CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Program DAP kena ‘serang’

6-7-2015 10:19 AM| Diterbitkan: CMFreporter1| Dilihat: 15746| Komen: 164

Description: Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan beberapa lagi pemimpin parti dihalau oleh sekumpulan penyokong UMNO selepas kenyataan menghina Perdana Menteri ketika menghadiri Forum Kedai Kopi DAP bersama masyaraka ...


sumber foto : sinar harian


Kira-kira 100 orang penyokong sebuah parti politik naik berang apabila Pengarah DAP Johor, Liew Chin Tong mengeluarkan kenyataan yang seolah-olah menghina parti mereka dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
           
Dalam ucapan tidak sampai seminit pada satu majlis di Taman Megah Ria, Masai semalam, Ahli Parlimen Kluang itu antara lain mendakwa mereka cuba nak menumbangkan Najib.
           
Susulan itu, kira-kira 100 penyokong parti yang berada di situ memprotes  kedatangan Penasihat DAP yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang ke kawasan itu, naik berang.
           
Mmetik laporan daripada Bernama, Keadaan menjadi kecoh dan berlaku insiden tolak menolak antara penyokong parti berkenaan dengan Liew dan Lim serta beberapa lagi pemimpin DAP yang hadir pada majlis sesi ramah mesra DAP bersama orang Sabah dan Sarawak tersebut iaitu Adun Pengkalan Rinting Cheo Yee How dan Adun Johor Jaya, Liow Chai Tung.
           
Insiden tolak menolak itu berlaku kira-kira 15 hingga 20 minit sebelum polis campur tangan untuk mententeramkan keadaan.
           
Polis kemudiannya dilihat menasihati pemimpin DAP berkenaan untuk membatalkan program selanjutnya iaitu 'Walkabout' di Pasar Borneo berdekatan susulan kekecohan itu. 


Sumber : Bernama

12

Bagus
5

Marah
5

Terkejut
7

Sedih
6

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (41 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote dodolgemok 5-7-2015 09:59 PM
kenapa dia xmention parti politik mana? mesti ahli dapig yg serang utk berbuat onar di bulan remdan molia ini! dapig mmg terkenal dgan agenda2 menghina melayu lagi2 di kubu kuat johor smpaikan tmj pon dah berbulu. harap polis ambil tindakan ke atas 100 ahli parti dapig ini!



wak tukiman sokorja
pengerusi kelab cinta kucing dan babi
cawangan tenggaroh jdt
Quote penjejak_awan 5-7-2015 10:03 PM
komunis dan dap berpisah teda
Quote bluehedgehog 5-7-2015 10:06 PM
Biasa, melayu ameno klau x rasis...ganjil pula...

Penjejak awan, tadi buka puasa makan babi bakar sedap x?
Quote bit 5-7-2015 10:07 PM
UMNO dan perangai sakai berpisah tiada...

Dah sah-sah majlis DAP, tak kan nak puji melangit si Najib, tambah-tambah dengan kes songlap duit 1MDB dia tu.

UMNO bila nyawa dihujung tanduk mesti keluar perangai samseng..
Quote bluehedgehog 5-7-2015 10:08 PM
Sesi dap jumpa org sabah dan sarawak, melayu pasir gudang tertekan plak
batang digigit anjing ke?
Quote bit 5-7-2015 10:11 PM
Samseng UMNO ni puasa ke tidak?

Mangkuk, cawan melayang di majlis Kit Siang

Satu majlis perjumpaan bersama DAP di sebuah kedai kopi di Masai, Johor bertukar kecoh apabila diserang sekumpulan orang yang mahu menghalang Lim Kit Siang berucap.

Sejurus selepas acara bermula kira-kira jam 2 petang, kira-kira 50 orang menyerbu masuk ke premis berkenaan dan mula membaling beberapa objek, termasuk cawan, mangkuk plastik dan penyapu ke arah Lim.

Saksi berkata, Lim tidak mengalami sebarang kecederaan tetapi nasib tidak begitu baik untuk beberapa individu yang melindungi Ahli Parlimen Gelang Patah itu.

Katanya, kumpulan yang menyerbu kedai itu juga menjerit pelbagai kata-kata, seperti "Balik Kit Siang", "babi", "komunis" dan "mampus".

Ada beberapa anggota polis di tempat kejadian tetapi didakwa mereka gagal mengawal keadaan.

Kekecohan itu hanya berakhir kira-kira 30 minit kemudian selepas penganjur majlis mengiringi Lim meninggalkan lokasi berkenaan.

Pada asalnya, majlis itu adalah sesi dialog DAP dengan komuniti Sabah dan Sarawak di Johor.

Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong yang turut hadir di situ berkata, dia mengenali sebahagian daripada orang yang menimbulkan kekecohan itu adalah pemimpin Umno Pasir Gudang.

Quote kecimpret 5-7-2015 10:31 PM
ummah jdt menunjukkan perangai indon sebenar mereka
Quote lostnfaun 5-7-2015 11:03 PM
Sakai gak perangai diorg nie...

Tak pyh la nk beria2 sgt kalau tak dpt habuan apa... Ketua umno bhgn, najib suma relek jer
Quote kecimpret 5-7-2015 11:19 PM
kami bangsa johor!!!..dont play play
Quote hzln 5-7-2015 11:24 PM




jihad ameno...jerit babi kat apek tua
Quote GhostWalking 5-7-2015 11:30 PM
Tanah kau dah banyal dibeli singapore dgm prc dek.salah siapa?
Quote GhostWalking 5-7-2015 11:31 PM
hzln replied at 5-7-2015 03:24 PM
jihad ameno...jerit babi kat apek tua

Pprt sangat dek
Quote hzln 5-7-2015 11:36 PM





Quote kecimpret 5-7-2015 11:39 PM
setan kena ikat dibln ramadan tp setan dlm UMNO bebas di bln ramadan
Quote biosfree 5-7-2015 11:44 PM
Seronok tgk....abu lahab moden kena halau...
Quote kecimpret 5-7-2015 11:47 PM
jihad melayu kena tunjuk middle finger baru dpt byk pahala
Quote EJALTI 5-7-2015 11:47 PM
Ummah keturunan brim
Quote Orix 5-7-2015 11:53 PM
dua2 prangai cm siot.. tp dapig lg lehenet
Quote sgbuloh 6-7-2015 12:19 AM
pergh.. melayu UMNO tu lagi babi dari babi DAP aper cer?

gigih sangat nak menandingi kebabian DAP. ternyata depa lagi babi dari DAP. babi tonyok.

yang tunjuk middle finger tu mesti dapat upah extra$

Lihat semua komen(164)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 03:13 AM GMT+8 , Processed in 0.280687 second(s), 64 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top