CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tiada Kelulusan Buat Perhimpunan BERSIH 4.0 - DBKL

25-8-2015 04:56 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4458| Komen: 10

Description: DBKL tidak akan memberi kelulusan kepada penganjur Bersih 4.0 kerana Dataran Merdeka bukan untuk berpolitik tetapi untuk menjalankan aktiviti kebangsaan, sukan, Kebudayaan dan Keagamaan.



Oleh : TS LOO

sumber foto : http://www.freemalaysiatoday.com/



Penganjur dan peserta perhimpunan Bersih 4.0 tidak dibenarkan menceroboh atau membina sebarang khemah bermula dari Dataran Merdeka sehingga Dataran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). 


Jika ingkar, DBKL akan merampas dan menyita sebarang sturuktur khemah atau kanopi sama ada di sekitar bahu jalan atau atas bahu jalan sekitar dalam kawasan larangan tersebut.


Itu amaran keras yang dinyatakan oleh Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Mohd Amin Nordin Abd Aziz dalam sidang media di Menara1 DBKL pada sebentar tadi.


“Perlu diingatkan Dataran Merdeka adalah kepunyaan DBKL dan dalam apa jua keadaan sekalipun kami tidak akan benarkan Dataran Merdeka digunakan untuk Bersih 4.0,” 



Menurut laporan Astro Awani, Datuk Mohd Amin menegaskan, DBKL tidak akan memberi kelulusan kepada penganjur Bersih 4.0 kerana Dataran Merdeka bukan untuk berpolitik tetapi untuk menjalankan aktiviti kebangsaan, sukan, Kebudayaan dan Keagamaan.


Katanya, DBKL dan poilis akan mengawal ketat sekitar kawasan Dataran Merdeka dan Dataran DBKL yang sedang digunakan untuk sambutan Hari Kemerdekaan.


Berdasarkan petikan Free Malaysia Today, Mohd Amin mencadangkan penganjur mengadakan perhimpunan Bersih 4.0 ini diadakan di Stadium Titiwangsa atau di Stadium Nasional Bukit Jalil yang lebih sesuai untuk perhimpunan aman. - CARI Infonet



27

Bagus
18

Marah
24

Terkejut
18

Sedih
15

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (113 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote leylapple 25-8-2015 05:04 PM
kal mcm tu berhimpun kat low yat jer la...

Quote kenarikelabu 25-8-2015 05:15 PM
Apply la kt mana2 pun utk demo ni...tetap x lulus. Selagi bukan berkaitan utk menaikkan BN.
Quote kudajantan77 25-8-2015 05:27 PM
Itu padang lu punya ... ini negara kami punya ...
Quote kimsa-ra 25-8-2015 06:18 PM
klu minta tmpt pn x lulus.. blh la nk prolok rkyt yg bodoh kononnya buat prhimpunan hrm sdgkn x bg.. nnt time nk pru insecure trlbh suh pnatau mana2 student trutama yg tudung labuh/ nmpk warak yg duk brkump..
Quote DinJawi 25-8-2015 07:15 PM
Dataran Merdeka tempat untuk senam robik dengan badak gemuk, dengan bini rais yatim boleh la.
Quote bluemenx 25-8-2015 07:19 PM
demo is demo... mana da halal haram

satu dunia sama je kaedah demo.. tande tak puas hati rakyat.

dasar bego
Quote lizache 25-8-2015 08:55 PM
gi la buat kat jalan bukit bintang nun.. takpun kat jln p.ramlee..
ini idak... nak buat kat tempat org melayu nak meniaga pasar malam.. aku nak pi pasar malam pun susah..
Quote highcastle 25-8-2015 09:42 PM
Kumpulan Anti-Bersih Buat Demonstrasi Aksi Pertahankan Diri Sempena Bersih 4.0..
[youtube]7mZDuESWwms[/youtube]

Quote malawi7 25-8-2015 10:57 PM
betul tu tengok la singapore , brunei kejatuhan mata wang yang berlaku  pon tak ken ade buat demo

memang betul ummah meleis ni tak reti bersyukur
Quote giyomi 26-8-2015 04:05 PM
DBKL dungu, it's public property, bukan bapak depa yg punyer hokey...ker ada yg dah derma kat DBKL.

Lihat semua komen(10)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-6-2024 02:04 AM GMT+8 , Processed in 0.046854 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top