CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Risiko Perlombongan Bauksit Pada Musim Hujan- Pakar Geoteknik UMP

16-12-2015 02:55 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4468| Komen: 11

Description: Musim hujan yang dijangka melanda Pahang dan beberapa negeri pada minggu ini menyebabkan amaran bahaya dikeluarkan terhadap perlombongan bauksit.




sumber foto : 



Musim hujan yang dijangka melanda Pahang dan beberapa negeri pada minggu ini menyebabkan amaran bahaya dikeluarkan terhadap perlombongan bauksit.


Kumpulan pakar memberi amaran bahawa kawasan besar yang telah dibersihkan untuk melombong bijih boleh mengakibatkan bahaya seperti gelongsoran lumpur dan tanah runtuh.


Menurut Ketua Jabatan Kejuruteraan dan Geoteknik Universiti Malaysia Pahang, Dr Muzamir Hasan, Bukit Goh merupakan salah satu kawasan perlombongan bauksit yang paling aktif terletak begitu dekat dengan kawasan perumahan dan sungai.


"Ia juga merupakan kawasan berbukit, memberikan risiko kepada pergerakan tanah lebih tinggi, terutama disebabkan oleh tanah laterit yang kurang padat." 





Berita selanjutnya : mstar.com.my/
29

Bagus
24

Marah
17

Terkejut
25

Sedih
18

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (128 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kentel 16-12-2015 03:14 PM
xdengar pun depa....kna suap diam lah...
Quote bluehedgehog 16-12-2015 03:32 PM
siapa kata ada masalah?
klau membawa bahaya kepada rakyat, dah lama kerajaan yg prihatin ni akan bertindak membanterasnya
Quote mamatkilau 16-12-2015 05:19 PM
Ya ke bahaya. Mcm ok je mat tengok. Kalau bahaya mesti dah lama diharamkan...
Quote jaa139 17-12-2015 10:35 AM
tunggu banjir besar dan tanah runtuh dulu baru bahaya
Quote peachRose 17-12-2015 10:36 AM
tak payah jadi pakar geometrik ke rocket saintis ke nak kata perlombongan ni bahaya
budak sek rendah pun tau
puiii....
Quote nize 17-12-2015 10:43 AM
money talk bull#@$t walk... ha ha
Quote gaara_X 17-12-2015 11:08 AM
nie projjek halal nie.....ahaks!!
Quote plasterhati 17-12-2015 11:20 AM
Ye ke bahaya..

elok jah berbisnes terang-terangan..kalau bahaya dh lama kena tangkap tau..

ni yg wat keluar stetmen ni tak takut durhaka dan dimurkai ke?
Quote -electrifying- 17-12-2015 11:51 AM
talk with money...
Quote mehmet 17-12-2015 11:53 AM

money say, it safe...go ahead,never stop until the bauksit habis laa.

Quote -electrifying- 17-12-2015 12:15 PM
mehmet replied at 17-12-2015 11:53 AM
money say, it safe...go ahead,never stop until the bauksit habis laa.

that is correct

Lihat semua komen(11)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-7-2024 12:05 AM GMT+8 , Processed in 0.050731 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top