CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 16832|Reply: 30

[Tempatan] Disko dalam kereta api KTMB?

  [Copy link]
Post time 19-5-2024 11:34 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 19-5-2024 11:36 PM

KUALA LUMPUR – Pesta hiburan di atas gerabak keretapi milik Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) yang dianjurkan sebuah entiti, Pinkfish Express disifatkan melampaui batas.
  




Ketua Penerangan Pas, Ahmad Fadhli Shaari menegaskan, pesta tersebut bertentangan dengan budaya ketimuran yang mengutamakan nilai tatasusila, kesopanan dan hiburan sederhana.

Bahkan, katanya, budaya berhibur melampaui batas seperti menghadiri kelab malam seperti mana ditonjolkan oleh pesta hiburan ini pada 16 Mei lepas, tidak mencerminkan nilai Rukun Negara dan mencemarkan nama Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) yang merupakan aset negara bersejarah.

“Walau apa jua alasan digunakan bagi menjustifikasikan program ini, seperti contohnya bagi tujuan penjanaan kewangan, ia tetap tidak boleh diterima dan dilihat bertentangan dengan falsafah Malaysia Madani dibawakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim merangkap Menteri Kewangan.

“KTMB merupakan salah satu daripada syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang berada bawah Kementerian Kewangan,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Lantaran itu, Pas mencadangkan agar siasatan dilaksanakan oleh Kementerian Kewangan akan punca bagaimana program sebegini boleh diluluskan melihatkan ketidakwajaran aktiviti maksiat sebegini dinormaliasikan menggunakan syarikat berkaitan kerajaan yang mempunyai simbolik begitu penting bagi imej dan maruah negara.

Tambahnya, PAS menggesa agar aktiviti yang melampaui batas dan mencemarkan imej KTMB ini tidak wajar diteruskan.

Sebalikya, imej KTMB serta pengamalan budaya hiburan yang sederhana tanpa dicedok daripada mana-mana negara Barat harus dipertahankan dalam negara Malaysia yang terdiri daripada masyarakat majmuk.

Ahmad Fadhli menegaskan, hiburan bukanlah sesuatu yang dilarang buat rakyat Malaysia dan umat Islam namun Islam hadir membawakan garis panduan yang komprehensif dalam mengisi naluri manusia yang berkehendakkan kepada hiburan.

“Sederhana dalam berhibur adalah kunci kepada kemajuan,” ujarnya. – MalaysiaGazette

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-5-2024 11:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Dibuatnya gerabak langgar lembu


Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2024 11:57 PM | Show all posts
Tambahnya, PAS menggesa agar aktiviti yang melampaui batas dan mencemarkan imej KTMB ini tidak wajar diteruskan.



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 12:00 AM | Show all posts

selagi tak viral, tak kecoh, tak memberi sebarang keuntungan pada nama dan usaha.... semua oke...
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 12:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Musim barbie dh lepas lah
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 12:03 AM | Show all posts
blue_blur replied at 20-5-2024 12:00 AM
selagi tak viral, tak kecoh, tak memberi sebarang keuntungan pada nama dan usaha.... semua oke...
...





This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 20-5-2024 12:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Lepas ni jangan lupa anjurkan berpesta atas lrt dan mrt pulak.


Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 06:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah pengundi2 PH..... Naikkan kaki maksiat jadi Perdana Menteri & barisan menteri, memang inilqj hasilnya..

Malaysia Madani Darul Maksiati

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-5-2024 09:05 AM | Show all posts
dalam keretapi pon on..special charted ke tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 09:26 AM | Show all posts
takkan ktmb x tau program dorg..
dah tentu dorg charted satu gerabak...
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 09:33 AM | Show all posts
Money are KING??
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 09:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Btl ke kat train ktmb tu? X kan la ktmb benarkan buat disko dlm train
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 09:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Nurdianah replied at 20-5-2024 12:03 AM

Isu ini dah setel lama dah. Bukan anjuran lobai walaupun ada permit, majlis tertutup, pada hadirin majoriti non-moslem. Motif nak up balik? Lain kali kalau nak kutuk Kelate, kutuk pasal air.
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Habih hampa ingat program madani yg dok bersalawat tu ka hehehe adoiyai ...ni lah pesta muda mudi al madani hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Why I didn't get the invite? Cet.  
Tapi next month ada Pinkish juga dekat Sunway lagoon. 8 June kot.
Tulang acik rasa dah reput untuk ber shuffle kembali.
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 04:36 PM | Show all posts
melampau ni...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-5-2024 04:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan organizer chartered utk private party ke?
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 04:54 PM | Show all posts
Tak lama lagi ada orang buat bisnes sewa limousine untuk berparty, driver disediakan sekali.
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 04:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by tripleid at 20-5-2024 06:03 PM

Halah2 acah2 suci pulak.. padahal negeri korg tu lagi teruk buat konsert maksiat campor jantan betina depan masjid.tgh2 bulan puasa lak tuh!










This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 05:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Pinkfish buat konsert armin van buuren kat sunway nti... Iols tak teruja sbb campur dengan mael dua posen
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-6-2024 11:23 PM GMT+8 , Processed in 0.094888 second(s), 55 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list