CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Doktor Falsafah (PhD) Termuda Di Malaysia - UTM Skudai

24-10-2015 10:04 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 15245| Komen: 105

Description: Dia turut menerima Anugerah Pro-Canselor
Oleh Izzah Abbasy

Mendapat pengiktirafan Malaysia Book of Records (MBR), Dr Mundzir Abdullah muncul graduan Doktor Falsafah (PhD) (bidang fizik) adalah termuda berusia 23 tahun di Majlis Konvokesyen Universiti Teknologi Malaysia (UTM) semalam.



Dr Mundzir berkata, dia tidak menyangka merangkul rekod gelaran terbabit pada usia berkenaan. Dia turut menerima Anugerah Pro-Canselor.

Menurut petikan Harian Metro, Dr Mundzir berkata,


"Alhamdulillah dalam kajian berkenaan saya bersama penyelia berjaya memperkenalkan teknik baru dalam penentuan kondisi optimum bagi beberapa parameter pemprosesan berbanding situasi kebiasaannya". - CARI Infonet


Baca selanjutnya : Harian Metro 
5

Bagus
7

Marah
5

Terkejut
10

Sedih
8

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (46 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cik_kitty 24-10-2015 06:10 PM
Waaahhhh salute ..muda2 dah dr...
Quote hanakikan 24-10-2015 06:11 PM
Utm pun ada lecturer muda gak dlm matematik. 23 thn gak bdk tu. Dr degree buat phd. Tp thesis dia mmg power la.
Quote umisha 24-10-2015 06:13 PM
Tahniah...

Gah fakulti sains....
Quote R2D2 24-10-2015 06:16 PM
kebanyakan IPTA dh letak syarat
semua pensyarah mesti ada PhD sebelum umur 40 tahun
Master atau PhD
salah satunya mesti buat di oversea
Quote sekngucing 24-10-2015 06:25 PM
d malayasia, study bidang saina takleh cri makan, kena hijrah laaa. lgpun yg stady hebat2 ni akan jadi kuli pd budak2 yg dulu tak masuk u pun
Quote sekngucing 24-10-2015 06:25 PM
d malayasia, study bidang saina takleh cri makan, kena hijrah laaa. lgpun yg stady hebat2 ni akan jadi kuli pd budak2 yg dulu tak masuk u pun
Quote aechae 24-10-2015 06:33 PM
Susahnyaa fizik huhuhu...cmna dia blaja ye
Quote ohnoLia 24-10-2015 06:42 PM
sekngucing replied at 24-10-2015 06:25 PM
d malayasia, study bidang saina takleh cri makan, kena hijrah laaa. lgpun yg stady hebat2 ni akan ja ...

Jd kuli budak2 yg x masuk u?.
Contohnya mcm mne tu sis?
Quote hyie 24-10-2015 06:43 PM
hanakikan replied at 24-10-2015 06:11 PM
Utm pun ada lecturer muda gak dlm matematik. 23 thn gak bdk tu. Dr degree buat phd. Tp thesis dia mm ...

tesis yang power tu camne sis?
Quote ohnoLia 24-10-2015 06:44 PM
aechae replied at 24-10-2015 06:33 PM
Susahnyaa fizik huhuhu...cmna dia blaja ye

Ayol pulak. Susah nk hadam kimia. Nk lebih 70mark mmg menggelupur.

Padahal klu sejak kecik dah memasak... patutnya by instinct cukup mudah utk kita mudah hadam dan digest kimia...
Quote ohnoLia 24-10-2015 06:45 PM
hyie replied at 24-10-2015 06:43 PM
tesis yang power tu camne sis?

Eh.. uols ni kawan hannanrayyan ke?
Quote axl_bach 24-10-2015 06:53 PM
aechae replied at 24-10-2015 06:33 PM
Susahnyaa fizik huhuhu...cmna dia blaja ye

Azizan Seman rileks jer wat Phd METAFIZIK......
Quote hyie 24-10-2015 07:04 PM
ohnoLia replied at 24-10-2015 06:45 PM
Eh.. uols ni kawan hannanrayyan ke?

sape tu? forumer @HannahMontana iols tau la
Quote aechae 24-10-2015 07:07 PM
ohnoLia replied at 24-10-2015 06:44 PM
Ayol pulak. Susah nk hadam kimia. Nk lebih 70mark mmg menggelupur.

Padahal klu sejak kecik dah  ...

Kimia start rsa senang msa kt matrik pastu trus berjodohan smpai skang gtu...fizik ni smpi sem 4 kt U pn kna blaja padahal wlupn course kimia...budak fizik xda plak kna amek subjek kimia...x aci betul
Quote aechae 24-10-2015 07:08 PM
axl_bach replied at 24-10-2015 06:53 PM
Azizan Seman rileks jer wat Phd METAFIZIK......

Perlu mehh ko nk selit sifu hautu ko tu di cni?
Quote naina 24-10-2015 07:12 PM
Tahniah dikk.semoga berguna pada masyarakat Dan negara
Quote axl_bach 24-10-2015 07:39 PM
aechae replied at 24-10-2015 07:08 PM
Perlu mehh ko nk selit sifu hautu ko tu di cni?

kah kah kah, dah ko kagum org wat Phd fizik.....METAFIZIK lagi gempak bunyinya berbanding FIZIK so lagi susah laa Phd bidang METAFIZIK tu....so aku nak ko kagum gak dgn cipan gemok tu....lol

Quote Orix 24-10-2015 07:56 PM
ad pic heols tak? hensem mcm pietro boselli model  yg jd pensyarah kt UCL tu tak?
Quote hanakikan 24-10-2015 08:24 PM
Orix replied at 24-10-2015 07:56 PM
ad pic heols tak? hensem mcm pietro boselli model  yg jd pensyarah kt UCL tu tak?

pietro boselli tu pun genius gak. amik mechanical eng. dpt 1st class degree. terus buat phd. dah lah muka ada. body ada. otak pun ada. memang 4flat terus lah

Lihat semua komen(105)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 04:25 AM GMT+8 , Processed in 0.051309 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top