CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

1MDB: Raja-Raja Melayu Mahu Siasatan Cepat Selesai

7-10-2015 11:56 AM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 16224| Komen: 225

Description: Raja-raja Melayu juga mengingatkan pemimpin untuk sentiasa mendukung...
Oleh : Fyruz Hanna

Raja-raja melayu menggesa kerajaan merungkai secepat mungkin isu 1MDB dan mengambil tindakan tegas pada pihak yang terlibat.

Kegagalan membuat demikian akan menyebabkan belaku krisis keyakinan. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad juga berpendapat isu ini berpotensi menjejaskan keadaan ekonomi negara.

Selain itu, Raja-raja Melayu juga mengingatkan pemimpin untuk sentiasa mendukung prinsip perlembagaan dan kedaulatan undang-undang negara.

Baca selanjutnya: bernama
17

Bagus
13

Marah
8

Terkejut
15

Sedih
8

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (74 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote freebird 6-10-2015 07:43 PM
Edited by freebird at 6-10-2015 07:45 PM
The Conference of Rulers has decreed that the probe into 1MDB be completed as soon as possible and the wrongdoers, if any, be punished.

"The findings of this probe must be reported in full and transparently so the people can be convinced of the government's sincerity that it would never hide the facts and the truth.

"Failure to give an explanation and satisfactory answers may cause a confidence crisis," read the sultans' statement issued by the Keeper of the Rulers' Seal, Syed Danial Syed Ahmad.

"As a result the rakyat believe, either as reality or perception, that it is one of the main reasons which influenced the ringgit's sharp downfall, which has given a negative impact on the country's financial market and economic climate while affecting the world's view of Malaysia" they added.

In the joint statement as reported by Bernama, the Malays Rulers also asked all responsible parties to give their full cooperation so that the purpose of the investigation is fulfilled.

They said if the 1MDB issue is not dealt with intelligently and continues to drag on, it will damage the economy and the people's welfare.

They fear it may even cause public unrest.

The Wall Street Journal previously reported that 1MDB funds had made its way into Prime Minister Najib Abdul Razak's personal accounts.

Najib, however, denies any wrongdoing or that he had used 1MDB funds for personal gain.

macai2 dia tak berani nak komen setakat ini....
Quote :::: 6-10-2015 08:13 PM
Dah lama siasat tapi .....
Quote freebird 6-10-2015 08:17 PM
nak tunggu arul kanda balas komen majlis raja2 ni...
Quote kudajantan77 6-10-2015 08:40 PM
Seperti anjing menyalak bukit...siapa anjing? siapa bukit? Hahahaha....lu pikir sendiri.
Quote taikor 6-10-2015 08:48 PM
aku ingat dah selesai. 1MDB bersih diaudit. no probleng
Quote AHMADVW 6-10-2015 08:50 PM
raja pun kena dgr nasihat PM,


ade hati nak dgr hasil siasatan, terang2 najibuya sharibu terlibat
Quote bambimo 6-10-2015 08:52 PM
Kata imdb bersih...
6bulan setel problem
Quote freebird 6-10-2015 08:58 PM
musti ada sekor macai felda pprt tu kata, majlis raja2 pun percaya kepada fitnah cina dapig....
Quote bluehedgehog 6-10-2015 09:15 PM
freebird replied at 6-10-2015 08:58 PM
musti ada sekor macai felda pprt tu kata, majlis raja2 pun percaya kepada fitnah cina dapig....

@dizek dipersilakan beri sepatah dua utk hencap raja2 melayu...
Quote atira 6-10-2015 09:18 PM
aik.. raja2 melayu sudah mula mencemburui bijan al syumul
Quote cmf_shalom 6-10-2015 09:48 PM
aku rasa...dlm keadaan tertentu..majlis raja2 ni boleh jer memainkan peranan....x perlu campur tangan..atleast membuat sedikit ketukan...eg pastikan suruhanjaya eg SPRM bebas melakukan siasatan dan segala isu sensitive boleh dilaporkan kepada majlis raja2....

paling tidak pun memanggi PM membuat penjelasan atas isu yg timbul..dan memanggil pihak ketiga utk bg nasihat n pandangan eg...prof diraja..





Quote bluehedgehog 6-10-2015 09:51 PM
Tajuddin nk lempang x?
Jamal nk buat demo depan istana x?
Quote bluehedgehog 6-10-2015 09:57 PM
@dizek
masuk hencap jap
jgn pura2 buta...
Quote freebird 6-10-2015 10:13 PM
Untuk itu, menurut kenyataan itu, badan-badan penguatkuasaan serta institusi-institusi kawal selia seperti Polis Diraja Malaysia, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah, Bank Negara, Jabatan Peguam Negara dan Badan kehakiman, begitu juga badan-badan serta institusi-institusi kerajaan yang berkaitan hendaklah menyempurnakan amanah Ilahi dan kepercayaan rakyat secara telus, berkredibiliti dan berintegriti.

lain macam je saranan mereka ni
Quote airfilterkotor 7-10-2015 12:04 AM
Bukan ker Najib dah cakap banyak kali (ada tukang jilat siap buat buku kauuu), 1MDB teda masalah.
Raja-Raja Melayu ni nak kena notis 'hari Selasa' dengan Najib ker...?
Tak kesah laa berapa lama pun asalkan harinya adalah Selasa.
Quote bungarose 7-10-2015 12:06 AM
x tau ler..pd saper rakyat  bleh berlindung..
Quote freebird 7-10-2015 01:36 AM
airfilterkotor replied at 7-10-2015 12:04 AM
Bukan ker Najib dah cakap banyak kali (ada tukang jilat siap buat buku kauuu), 1MDB teda masalah.
R ...

habis, kalau najib declare yang hari selasa diharamkan , lepas senin, rabu ....melopong korang semua...
Quote airfilterkotor 7-10-2015 02:03 AM
freebird replied at 7-10-2015 01:36 AM
habis, kalau najib declare yang hari selasa diharamkan , lepas senin, rabu ....melopong korang sem ...

Okay pe.... hari Selasa jadi cuti umum.... tercapai cita-cita kerja 4 hari seminggu.
Quote bluehedgehog 7-10-2015 07:41 AM
Edited by bluehedgehog at 7-10-2015 07:45 AM

@dizek mana ko oi...semlm aktif sgt...
@dcruins mana huaren huaren?
@hari1 nk up cpt dlm forum kena byk hencap majlis cina lahanat ni
@uniq61 meh ayat2 pahlawan ko

@kintan atau mi cintan?

cpt hencap majlis cina dapig ni

Lihat semua komen(225)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

5-3-2024 09:19 AM GMT+8 , Processed in 0.192271 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top