CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Jual Hamba Wanita, Militan ISIS Edar Senarai Harga

7-8-2015 01:50 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 22792| Komen: 176

Description: Bayi usia setahun antara yang mencatatkan harga paling tinggi...
Oleh Fyruz Hanna

sumber:SinarHarian


Militan IS kini dilaporkan mengeluarkan senarai harga hamba yang terdiri daripada wanita dan kanak-kanak. Bayi usia setahun antara yang mencatatkan harga paling tinggi.

Harga untuk kanak-kanak lelaki dan perempuan berusia setahun hingga 9 tahun adalah AS$165 (RM644), AS$124 (RM484) bagi remaja perempuan dan harga semakin kurang bagi wanita berusia lebih 20 tahun.  

Wanita yang dijual diletakkan di dalam kurungan seperti tong petrol. Seorang wanita atau gadis boleh dijual dan dibeli oleh lima atau enam lelaki. - CARI Infonet.




9

Bagus
7

Marah
7

Terkejut
6

Sedih
7

Lawak
7

Bosan

Friends Rank (43 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cmf_premierleag 7-8-2015 09:22 AM
Inilah keindahan Isle
Quote ultra78 7-8-2015 09:25 AM
Difahamkan, harga untuk kanak-kanak lelaki dan perempuan berusia setahun hingga 9 tahun adalah AS$165 (RM644), AS$124 (RM484) bagi remaja perempuan dan harga semakin kurang bagi wanita berusia lebih 20 tahun.


Mereka suka dengan kanak-kanak
Quote bellaa 7-8-2015 09:33 AM
pedo detected
Quote kelapaparut 7-8-2015 09:36 AM
Ummah meleis yg syumul ereb kat sini pun mesti terasa nak terikut2, katanye xpe tawanan perang jd hamba,lbh islamik gitu
Quote nizamXF 7-8-2015 09:39 AM
Quote MeeSai 7-8-2015 09:42 AM
berita dr US.. ?

ok .. next  
Quote GhostWalking 7-8-2015 09:44 AM
macam 3 Abdul la pulakkk
Quote AbukRokok 7-8-2015 10:10 AM
perhambaan bukan haram kan?
dalam koran ada sebut ttg hamba hamba tawanan perang
Quote solstice 7-8-2015 10:18 AM
IS ni sah2 lah bukan Islam
Ada ker yg percaya IS ni Islam
Ntah sapa yg gila kat belakang IS ni
Quote Changa 7-8-2015 10:20 AM
jelas terpancar keindahan islam
Quote tupaiterbang 7-8-2015 10:21 AM
jual sket kt mesia ni..tak yah impot indon lagi dah jadi maid
Quote shanshero 7-8-2015 10:22 AM
tahanan perang memang di layan ebagai hamba abdi kerana mereka musuh. isis atau tak layanan tetap saa. macam tahanan perang iraq di guantanamo
Quote Changa 7-8-2015 10:23 AM
Edited by Changa at 7-8-2015 11:28 AM
solstice replied at 7-8-2015 10:18 AM
IS ni sah2 lah bukan Islam
Ada ker yg percaya IS ni Islam
Ntah sapa yg gila kat belakang IS ni

gila tak gila itu lah ajaran islam yang sejati.
korang jah yang terpesong tak nak ikut konsep perhambaan macam di riwayatkan dalam qoran.  

sah2 dalam koran dah tulis dengan jelas boleh henjut puki hamba cikki pelbagai.
ISIS follow quran.

