CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 8431|Reply: 31

maybank recovery dept yg sengal!!

[Copy link]
Post time 12-9-2009 03:52 PM | Show all posts |Read mode
i x byr kad da 3 bln sampai dapat surat lawyer.. aku memang tgh broke that time.. then bile da masyuk aku pun decide nk cancel kad & buat full settlement then dorg agree&waive interest late chrge.. pastu aku mintak byr 3 kali sbb total is 7k.. so klu 3 kali byr oke sket.. than they agreed!

tapi,
setelah aku berjaya buat full setlement tu by JUNE 2009 aku bgtaw dorg aku da setel bayr  so si opiser ni ckp by next week die akan post surat setlement & release letter. tapi.. setelah 2 minggu xde criter lagi.. then aku col pastu si opiser ni kate last aku col on feb utk mintak 3 kali byr tp aku x reply letter die!!! fcuk la kan.. sbb aritu kate nak waive & agreed with 3 payment installment pastu now x kan aku nak kene byr interet utk 3 bln tu.. 1 k beb interest saje.. kan da separa carut dah..
then aku fax balik letter by maybank yg agree pe sume tuh die kate lagi 2 minggu settle...
tp tunggu punya tunggu xde criter...

last 2 week aku col lagi tny ape status die kate okey da settle so they will post by mail kat aku sume letter2 tuh.. aku pun tunggu lagi.. hah!! memang !@#$%^&* la kan sebab sampai hari ni xde criter pape.!!

semalam aku col oficer tu lagi dgn segala amukan sbb dorg bole ckp last aku ctc dorg is on FEB!! aku da penat weh!!
:@:@:@

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-9-2009 05:22 PM | Show all posts
gile la,
maybank cawangan mana tuh?
sengal tul..
nih mesti oficer sengal nih..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-9-2009 05:42 PM | Show all posts
of course HQ... bukan branch..
masalahnyer dorg x update each time cust call..
da la setiap kali col kene explain balik satu2 cerita.. nyampah sgt!!
mase mintak duit kemain lagi beria2.. lewat sehari dua x bole.. kire nak naik court jah!
ni bile part die lambat reply/take action bole plak! kalo nak saman jer bole x?
haaa now biar kite plak saman die.. sakit hati taw.. nnti klau biar mau meleret 2/3 thn.. name x clear jugak!
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 05:48 PM | Show all posts
of course HQ... bukan branch..
masalahnyer dorg x update each time cust call..
da la setiap kali col kene explain balik satu2 cerita.. nyampah sgt!!
mase mintak duit kemain lagi beria2.. lewat se ...
gigi00 Post at 12-9-2009 05:42 PM


yeke,
leceh betul ye,
hu4, ko baek report je kat human resource deme tuh,
jangan cakap ngan pegawai tuh,
cakap ngan pegawai department lain,
suruh handle pegawai ntah hape2 tuh,
ko tunjuk sekali dokumen2 sebagai bukti ko dah bayar,
dan quote balik apa yang telah pegawai tuh janjikan,
ceh buat malu maybank je pegawai tuh:kant:
main saman saya tak berani kata la,
sebab saya tak pakar law2 nih,
kang ada masa saya usul kat mak saya nnt..
mak saya pegawai maybank gak..
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 07:59 PM | Show all posts
i x byr kad da 3 bln sampai dapat surat lawyer.. aku memang tgh broke that time.. then bile da masyuk aku pun decide nk cancel kad & buat full settlement then dorg agree&waive interest late chrge.. pa ...
gigi00 Post at 12-9-2009 03:52 PM


Maybank mmg camni...

Kes aku plak OCBC bank...aku dah wat full settlement..tp lum dapat apa2 surat yg dijanjikan;....tp nasib baiklah takder apa2 hal...manalah tahu....
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 08:00 PM | Show all posts
i x byr kad da 3 bln sampai dapat surat lawyer.. aku memang tgh broke that time.. then bile da masyuk aku pun decide nk cancel kad & buat full settlement then dorg agree&waive interest late chrge.. pa ...
gigi00 Post at 12-9-2009 03:52 PM


heheheheh...marah sgt tuan rumah sampai guna kaler merah..hehehehe...takper....mmg geram sangat kan kalau jadik mende2 camni...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 12-9-2009 08:18 PM | Show all posts
Maybank mmg camni...

