CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Smule Pula Menjadi Fenomena Baru, Berkaraoke Dimana Saja Berada

17-12-2015 05:37 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 17123| Komen: 67

Description: Sekarang ini aplikasi hiburan telefon pintar terbaru, Smule mula menjadi fenomena baru diseluruh dunia. "Sing! Karaoke by Smule" boleh dikatakan merupakan aplikasi karaoke terbaik untuk telefon pi ...

Oleh : Dean BZ


Sekarang ini aplikasi hiburan telefon pintar terbaru, Smule mula menjadi fenomena baru diseluruh dunia. "Sing! Karaoke by Smule" boleh dikatakan merupakan aplikasi karaoke terbaik untuk telefon pintar disaat ini.


Pengguna aplikasi ini boleh berkaraoke dengan sesiapa sahaja tanpa perlu ke pusat karaoke. Hanya menggunakan telefon pintar, pilih lagu dan rekod suara anda bersama rakan lain yang juga telah berdaftar sebagai menjadi ahli Smule.


Aplikasi Sing! Karaoke ini telah wujud sejak lama namun dulu hanya terhad untuk pengguna Mac OS ,iPhone, iPod, dan iPad sahaja. Kemudian barulah diwujudkan untuk android sejak beberapa tahun yang lalu. Kini ia mula MELETUP dan menjadi fenomena baru. Ahli berdaftar boleh memilih untuk menjadi Pengguna VIP dan Bukan VIP (Non VIP) pada Aplikasi Sing! Karaoke by Smule ini. Untuk pengguna VIP akan dikenakan bayaran dan sudah tentu apa yang akan anda dapat adalah lebih dari pengguna Non VIP yang hanya menggunakan aplikasi ini secara percuma. Contohnya pengguna VIP akan dapat mengedit audio dan mengakses semua jenis lagu.


Disamping merakam video, terdapat juga aplikasi yang hanya merekod suara sahaja.


Pastinya dengan aplikasi ini akan memberi satu hiburan baru dan mencungkil bakat-bakat terpendam. Mana tahu ada komposer lagu mendengar suara anda dan berminat ambil anda sebagai penyanyi.. untung sabut timbul, untung batu tenggelam. Kan!


Ini merupakan beberapa video hasil rakaman karaoke menggunakan aplikasi Smule sing.


Loading FB Video...




Macam mana menarik tak? Diam-diam mesti ada yang tengah muatnaik aplikasi ini kan! Cubalah. - CARI Infonet.





*Ini adalah pendapat peribadi penulis sendiri dan tidak semestinya mewakili pandangan CARI Infonet.





19

Bagus
18

Marah
23

Terkejut
18

Sedih
22

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (114 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cmf_premierleag 17-12-2015 05:39 PM
Abih la karaoke jamban pasni dah x bleh cari makan lg
Quote baha_delarocha 17-12-2015 05:53 PM
Power apps smule ni. Selalunya kalau gi berkaroke dengan memember, aku pekene lagu rock kapak je sebab pilihan lagu tak banyak. Dengan smule ni, aku dengan tenang karoke dalam bilik lagu Blur, The Vines, Strokes dan macam2 lagu band penjajah yang sedak sedak.
Quote comel91 17-12-2015 06:13 PM
harap dapat karok dengan khairul syukri ni... huhuhu melting...
Quote hanalisa 17-12-2015 06:20 PM
kaki karok ni, yang nyanyi sedap berapa % jer, yang lain cuma berangan lebih.
Quote tubikmasok 17-12-2015 07:10 PM
lagu dikir barat ada dok
Quote puccafan 17-12-2015 07:20 PM
Penah nyanyi guna apps ni. Bila dengar balik suara sendiri
Quote hyie 17-12-2015 07:29 PM
bestnya!!! nak try lah nanti
Quote Levespa 17-12-2015 08:08 PM
Best app ni.. Kualiti bunyi dia ok..sesuai utk sesape yg berangan nak jadi recording retiss
Quote lavatenaga 17-12-2015 08:12 PM
best sangat la tuuuu...konon

mende yg melalaikan memang best bisik setan2 jin ifrit..



Quote cHimo 17-12-2015 08:14 PM
lavatenaga replied at 17-12-2015 08:12 PM
best sangat la tuuuu...konon

mende yg melalaikan memang best bisik setan2 jin ifrit..

Berforum jaa kejo pun melalaikan ba..
Quote lavatenaga 17-12-2015 08:15 PM
cHimo replied at 17-12-2015 08:14 PM
Berforum jaa kejo pun melalaikan ba..

tu lu..

wa berforum sambil berdakwah...

dapat pahala.


Quote cHimo 17-12-2015 08:20 PM
lavatenaga replied at 17-12-2015 08:15 PM
tu lu..

wa berforum sambil berdakwah...

Jilake jawapan kau ba.. Hahahaa.. Baik la..
Quote aechae 17-12-2015 08:52 PM
hanalisa replied at 17-12-2015 06:20 PM
kaki karok ni, yang nyanyi sedap berapa % jer, yang lain cuma berangan lebih.

nama pn karok sis, klu sedap ktorg jd recording artis dh

Quote hanalisa 17-12-2015 09:40 PM
aechae replied at 17-12-2015 08:52 PM
nama pn karok sis, klu sedap ktorg jd recording artis dh

kan, berangan retis siap berkerut2 muka, tapi suara yang kluar nan hado..
Quote turboturtle 17-12-2015 10:23 PM
cmf_premierleag replied at 17-12-2015 05:39 PM
Abih la karaoke jamban pasni dah x bleh cari makan lg

Wujud lg ke karok jamban ni, bukan dh berjaman pupus.... 1 lagu 1 ringgip
Quote fuyupoktek 17-12-2015 11:20 PM
Cane nk buat video tu tlg beri tunjuk ajar
Quote Changa 17-12-2015 11:23 PM
https://youtu.be/uSuQtSb-_1k
[youtube]uSuQtSb-_1k[/youtube]
Quote bintangct 18-12-2015 12:06 AM
tipah tertipu... aku igtkn Jessie J ni nyanyi ngn ramai org dah.. rupa2nya rakaman je hahahah
bila tengok balik 2 vid kat ateh.. baru perasan
Quote weirdwaniey 18-12-2015 01:04 AM
Bukan agak lme dh ke smule ni..bbrapa bulan lepas lagi

Lihat semua komen(67)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-6-2024 10:03 PM GMT+8 , Processed in 0.077043 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top