mencalonkan Hafizah sebagai ikon belia.


Tweet tersebut mendapat perhatian dari KJ yang berkata beliau sendiri akan mencalonkan Hafizah :

"Satu idea yang bagus. Anugerah biasa diberi pada Hari Belia bulan Mei. Saya akan calonkan.", kata KJ.

Selain itu, KJ juga turut menjelaskan tentang pengertian 'ikon belia' apabila ditanya mengenai kriteria yang diperlukan untuk menjadi salah satu darinya.

"@Khairykj @asrulmm @KBSMalaysia Yb selalunya apa kriteria untuk dipilih sebagai "ikon belia"?", tanya pengguna Twitter Aizie Suib.

KJ kemudian menjawab : "Itu gelaran tidak rasmi diberi kepada penerima Anugerah Khas Hari Belia Negara tiap2 tahun. " - CARI Infonet

35

Bagus
36

Marah
15

Terkejut
21

Sedih
24

Lawak
21

Bosan

Friends Rank (152 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kemaruk 23-2-2016 10:58 PM
bagus la kalau kerajaan dah iktiraf golongan saintis, physicist, economist dan ilmuan lain

artis2 dan ahli sukan tu pegi mampus jela
Quote dodolgemok 23-2-2016 11:03 PM
Anak jawa komedi tu pasti tersentap ala2 bimbo bitch baru balik mandi jacuzzi bila terdengar berita ni. Dapat dato pon setakat jadi kapten kawad kaki, budak hingusan jiran aku pon boleh kalau cmtu
Quote AHMADVW 23-2-2016 11:09 PM
ikon belia paling kimK dan jilaqe

Quote Bateesta 23-2-2016 11:12 PM
bukan ikon belia msti anak menteri dr indonesia ke
Quote kemaruk 23-2-2016 11:16 PM
Bateesta replied at 23-2-2016 11:12 PM
bukan ikon belia msti anak menteri dr indonesia ke

macam akhirnyaaaaaaa jugak la lebih kurang bro
Quote estrelle 23-2-2016 11:26 PM
Anak wak jahid tercabar tak ni
Quote zeed 23-2-2016 11:38 PM
kak long jumpa kat padang mahsyar wei..
Quote CrowneGlory 23-2-2016 11:41 PM
Biarla bijak pandai jd ikon..ini x,anak menteri bengap atau retis bengap jd ikon...
Quote nazurah 23-2-2016 11:49 PM
apo jaso si dayah tu ehh?
tetiba jek jadi ikon belia, dayah tu sapo pun den tatau...
Quote enchikfitz 24-2-2016 12:09 AM
Mohon ikon belia kawad kaki anak jabhid komedi digugurkan saja gelaran itu. Ni baru LAYAK!
Quote Centurion 24-2-2016 12:21 AM
Ini baru betul. Ada sumbangan. Harumkan nama negara...yg sorang lg tu..aku malas nk type.:zz
Quote Bateesta 24-2-2016 12:30 AM
kemaruk replied at 23-2-2016 11:16 PM
macam akhirnyaaaaaaa jugak la lebih kurang bro

yeah yeah rite..what ever..pot pet pot pet

Quote missDollie 24-2-2016 12:57 AM
Semoga hafizah dapat lah ye..aminnn..
Quote cHimo 24-2-2016 01:13 AM
Ini baru la calon ikon belia yg sesuai.. Bkn mcm.........   
Quote mbhcsf 24-2-2016 02:34 AM
cool...yups setuju
Quote jejaka_hensem 24-2-2016 03:12 AM
korg dok mengata kqt anak wak jahit ni,xtakut ke kena merangkak kat padng masyar nti nak cari dia mintak maaf?
Quote mbhcsf 24-2-2016 03:41 AM
jejaka_hensem replied at 24-2-2016 03:12 AM
korg dok mengata kqt anak wak jahit ni,xtakut ke kena merangkak kat padng masyar nti nak cari dia mi ...

well, biasalah tu.... sebab kalau allah pun kena hina dan nabi pun kena hina di CI , apatah lagi manusia yg bukan maksum kan dan apatah lagi kalau ia ada kaitan dengan political entities lagilah
Quote jejaka_hensem 24-2-2016 03:50 AM
mbhcsf replied at 24-2-2016 03:41 AM
well, biasalah tu.... sebab kalau allah pun kena hina dan nabi pun kena hina di CI , apatah lagi m ...

ye,faham sis .
Quote mbhcsf 24-2-2016 03:52 AM

bagus. pandai pun.

Lihat semua komen(79)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-5-2024 08:22 AM GMT+8 , Processed in 0.075354 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top