CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Pegang Amanah Kakak, Gadis Umur 21 Tahun Kini Bahagia Jadi Isteri Abang Ipar - "Menangis Aku Tengok Ni"

26-2-2024 03:02 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 5558| Komen: 37

Description: Seperti yang kita sedia maklum, jodoh dan pertemuan itu merupakan rahsia Allah SWT yang sama sekali tidak diketahui para hamba-hambaNya.


Seperti yang kita sedia maklum, jodoh dan pertemuan itu merupakan rahsia Allah SWT yang sama sekali tidak diketahui para hamba-hambaNya.

Itulah realiti yang berlaku terhadap seorang wanita Indonesia berusia 21 tahun ini apabila dia berjodoh dengan abang iparnya sendiri.



Menerusi hantaran tular di TikTok, wanita yang menggunakan nama akaun @sntafby__ memuat naik foto bersebelahan kakaknya yang melangsungkan perkahwinan bersama abang iparnya pada tahun 2015.

Menerusi hantaran yang sama, wanita berkenaan turut memuat naik gambar dirinya yang kini sah menjadi isteri kepada abang iparnya itu.




Hantaran tersebut meraih perhatian wargamaya sehinggakan ramai yang mengecam wanita berkenaan kerana memilih untuk berkongsi kasih dengan kakaknya sendiri.

Namun begitu, wanita tersebut tampil menjelaskan kisah yang berlaku di sebalik keputusan yang dibuatnya itu.

Menurutnya, kakaknya sudah pun pergi menghadap Ilahi pada tahun 2022 yang lalu dan meninggalkan abang iparnya bersama seorang anak lelaki.

Arwah kakaknya itu kemudiannya mengamanahkan suami serta dirinya untuk menjaga kanak-kanak yang bernama Zayn itu.

Namun begitu, wanita tersebut tampil menjelaskan kisah yang berlaku di sebalik keputusan yang dibuatnya itu.

Menurutnya, kakaknya sudah pun pergi menghadap Ilahi pada tahun 2022 yang lalu dan meninggalkan abang iparnya bersama seorang anak lelaki.

Arwah kakaknya itu kemudiannya mengamanahkan suami serta dirinya untuk menjaga kanak-kanak yang bernama Zayn itu.


Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen mendoakan perkahwinan mereka itu berkekalan sambil menyifatkan kisah yang berlaku itu persis seperti kisah yang diceritakan di dalam novel mahupun filem.

Sumber: TikTok/OhBulan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote copy_paste 26-2-2024 03:10 PM
ini yg dinamakan salin tikar,ermm kenapa tikar xtau la
Quote KamikuP 26-2-2024 03:29 PM
Muka persis bibik gambar sebelah kakak  .. ekekek
Quote imransulaiman 26-2-2024 03:32 PM
copy_paste: ini yg dinamakan salin tikar,e ...

Salin tikar atau juga ganti tikar. Kenapa tikar? Mungkin sebab tikar selalu digunakan sebagai alas perbaringan orang dulu-dulu

Tapi istilah ini hanya untuk yang cerai mati saja kan? Kalau yang cerai hidup tu istilah sekarang "penyondol"... Hahahaha!
Quote mamajawie 26-2-2024 03:34 PM
kelamnya muka masa kecik at least nampak glowing bila da besar..tahnaih dapat ganti tikar..yg syok abg ipar tu lerrr
Quote seri_mawr 26-2-2024 03:50 PM
sure abg ipar nya tu semengah.....
klu tak xdenya adik dia nak gnti arwah kakak....

tp iouls ttp kembang tekak...huhuhu
Quote afie_m 26-2-2024 03:55 PM
jodoh depan mata lah ni..
Quote talapia 26-2-2024 04:10 PM
Hantaran tersebut meraih perhatian wargamaya sehinggakan ramai yang mengecam wanita berkenaan kerana memilih untuk berkongsi kasih dengan kakaknya sendiri.


yang kecam awal2 ni kok enggak tahu...  haram menikahi pasangan adik beradik sendiri...
haram ya bermadu sama adik beradik... kalau nak jugak.. tunggula isterinya jadi arwah dulu.. ataupon dah bercerai..

Quote CiliPadiSedap 26-2-2024 04:48 PM
copy_paste replied at 26-2-2024 03:10 PM
ini yg dinamakan salin tikar,ermm kenapa tikar xtau la

haram ke halal nikah camni? confuse...
Quote puan_rohayu 26-2-2024 04:54 PM
Haram klu dalam satu2 masa atau serentak melainkan bercerai hidup@mati.
Quote nolya 26-2-2024 05:09 PM
CiliPadiSedap replied at 26-2-2024 04:48 PM
haram ke halal nikah camni? confuse...

Halal pernikahan begitu sebab antara kakak dn adik tidak bermadu, malah kakaknya sudah arwah dahulu. OK lah tu, sebab ibu sdr menjadi ibu sambung kpd anak kemanakannya. Kasih mak ngah/mak su bertukar menjadi kasih ibu.
Quote airfilterkotor 26-2-2024 05:43 PM
imransulaiman replied at 26-2-2024 03:32 PM
Salin tikar atau juga ganti tikar. Kenapa tikar? Mungkin sebab tikar selalu digunakan sebagai alas  ...

Baru nak telaah benda ilmiah.... sekali perenggan last tu.
Quote orangbiasaje 26-2-2024 07:24 PM
teringat filem bollywood Bewaafa. Kareena Kapoor kahwin abg ipar dia Anil Kapoor sbb nak jaga anak2 peninggalan arwah kakak dia. Ditinggalkan ex-boifren si Akshay Kumar.
Quote Tinot7 26-2-2024 07:51 PM
Lelaki suka ka salin tikar ni?
Quote copy_paste 26-2-2024 08:07 PM
imransulaiman replied at 26-2-2024 03:32 PM
Salin tikar atau juga ganti tikar. Kenapa tikar? Mungkin sebab tikar selalu digunakan sebagai alas  ...

maknanya pengganti la tu,sbb xnk pudar kasih syg seorg ibu,kalau bagi ibu tiri takut nt x bela,sbb dulu2 ibu tiri garang sgt
Quote Farnor 26-2-2024 08:18 PM
Bukan pernah ke keluar berita kata porum. Celok2 lgi.
Quote sukacactus 26-2-2024 08:19 PM
Indon pya mekap pengantin, foundation selepuk, terus beza dgn tgn
Quote LautBiru52 26-2-2024 08:51 PM
Kenapa pengantin indo ni mekap dh serupa sapu simen dkt muka? Mmg tradisi diorang ke atau sengaja terasa lawa mcm tu?
Quote honeybee1802 26-2-2024 08:53 PM
Kok dikopek makeupnya...gi mana wajah yg benar?
Quote AnnaSendin 26-2-2024 08:54 PM
LautBiru52 replied at 26-2-2024 08:51 PM
Kenapa pengantin indo ni mekap dh serupa sapu simen dkt muka? Mmg tradisi diorang ke atau sengaja te ...

Khuens? Iols dah lama perasan. Kalau uols tengok pengantin madura lagilah yach. Persis annabel+bini chucky, dengan baju kembang. Muka seputih² tepung tapi tangan kelam sekelam maghrib.

Lihat semua komen(37)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

15-4-2024 01:58 PM GMT+8 , Processed in 0.280007 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top