Kes aku plak OCBC bank...aku dah wat full settlement..tp lum dapat apa2 surat yg dijanjikan;....tp nasib baiklah takder apa2 hal...manalah tahu....
medangmru Post at 12-9-2009 07:59 PM


takut sesetengah staf maybank wat hal,
biasa la tuh med,
dalam banyak2 tempat keja,
mesti ada yang buat taik,
mak teman kadang2 penah hampir dijatuhkan oleh orang2 tak puas hati,
itu orang suke dengki2 sama sendiri ceh..:@
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-9-2009 08:31 PM | Show all posts
Post Last Edit by gigi00 at 12-9-2009 20:34

dune: tolong la ckp kat mak ko tu recovery ni memang melampau taw.. dorg x update ape2 ker.. aku x pasti system maybank tp aku taw dorg ade space utk update if cust col regrdg acct tu.. sbb klau x mane dorg taw aku pernah col FEB mintak waive bagai..
da la tiap kali col kene ckp ngn oficer yg berbeza2.. pdhal direct line masing x sama.. bukan dept sale!! pastu kene la aku ni explain satu2 balik dekat tiap2 oficer tuh! kan menyusahkan?? pastu dorg bole jawab "kami x terima apa2 update dr cik pun? last update cik col mintak waive on feb"
geram laa bile tny dorg ckp nnti kami akan setle tp sampai hari ni x setel!
bile tny bape lame patut setel die kate surat tu skang pun bole siap tp nak post tu lambat sbb pkai normal mail!!! agak2 laa aku da tunggu bape lame tup2 aku col lagi dorg tetap bg jawapan yg sama!! x ke hangin!
klu aku nak repot kat HR dorg layan ker? maybank ade dept customer support ke hape ke unt mengadu sbb klu ckp kat cust service mcm same jer..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 12-9-2009 08:36 PM | Show all posts
Maybank mmg camni...

Kes aku plak OCBC bank...aku dah wat full settlement..tp lum dapat apa2 surat yg dijanjikan;....tp nasib baiklah takder apa2 hal...manalah tahu....
medangmru Post at 12-9-2009 19:59

medang baik ko mintak surat clearance/release letter bukan pe tkut masalah mase depan... tetiba die cas interes evrymonth.. kene update gak dorg nih.. tetiba kang jd mangsa plak..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-9-2009 08:40 PM | Show all posts
heheheheh...marah sgt tuan rumah sampai guna kaler merah..hehehehe...takper....mmg geram sangat kan kalau jadik mende2 camni...
medangmru Post at 12-9-2009 20:00

hehehe ermm med tq kasi kedit..
tp ni citer betul luahan hati aku yg sgt marah!! maybank da byk kali wat hal..
dulu customer service die kurg ajar... haih.. tu pun aku da antar email tp respon die just replay email" thanks for your comment"
itu jah!!! ade lagi i simpan mail tuh. haih.. pdhal i siap mintak record cust service tu lagi skali pastu nak taw ape tindakan bank.. tp senyap jer.. itu je jawapan die.. hisy.
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 08:41 PM | Show all posts
Post Last Edit by gigi00 at 12-9-2009 20:34

dune: tolong la ckp kat mak ko tu recovery ni memang melampau taw.. dorg x update ape2 ker.. aku x pasti system maybank tp aku taw dorg ade space utk upd ...
gigi00 Post at 12-9-2009 08:31 PM


insyaAllah teman akan usulkan kelak..sabar ye..
mike pon usaha ye..sabar ye..sian mike..
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 08:43 PM | Show all posts
hehehe ermm med tq kasi kedit..
tp ni citer betul luahan hati aku yg sgt marah!! maybank da byk kali wat hal..
dulu customer service die kurg ajar... haih.. tu pun aku da antar email tp respon die ...
gigi00 Post at 12-9-2009 08:40 PM


bapak la,
nih mesti orang taik nih..
perosak nama maybank..
kalau aku CEO maybank,
memang aku pecat dowh,
ini bukan customer oriented nih..
cari nahas nih:@
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-9-2009 08:55 PM | Show all posts
entah la supposed dorg da well train utk layan cust..kalu nak taw citernye camni....
mase tu kad aku ektip lagi citer ni 2thn da.. aku col cust service sbb nak taw bal kad.. open tu buy bape.. sbb aku nak gune urgent.. pastu bole plak die tny aku "ade maybank2u?" aku jawab la ade.. then die bole ckp " bole check kat maybank2u jer trus, lagi senang!!" dgn gaya kerek nye.. aku pun trus amuk laa..
harus laa beb klu aku nak cek via maybank2u x perlu la aku col die kan? pkai henpon pun aku ley wat masalah nye maybank2u bukan stabil kekadg server down.. btol x?? pastu lambat la nk loading then aku urgent nak cepat.. aku col je cust service nak kate cepat x jugak nak tunggu die nye iklan la bebel bagai bru dapat oficer.. tu plak die bley sound aku suh cek via online jer!!! hui marah nye.. tu yg aku trus report by online jer.. kan ade link utk report kan.. tp xde feedback dr dorg! just say thank u.. haiah... marah toll aku dulu.. ni skang kes lain plak.. aku penat weh..
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 10:04 PM | Show all posts
medang baik ko mintak surat clearance/release letter bukan pe tkut masalah mase depan... tetiba die cas interes evrymonth.. kene update gak dorg nih.. tetiba kang jd mangsa plak..
gigi00 Post at 12-9-2009 08:36 PM


