CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Jaringan Orang Asli SeMalaysia Desak Najib Ubah Dasar

25-8-2015 11:07 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5696| Komen: 29

Description: Pengundi Orang Asli sedia berpaling tadah dan mengundi pembangkang pada pilihan raya akan datang jika kerajaan gagal mengubah dasar itu.


Oleh : TS LOO

sumber foto : http://www.freemalaysiatoday.com/



Pengundi Orang Asli sedia berpaling tadah dan mengundi pembangkang pada pilihan raya akan datang jika kerajaan gagal mengubah dasar itu.


Desakan itu disuarakan oleh Naib Presiden Jaringan Orang Asli SeMalaysia (JOAS), Yusri Ahon, susulan kontroversi derma RM2.6 bilion dan kegagalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memberi penjelasan telah menjejaskan kepercayaan masyarakat Orang Asli kepada kerajaan Barisan Nasional (BN).


Tegas Yusri Ahon, masyarakat Orang Asli berpendapat dana politik yang dikatakan sumbangan derma daripada pemimpin negara Arab itu tidak sepatutnya dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri.



“Sekiranya orang lain yang berbuat demikian. Bukankah ia akan menjadi isu besar?,” 


Jelas Yusri yang juga Ahli Jawatankuasa Jaringan Kampung Orang Asli Pahang (JKOP), kerajaan BN juga perlu mengubah dasar kerana dasar sedia ada tidak lagi selari dan menepati kehendak masyarakat Orang Asli.


“Bagi saya Orang Asli akan menyokong pembangkang dan kebanyakkan mereka lebih cenderung untuk menyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP jika diberi pilihan."

“Ini kerana kerajaan yang diperintah pembangkang seperti di Selangor dan Pulau Pinang lebih baik berbanding Kerajaan BN,” 


sumber : http://www.freemalaysiatoday.com/
19

Bagus
15

Marah
15

Terkejut
18

Sedih
14

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (98 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Bedah.Cun 25-8-2015 10:48 AM
Dah lamer weols tahu pun. Kau hengat takde orang asli belajar kat US dengan Europe ker?
Quote skyreds 25-8-2015 10:51 AM
hamek ko...
Quote harkktuih 25-8-2015 10:52 AM
harap beliau tak berubah fikiran setelah diberi chain saw seketul dua..
Quote kentel 25-8-2015 10:59 AM
harkktuih replied at 25-8-2015 10:52 AM
harap beliau tak berubah fikiran setelah diberi chain saw seketul dua..

itu orang asli dedulo...ngko ni duduk kt estet ke..
Quote roy3 25-8-2015 11:04 AM
Nk kene tmbh brim jd rm2k nih
Quote sofiazara 25-8-2015 11:04 AM
org asli skrg dpt smartpon sorang satu dkt pilihanraya
Quote gaara_X 25-8-2015 11:14 AM
ermmmmm...sure selalu update fb nie.....
Quote harkktuih 25-8-2015 11:21 AM
kentel replied at 25-8-2015 10:59 AM
itu orang asli dedulo...ngko ni duduk kt estet ke..

manusia xde istilah dulu ke skang..sama jer..
ada habuan senang je uturn..
melainkan mmg jati diri tu tinggi..
Quote kentel 25-8-2015 11:49 AM
harkktuih replied at 25-8-2015 11:21 AM
manusia xde istilah dulu ke skang..sama jer..
ada habuan senang je uturn..
melainkan mmg jati di ...

cukuplah dulu orang asli berdagang dgn bayaran sekotak rokok...skrg smua dah bijak dan ganti dgn duit...
Quote Bedah.Cun 25-8-2015 11:51 AM
I keje corporate yea. Takde nyer kejer panjat pokok petai macam Melayu2 celup tiew. Namun berkemban kain batik tathaaap angghooonnn
Quote dizek 25-8-2015 11:51 AM
sokong pembangkang terus orang asli
akan dibawa masuk bandar supaya
sama2 perasan urban macam bedah dan
geng2 dia

Quote malawi7 25-8-2015 11:58 AM
orang asli siap gulingkan najib , sokooong
Quote Bedah.Cun 25-8-2015 12:00 PM
Tak masuk bandar dah pun, duk tepi longkang macam Dijek Cinajinjang bajet Melayu tiew. Weols dah lepas seantero dunia dah ponhh
Quote Emperor95 25-8-2015 12:08 PM
Reformasi
Quote Kerêta_Angin 25-8-2015 12:09 PM
Bedah.Cun posted on 25-8-2015 02:48 AM
Dah lamer weols tahu pun. Kau hengat takde orang asli belajar kat US dengan Europe ker?

agak2 ada berapa peratus tu
Quote Kerêta_Angin 25-8-2015 12:11 PM
malawi7 posted on 25-8-2015 03:58 AM
orang asli siap gulingkan najib , sokooong

haa kau... bila masa plak jadi 7 ni hehehe
Quote alesandra 25-8-2015 12:13 PM
dasar BN mmg bangsat pun sblm neh deknon.bukan psl najib songlap je....najib tu hanyalah legacy dari sudah2.cuma najib neh luarbiasa hamlau nya
Quote dizek 25-8-2015 12:16 PM
alesandra replied at 25-8-2015 12:13 PM
dasar BN mmg bangsat pun sblm neh deknon.bukan psl najib songlap je....najib tu hanyalah legacy dari ...

orang asli perasan urban macam
bedah boleh la cina DAP hasut


Quote alesandra 25-8-2015 12:21 PM
dizek replied at 25-8-2015 12:16 PM
orang asli perasan urban macam
bedah boleh la cina DAP hasut

bedah tu rasenya mcm penah baca yg dia penah study kat US?org belajar tinggi neh...tak senang nak makan hasutan org

Lihat semua komen(29)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-6-2024 11:53 PM GMT+8 , Processed in 0.058983 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top