Wahai Nabi, sesungguhnya Kami telah halalkan bagimu isteri-isterimu yang engkau berikan maskahwinnya, dan hamba-hamba perempuan yang engkau miliki dari apa yang telah dikurniakan Allah kepadamu sebagai tawanan perang; dan (Kami telah halalkan bagimu berkahwin dengan sepupu-sepupumu, iaitu): anak-anak perempuan bapa saudaramu (dari sebelah bapa) serta anak-anak perempuan emak saudaramu (dari sebelah bapa), dan anak-anak perempuan bapa saudaramu (dari sebelah ibu) serta anak-anak perempuan emak saudaramu (dari sebelah ibu) yang telah berhijrah bersama-sama denganmu; dan (Kami telah halalkan bagimu) mana-mana perempuan yang beriman yang memberikan dirinya kepada Nabi (untuk dikahwininya dengan tidak membayar maskahwin) kalaulah Nabi suka berkahwin dengannya; perkahwinan yang demikian adalah khas bagimu semata-mata, buka bagi orang-orang yang beriman umumnya; sesungguhnya Kami telah mengetahui apa yang Kami wajibkan kepada orang-orang mukmin mengenai isteri-isteri mereka dan hamba-hamba perempuan yang mereka miliki; - supaya tidak menjadi keberatan bagimu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.


Quote Changa 7-8-2015 10:24 AM
AbukRokok replied at 7-8-2015 10:10 AM
perhambaan bukan haram kan?
dalam koran ada sebut ttg hamba hamba tawanan perang

memang pun sis malah boleh jah sis nak henjut puki hamba ini bila dah jasi master mereka.
tak salah pun.
Quote miabebe 7-8-2015 10:42 AM
Elooooo..eloooooo...

Isis ni bkn ajaran Islam ok...ni ajaran sesat!.!.!.!.!

Jgn nk buruk kn Islam n plishhh don't make miabebe angrybird...wakakakaka...
Quote miabebe 7-8-2015 10:43 AM
If u make miabebe angrybird I'll throw my green piggy thumbdrive at ur face hoccay... gudbai..
Quote Sandal 7-8-2015 11:21 AM
Haa... sapa suruh marah2, kan dah kena jual

Cilaka ISIS ajaran sesat.
Quote white_musk 7-8-2015 11:28 AM
Changa replied at 7-8-2015 10:23 AM
gila tak gila itu lah ajaran islam yang sejati.
korang jah yang terpesong tak nak ikut konsep per ...

betul tu kak canga.... diorang yg ikut ajaran sesat pastu kata pulak ISIS sesat,...
apa yg ISIS buat tu semua ikut qoran..... 100% islam..

kenapa ummah takmau terima ajaran Isle 100% seperti ISIS buat?
teruk sangat ke ajaran isle?


Quote Changa 7-8-2015 11:30 AM
Edited by Changa at 7-8-2015 11:31 AM
white_musk replied at 7-8-2015 11:28 AM
betul tu kak canga.... diorang yg ikut ajaran sesat pastu kata pulak ISIS sesat,...
apa yg ISIS b ...

akak hanya mampu senyum sinis sis lehat ummah moslems sunni pada hari ini dgn berani nya menentang dan menidakkan ajaran quran

Wahai Nabi, sesungguhnya Kami telah halalkan bagimu isteri-isterimu yang engkau berikan maskahwinnya, dan hamba-hamba perempuan yang engkau miliki dari apa yang telah dikurniakan Allah kepadamu sebagai tawanan perang; dan (Kami telah halalkan bagimu berkahwin dengan sepupu-sepupumu, iaitu): anak-anak perempuan bapa saudaramu (dari sebelah bapa) serta anak-anak perempuan emak saudaramu (dari sebelah bapa), dan anak-anak perempuan bapa saudaramu (dari sebelah ibu) serta anak-anak perempuan emak saudaramu (dari sebelah ibu) yang telah berhijrah bersama-sama denganmu; dan (Kami telah halalkan bagimu) mana-mana perempuan yang beriman yang memberikan dirinya kepada Nabi (untuk dikahwininya dengan tidak membayar maskahwin) kalaulah Nabi suka berkahwin dengannya; perkahwinan yang demikian adalah khas bagimu semata-mata, buka bagi orang-orang yang beriman umumnya; sesungguhnya Kami telah mengetahui apa yang Kami wajibkan kepada orang-orang mukmin mengenai isteri-isteri mereka dan hamba-hamba perempuan yang mereka miliki; - supaya tidak menjadi keberatan bagimu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
kaalu elohim bohong, maka akak pun bohong lah.
p/s: ayat quran tidak pernah berubah ok!!

Lihat semua komen(176)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-7-2024 11:58 AM GMT+8 , Processed in 0.154802 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top