aku dah check....last sekali aku call derang siap aku record lagi phone call tu...so kalau ada apa2..aku akan jadikan mende tu sbg bukti laa..........

Lg satu...lepas je aku wat full settlement tu....dan2 je pihak OCBC call aku suh amik lagi personal loan...kalai ni bukan yg konvensional nyer...tp lebih kpd islamic....jenuh derang call aku hari2 walaupun aku bgtahu yg aku tak hendak....
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 10:08 PM | Show all posts
Post Last Edit by medangmru at 14-9-2009 08:04

Percaya atau tak......aku dah pernah guna dan pernah ada kebanyakan kredit kad dr semua Bank kat malaysia ni...ada yg masih guna dah ada yg dah terminate...TP...AKU TAK PERNAH PUN SKALI APPLY KAD KREDIT MAYBANK NI....sbb aku tahu yg maybank ni ada 'sesuatu" ....dan sejak aku tahu yg pernah ada member aku yg derang terus potong/deduct duit dalam saving akaun kalau ada utang kad kredit....:geram:
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2009 01:51 PM | Show all posts
kalau tak silap aku kt sini sll ada member pesan bgtau kt pegawai tu kita nk report ke BNM kalau takdak apa2 tindakan atas setiap report yg kita buat.

aku penah buat skali, masa tu duit yg aku bank in guna mesin tak masuk akaun. lepas buat report, depa diam. aku cal lg, depa kata nk amik tindakan. tp takdak bgtau apa2 update lgsg. dok diam ja. asyik aku ja yg kena cal tanya.

last skali aku cal, kata nk report dulu ke bank negara sbb ada member nasihat suruh bgtau camtu. lepas tu dlm ptg tu ada la lak pegawai yg cal bgtau progress. then, esoknya duit tu dh ada dlm akaun. tu pun ada gak pegawai yg cal bgtau. kn bagus kalau mcm tu dr awal. xdak la kita nk marah2 kn.

so, aku rasa tuan rumah pun ptt call BNM, cari pegawai yg berkenaan dan tanya apa spttnya di buat. kalau leh buat report utk kes tu, report la skali.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-9-2009 10:42 PM | Show all posts
Saya pun ada masalah juga masa nak mendapatkan release letter dari mbf credit card.  Apa yang saya buat setelah 3 kali hantar surat mintak release letter tapi dorang masih gak hantar statement a/c cc setiap bulan. Pasal tepon cust. serv. pun dah buat banyak kali  tapi biasalah jawapannye suh tunggu.  Akhir sekali surat yang saya hantar ke mbf saya cc surat kepada bank negara.  Dalam 2 minggu baru lah saya mendapat release letter.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 13-9-2009 11:58 PM | Show all posts
kalau tak silap aku kt sini sll ada member pesan bgtau kt pegawai tu kita nk report ke BNM kalau takdak apa2 tindakan atas setiap report yg kita buat.

aku penah buat skali, masa tu duit yg aku bank ...
mhh4554 Post at 13-9-2009 13:51


oke.. time kasih atas cadangan tu.. esok (isnin) pepagi aku nak col dorg tny ape update.. klu xde gakk hmm memang aku wat repot bagai dikata tu laa.. nak je col tv sume skali... hehehe
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-9-2009 12:00 AM | Show all posts
Percaya atau tak......aku dah pernah guna dan pernah ada kebanyakan kredit kad dr semua Bank kat malaysia ni...ada yg masih guna dah ada yg dah terminate...TP...AKU TAK EPRNAH PUN SKALI APPLY KAD KRED ...
medangmru Post at 12-9-2009 22:08


betul beb.. saving acct aku kene freeze selagi x setel bill & fyi, dorg da amik duit dlm acct tanpa inform kat kita.. mcm ttuuuuut aje taw.. tp nak kata apa sume ade dlm T&C.. hampeh sgt2..!!
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2009 08:03 AM | Show all posts
kan gigi...Mebenk ni mmc mcm lahanat kan.....:geram:
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-5-2024 12:59 AM GMT+8 , Processed in 0.231853 second(s), 51 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list