CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

6 Gaya Yoga Ini Untuk Tajamkan Hidung Anda

5-8-2015 01:08 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 9218| Komen: 6

Description: Semua orang inginkan bentuk badan yang sempurna. Tubuh yang tinggi, kaki yang cantik, pipi tirus, perut leper...
Oleh Fyruz Hanna

Semua orang inginkan bentuk badan yang sempurna. Tubuh yang tinggi, kaki yang cantik, pipi tirus, perut leper. Jadi wanita begitulah... semua harus sempurna.

Walaupun ada pendapat mengatakan bentuk hidung tak boleh berubah hanya dengan gerakan luaran namun tak salah mencuba kan?


a.jpg

1.Tarik bibir ke bawah dan tekan
Tarik pipi dan bibir ke bawah dan pastikan hidung juga ditarik ke bawah. Setelah itu, tekan dengan jari bahagian yang kembang itu. Ulang selama 10 saat. Dengan gerakan sebegini ia mampu menjadikan otot hidung kamu lebih kuat dan sihat.


article-1361218-0D53403B000005DC-648_306x507.jpg
2. Pose Yoga 'Nose Up'
Teringat gerakan yoga sebegini jika dulu buat sewaktu sekolah seperti mengejek ada haiwan tu namun tak sangka pula gerakan sebegini mampu memancungkan hidung.Jom!


article-201482387123825958000.jpg
3. Picit bahagian hidung dikedua-dua sisi
Caranya mudah sangat! Hanya letakkan jari di tepi hidung sambil tekan tepi hidung dibahagian kiri dan kanan.


4. Senyum angkat hidung
Walaupun mungkin sesetengah dari kita tak comel lakukan ini, tapi ia boleh membantu menyamari garisan hidungmu yang kembang. Hanya perlu senyum dan angkat hidung ke atas. Lakukan selama 5 saat dan ulang selama 10 kali.


670px-Make-Your-Nose-Look-Smaller-Step-6.jpg
5. Cubit bahagian atas hidung selama 5 - 6 saat. 
Selain memancungkan ia juga membantu mengurangkan sakit kepala. Jika anda diserang sakit kepala tiba-tiba anda boleh juga lakukan yoga ini dan anda akan merasa lebih tenang dan kurang stress.


alternate-nostril-breathing-750x437.jpg
6. Bernafas menggunakan sebelah hidung
Caranya tutup lubang hidung sebelah kanan dengan tangan dan tarik nafas perlahan-lahan menggunakan hidung kiri. Dan ulangi untuk hidung sebelah kanan. Anda dinasihatkan menarik nafas secara perlahan-lahan kerana ia mampu menenangkan fikiran sambil mengawal jumlah udara yang masuk ke dalam paru-paru anda.-CARI Infonet.



20

Bagus
15

Marah
22

Terkejut
21

Sedih
35

Lawak
7

Bosan

Friends Rank (120 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote tunaluna 5-8-2015 01:55 PM
berkesan ke ni?kalau jadi lagi kembang macam mana?
Quote miabebe 5-8-2015 03:12 PM
Alhamdulillah...idung mia da semulajadi mancung...
Quote diandra88 5-8-2015 04:20 PM
pose yoga up tu.. kkala la.. memang sekarang ni budak2 nak ejek orang pun pakai mcm tu.. hahah nak suh dorang buat banyak kali la.. hahahaha
Quote mayaBB 6-8-2015 12:49 PM
knp lah tak appreciate apa yang Allah dah kasi.. nk mancung2 pulak huhuhu
Quote miss_kimchi 7-8-2015 10:47 AM
hehehe..x salah cuba..
Quote tightcherry 8-8-2015 07:42 PM
Pompuan Iran yg mancung2 pon tak nak hidung mancung dorg tu..sb tak menarik..dorg sggup buat operation nk hidung mcm kpop

Lihat semua komen(6)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-2-2023 04:52 PM GMT+8 , Processed in 0.122620 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top