CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 12853|Reply: 164

[Tempatan] Program DAP kena ‘serang’

[Copy link]
Post time 5-7-2015 09:48 PM | Show all posts |Read mode
Program DAP kena ‘serang’
Wartawan Sinar Harian
5 Julai 2015


Situasi ketika dalam dewan.

JOHOR BAHRU - Kira-kira 100 orang penyokong sebuah parti politik naik berang apabila Pengarah DAP Johor, Liew Chin Tong mengeluarkan kenyataan yang seolah-olah menghina parti mereka dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
           
Dalam ucapan tidak sampai seminit pada satu majlis di Taman Megah Ria, Masai, dekat sini, hari ini, Ahli Parlimen Kluang itu antara lain mendakwa mereka cuba nak menumbangkan Najib.
           
Susulan itu, kira-kira 100 penyokong parti yang berada di situ memprotes  kedatangan Penasihat DAP yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang ke kawasan itu, naik berang.
           
Keadaan menjadi kecoh dan berlaku insiden tolak menolak antara penyokong parti berkenaan dengan Liew dan Lim serta beberapa lagi pemimpin DAP yang hadir pada majlis sesi ramah mesra DAP bersama orang Sabah dan Sarawak tersebut iaitu Adun Pengkalan Rinting Cheo Yee How dan Adun Johor Jaya, Liow Chai Tung.
           
Insiden tolak menolak itu berlaku kira-kira 15 hingga 20 minit sebelum polis campur tangan untuk mententeramkan keadaan.
           
Polis kemudiannya dilihat menasihati pemimpin DAP berkenaan untuk membatalkan program selanjutnya iaitu 'Walkabout' di Pasar Borneo berdekatan susulan kekecohan itu. – Bernama
               

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-7-2015 09:59 PM | Show all posts
kenapa dia xmention parti politik mana? mesti ahli dapig yg serang utk berbuat onar di bulan remdan molia ini! dapig mmg terkenal dgan agenda2 menghina melayu lagi2 di kubu kuat johor smpaikan tmj pon dah berbulu. harap polis ambil tindakan ke atas 100 ahli parti dapig ini!



wak tukiman sokorja
pengerusi kelab cinta kucing dan babi
cawangan tenggaroh jdt
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 10:03 PM From the mobile phone | Show all posts
komunis dan dap berpisah teda
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 10:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Biasa, melayu ameno klau x rasis...ganjil pula...

Penjejak awan, tadi buka puasa makan babi bakar sedap x?
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 10:07 PM | Show all posts
UMNO dan perangai sakai berpisah tiada...

Dah sah-sah majlis DAP, tak kan nak puji melangit si Najib, tambah-tambah dengan kes songlap duit 1MDB dia tu.

UMNO bila nyawa dihujung tanduk mesti keluar perangai samseng..
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 10:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Sesi dap jumpa org sabah dan sarawak, melayu pasir gudang tertekan plak
batang digigit anjing ke?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 5-7-2015 10:11 PM | Show all posts
Samseng UMNO ni puasa ke tidak?

Mangkuk, cawan melayang di majlis Kit Siang

Satu majlis perjumpaan bersama DAP di sebuah kedai kopi di Masai, Johor bertukar kecoh apabila diserang sekumpulan orang yang mahu menghalang Lim Kit Siang berucap.

Sejurus selepas acara bermula kira-kira jam 2 petang, kira-kira 50 orang menyerbu masuk ke premis berkenaan dan mula membaling beberapa objek, termasuk cawan, mangkuk plastik dan penyapu ke arah Lim.

Saksi berkata, Lim tidak mengalami sebarang kecederaan tetapi nasib tidak begitu baik untuk beberapa individu yang melindungi Ahli Parlimen Gelang Patah itu.

Katanya, kumpulan yang menyerbu kedai itu juga menjerit pelbagai kata-kata, seperti "Balik Kit Siang", "babi", "komunis" dan "mampus".

Ada beberapa anggota polis di tempat kejadian tetapi didakwa mereka gagal mengawal keadaan.

Kekecohan itu hanya berakhir kira-kira 30 minit kemudian selepas penganjur majlis mengiringi Lim meninggalkan lokasi berkenaan.

Pada asalnya, majlis itu adalah sesi dialog DAP dengan komuniti Sabah dan Sarawak di Johor.

Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong yang turut hadir di situ berkata, dia mengenali sebahagian daripada orang yang menimbulkan kekecohan itu adalah pemimpin Umno Pasir Gudang.

Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 10:31 PM From the mobile phone | Show all posts
ummah jdt menunjukkan perangai indon sebenar mereka
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-7-2015 11:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Sakai gak perangai diorg nie...

Tak pyh la nk beria2 sgt kalau tak dpt habuan apa... Ketua umno bhgn, najib suma relek jer
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
kami bangsa johor!!!..dont play play
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 11:24 PM | Show all posts




jihad ameno...jerit babi kat apek tua
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 11:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Tanah kau dah banyal dibeli singapore dgm prc dek.salah siapa?
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 11:31 PM From the mobile phone | Show all posts
hzln replied at 5-7-2015 03:24 PM
jihad ameno...jerit babi kat apek tua

Pprt sangat dek
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 11:36 PM | Show all posts





Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 11:39 PM From the mobile phone | Show all posts
setan kena ikat dibln ramadan tp setan dlm UMNO bebas di bln ramadan
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 11:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Seronok tgk....abu lahab moden kena halau...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-7-2015 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
jihad melayu kena tunjuk middle finger baru dpt byk pahala
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Ummah keturunan brim
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2015 11:53 PM From the mobile phone | Show all posts
dua2 prangai cm siot.. tp dapig lg lehenet
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 12:19 AM | Show all posts
pergh.. melayu UMNO tu lagi babi dari babi DAP aper cer?

gigih sangat nak menandingi kebabian DAP. ternyata depa lagi babi dari DAP. babi tonyok.

yang tunjuk middle finger tu mesti dapat upah extra$
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

13-4-2024 06:42 PM GMT+8 , Processed in 0.077149 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list