CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 6076|Reply: 10

Anak Makcik Kemboja Nafi Cabar Netizen, Dakwa Video Disunting, Sebenarnya Untuk Bekas Pekerja

  [Copy link]
Post time 22-11-2023 09:26 PM | Show all posts |Read mode
Seorang pemuda yang mengaku dirinya anak kepada 'makcik Kemboja' tampil menafikan tuduhan dia memberi amaran dan mencabar netizen ekoran kenyataan ibunya yang melabelkan orang Melayu pemalas.


Menerusi laman X, pemuda yang dikenali sebagai Ezuan itu menjelaskan bahawa videonya telah diubah dan disunting oleh seorang individu sehingga menimbulkan provokasi terhadap orang ramai.






"Semalam, sekitar jam 2.30 petang, saya telah 'men-stitch' satu konten yang dimuat naik oleh seorang individu, yang merupakan bekas pekerja di Mariyah Holdings.


"Beliau telah memuat naik sebuah konten yang berunsur ugutan terhadap saya, kerana individu tersebut berkata bahawa dia akan mendedahkan identiti saya, sebagai pencipta konten untuk ibu saya, Madam Mariyah.


"Individu tersebut juga telah memaki hamun saya, dan juga ibu saya dalam konten tersebut," tulisnya.


Bersama posting penjelasan itu, dia turut memuat naik video asal dan video yang didakwa sudah disunting menerusi bebenang di laman sosial berkenaan.


Menurut Ezuan, video asal yang dibuat olehnya ditujukan khusus buat individu berkenaan yang mana nama penuhnya turut dikongsi.


"Namun, individu tersebut telah mengubah konten tersebut, mengambil bahagian-bahagian tertentu sahaja di mana saya sebut saya cabar, menyalak macam anjing dan sebagainya, seolah-olah saya mencabar netizen.


"Mana dan di mana dalam video original yang dimuat naik oleh saya, saya ada sebut 'cabar netizen atau cabar korang semua' atau mana-mana individu atau pihak?


"Sedangkan saya cabar dia... spesifik, siap ada nama penuh dia sekali," jelasnya.


Tambah pemuda berkenaan, penjelasan ini dibuat susulan dia menerima banyak ugutan sekali gus bimbang keselamatannya terjejas.


"Segala spekulasi terhadap saya adalah fitnah. Dan dengan nama Allah, saya tidak pernah terniat untuk mencabar netizen mahupun masyarakat untuk datang berjumpa saya," tulisnya lagi.


Terdahulu, tular video seorang peniaga wanita dikenali sebagai Madame Mariyah atau 'makcik Kemboja' yang menyatakan orang Melayu mempuyai sikap pemalas.


Susulan itu, Mariyah membuat permohonan maaf secara terbuka selepas dia menerima kecaman hebat daripada netizen.


Pemilik sebuah gedung tekstil yang menjalankan perniagaan jahitan pukal di Skudai, Johor itu juga membuat permohonan maaf dipercayai ditujukan kepada Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim berhubung isu menghina Melayu.




Sumber: mStar

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-11-2023 07:53 AM | Show all posts
telur goyang ke tu bro...eh even utk bekas pekerja pon perlu ke ko sial-anjing kan org
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2023 09:03 AM | Show all posts
Same vibe

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2023 09:52 AM | Show all posts
dan dan.. ingat berani sangat..
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2023 11:52 AM | Show all posts
takut ke tu...
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2023 11:58 AM | Show all posts
kita putar lagi...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 23-11-2023 07:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Eleh dasar pendatang.ko dgn mak ko sama je.mulut puaka.yg keluar dr mulut pekik2 jerit2 maki hamun
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 11:39 AM | Show all posts
orang cam ni ajak semuka tak berani punya..hehe
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2023 01:58 PM | Show all posts
spin selagi boleh...
Reply

Use magic Report

Post time 11-12-2023 11:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Anak beranak toxic

Reply

Use magic Report

Post time 25-12-2023 03:36 AM | Show all posts
Kasyno https://zaklady-bukmacherskie.online/okbet-opinie/ oferuje szeroki wybór gier kasynowych, z ponad 4000 slotów od wiodących dostawców gier. Sloty, gry na żywo i stołowe, poker i loterie są dostępne dla graczy. Każda gra ma swój własny obszar, a przełączanie między pozycjami menu jest szybkie i łatwe.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-4-2024 04:41 AM GMT+8 , Processed in 0.061754 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list