CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Aku Malu, Bapaku Hanya Pemandu Lori Sampah" - Srisakul

8-10-2015 02:43 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 10768| Komen: 44

Description: Prihatinlah Kerana Setiap Bapa Itu Mempunyai Cara Tersendiri Untuk Menzahirkan Kasih Sayang Mereka...
Oleh Fyruz Hanna

Cerita mengenai pengobanan seorang ibu untuk anak-anak mereka biasa kita dengar, namun jarang kita mendengar kisah seorang bapa yang bersusah payah menjayakan anak walaupun pekerjaan bapa yang tidak bagus.

Kisah yang menjadi viral di Thailand ini, merupakan antara kisah yang harus dijadikan teladan buat semua kerana kata orang, kasih ibu membawa ke syurga, kasih bapa sehingga mati.

Srisakul seorang graduan yang baru menamatkan pengajian di Fakulti kejuruteraan di Universiti Chulalongkorn, Thailand.

Jadi kenapa dengan gambar ini, kelihatan seorang anak sedang sujud kepada bapanya dihadapan sebuah lori sampah.

Bapanya seorang pemandu lori sampah. Srisakul pernah mengaku berasa malu kerana pekerjaan bapanya yang tak segah seorang polis ataupun askar.

Tambah Srisakul lagi, apabila dia gagal dalam ujian memasuki askar (yang merupakan impian hidupnya, dia menyedari hati kecil bapanya menangis.)

Dalam gambar kenangan lain, dia bangga apabila bapanya sanggup mengambil cuti hanya untuk bersamanya mengambil keputusan peperiksaan.

Satu ketika, dia kehilangan kata-kata apabila ayahnya bertanya adakah dia masih malu dengan keadaan bapanya. 

Kini dia bangga menulis: "Saya mahu berterima kasih kepada ayah saya yang sentiasa menyokong saya dalam segala hal. Terima kasih kerana keletihan, tangisan, semasa kita tidak gembira bersama. Hari ini, saya mahu ayah gembira dengan kejayaan 'kita'. Tak usah lagi ayah merasa malu kerana ayahlah ayah nombor 1 saya. Saya bangga dengan ayah".

Artikel yang ditulis dalam bahasa Thailand oleh Srisakul telah mendapai 82,000 likers dan dikongsi 10,000 kali.

Jika kamu seorang bapa, semoga kisah ini dijadikan pengajaran tak kira betapa beratnya kerja yang kamu lalui, jangan abaikan tanggungjawab terhadap anak.

Jika kamu seorang anak, prihatinlah kerana setiap bapa itu mempunyai cara tersendiri untuk menzahirkan kasih sayang mereka. -CARI Infonet.

4

Bagus
9

Marah
11

Terkejut
12

Sedih
4

Lawak
22

Bosan

Friends Rank (62 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote seramado 8-10-2015 02:45 PM
sayang abah saya
Quote :::: 8-10-2015 02:45 PM
Apake bongok mau malu
Quote Maideen. 8-10-2015 02:46 PM
Inilah tanda akhir zaman.......

Takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Quote -electrifying- 8-10-2015 02:49 PM
bila dah "terduduk" baru nk ingat bapa nanti
Quote mommymonster82 8-10-2015 02:50 PM
Mata masuk habukkkkk
Quote lavatablets 8-10-2015 02:52 PM

mesti lu sedih sebab bapak lu pulak asik kentut kat muka lu sampai tua sial lu tak ilang2..

per punyer bapak ntah..


Quote mommymonster82 8-10-2015 02:53 PM
Kesiannya binatang tarak tau asal usul tu..

Quote cHimo 8-10-2015 02:57 PM
Bodoh mau malu ceh... Kalau takda driver lori sampah fikir hidup kita selesa kaa ?
Quote JohnPuteh 8-10-2015 02:58 PM
mommymonster82: Kesiannya binatang tarak tau asal usul tu..


Dia pun belum tentu kenal siapa bapa original dia sis..
Quote lavatablets 8-10-2015 02:59 PM
mommymonster82 replied at 8-10-2015 02:53 PM
Kesiannya binatang tarak tau asal usul tu..

hewan pun bapak dia tarak kentut kat muka....lu lagi hina dari hewan..
sial sampai ke tua angkara bapak sendiri..




Quote CrowneGlory 8-10-2015 03:08 PM
Bagusnya anak dia.... Selalunya ibu saja yg org hargai sampai pengorbanan ayah terlepas pandang...

I heart U Abah ..& my darling abah to my kids
Quote moocoww 8-10-2015 03:11 PM
Quote shamsadis 8-10-2015 03:25 PM
so lepas tu generasi tak mahu bawak lori sampah...saperkah lagi nak diharap bawak lori sampah kutip sampah nanti
Quote uori 8-10-2015 03:28 PM
ayer mata aku tak mampu ditahan lagi ..
Quote Jagendas 8-10-2015 03:30 PM
sungguh dalam kisah ni
Quote Jagendas 8-10-2015 03:31 PM
sungguh dalam kisah ni
Quote mommymonster82 8-10-2015 03:35 PM
Saya orang islam pengikut Nabi Muhammad saw...nabi sy tak ajar maki hamun bapa orang... awak ikut nabi mana ek?


kesiannya..nampak tak binatang tu dah mula meroyan...
Quote nh83 8-10-2015 03:35 PM
sedihnyaaaa...
Quote mak_wa95 8-10-2015 03:39 PM
isu semasa kah..

bersepah je makpak yang miskin,anak2 berjaya

thread sampah ni..

Lihat semua komen(44)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 04:17 PM GMT+8 , Processed in 0.097606 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top