CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

[FOTO] Manusia Albino Yang Buat Anda Serius Terkejut

12-10-2015 12:08 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 14074| Komen: 78

Description: apabila digambarkan bersama warna-warna pastel, ia memberikan sentuhan dan sisi cantik pengidap albino ini....
Oleh : Fyruz Hanna

Seorang pelajar Angelina d'Auguste, yang mendalami jurusan fesyen di Institut Teknologi New York melakukan satu projek yang bakal menukar pandangan orang mengenai definisi cantik.

Mengetengahkan subjek albino, dia mengambil kesempatan membongkar kecantikan mereka yang menderita penyakit ini yang dialami oleh 18,000 sehingga 20,000 orang di Amerika.

Kebanyakkan mereka melihat penyakit ini sebagai taboo dan sesuatu yang ingin dijauhi. Malah, berinteraksi dengan golongan sebegini juga terkadang bukan pilihan ramai orang.

Kelainan genetik ini, menyerang semua bangsa dan etnik yang dikenalpasti sebagai kekurangan melanin dalam proses penghasilan rambut, kulit dan mata.

Bagi Angelina, penyertaan mereka dalam projek ini menunjukkan penerimaan masyarat terhadap golongan ini. Siapa sangka, apabila digambarkan bersama warna-warna pastel, ia memberikan sentuhan dan sisi cantik pengidap albino ini.

Walaubagaimana pun, kesukaran yang di alami oleh Angelina adalah apabila ada peserta yang menderita sindrom nystagmus merupakan antara salah satu keadaan mata yang dialami oleh mereka yang menghidap albino.

Dengan projek seumpama ini, ia membuka mata orang ramai betapa rendah keyakinan pengidap albino kerana ramai dari mereka yang tidak mahu bergambar tanpa mengenakan makeup.

Anda punya ahli keluarga atau kenalan yang mengidap albino? Apa pandangan anda mengenai mereka dan bagaimana layanan anda terhadap mereka? Kongsikan bersama kami -CARI Infonet. 


Sumber: daily.co.uk
4

Bagus
8

Marah
5

Terkejut
4

Sedih
3

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (29 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Emperor95 12-10-2015 12:14 PM
Selain daripada bersimpati dengan kelemahan semulajadi mereka.
Saya merasa mereka manusia yang unik yang tersendiri.
Quote kentel 12-10-2015 12:21 PM
segala kejadian adalah ketentuanNya...everyone is unique
Quote bellaa 12-10-2015 12:23 PM
Emperor95 replied at 12-10-2015 12:14 PM
Selain daripada bersimpati dengan kelemahan semulajadi mereka.
Saya merasa mereka manusia yang uni ...

panda pon albino ke? versi ying yang gitu
Quote rospinki 12-10-2015 12:24 PM
cuba yg beriya nk putih tu bagi diorg sakit albino..haaa puashati kan
Quote Emperor95 12-10-2015 12:26 PM
bellaa replied at 12-10-2015 12:23 PM
panda pon albino ke? versi ying yang gitu

Itu salah satu keunikannya. Albino atau tidak, panda tetap comel dan mahir berkungfu.
Quote damian_lee 12-10-2015 12:26 PM
aku lebih bersimpati orang yang merasa "jijik" dengan orang2 yang mempunyai keistimewaan ini ....
Quote zorrro_03 12-10-2015 12:27 PM
Jgn hina mereka. Kalau pun rasa tak selesa. Cuba utk tidak menunjukannya secara jelas. Mereka ada perasaan.
Quote tongkatwaran75 12-10-2015 12:28 PM
isu semasa ker?
Quote hanakikan 12-10-2015 12:29 PM
Ginger kat sana pun selalu kena ejek. Padshal punya la lawa ginger tu. Memang jarang nak nampak.
Quote mokcikKSKB 12-10-2015 12:30 PM
Org mesia ramai gigih nk putih jd mayat..
Quote Modngengade 12-10-2015 12:35 PM

semasa la tu noq....kan albino pun ramai kt negara kita
Quote supernaturalee 12-10-2015 12:36 PM
kt afrika sana
dorang ni kena dilindungi
klu tak kena bunuh
ada part2 tertentu dipuja
natgeo ke ape ke pnh cover psl ni
Quote mayaBB 12-10-2015 12:37 PM
supernaturalee replied at 12-10-2015 12:36 PM
kt afrika sana
dorang ni kena dilindungi
klu tak kena bunuh

tkotnyee... kesian org albino ni. dah la vision dorng pun bila remaja makin x jelas..
maya ada bace dkt mana tah
Quote fire_place 12-10-2015 12:42 PM
Masa belajar dulu ada sorg mamat cina dekat ngn fakulti aku ni albino.
Aku matian ingat anak mat salleh.kening semua putih.
Bila sem 3 xsilap..masuk satu kelas,baru aku tahu dia albino.
Tp ntah bg aku cantik n unik pula.
Quote cm_matjawasp 12-10-2015 12:50 PM
Tengok la "Powder" cerita sedih pasal orang albino
Quote supernaturalee 12-10-2015 12:56 PM
mayaBB replied at 12-10-2015 12:37 PM
tkotnyee... kesian org albino ni. dah la vision dorng pun bila remaja makin x jelas..
maya ada b ...

kesiankan









Quote haryatie 12-10-2015 12:57 PM
unik..lain dr yg lain
bukan penyakit berjangkit pun..
apasal nk jijik lak..
rasanya lagi pelik org yg nak nmpak putih..
pakai mcam2 tepek kat muka
pastu muka jerk putih..yg lain2 hitam..
Quote fifie_olin 12-10-2015 12:57 PM
mata dorang kaler pink btl ke
Quote cmf_Kimmy 12-10-2015 12:58 PM
Dua orang mak sedara aku Albino...ok je dia orang bergaul dgn orang ramai.

Lihat semua komen(78)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 04:41 PM GMT+8 , Processed in 0.107567 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top