CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Nak Cakap Mandarin Sepenuhnya Dengan Anak, Shila Amzah Tak Ajarkan Bahasa Melayu Ke?

14-3-2019 12:07 PM| Diterbitkan: Cari-Saiful| Dilihat: 16211| Komen: 103|Original author: Oleh: Saiful

Description: Anak belum lahir, tapi Shila Amzah dah ada banyak perancangan buatnya.
Anak belum lahir, tapi Shila Amzah dah ada banyak perancangan buatnya.

Penyanyi ini katanya dalam usaha untuk memperbaiki bahasa Mandarin sebab nak cakap sepenuhnya dengan anak menggunakan bahasa tersebut.



Sementara itu, suaminya, Haris pula boleh ajar bahasa Inggeris.

Memang eloklah nak ajarkan banyak bahasa tapi ada juga yang mempersoalkan siapa pula yang nak ajar bahasa Melayu kepadanya.


Bahasa Melayu tak penting ke?

Menjawab persoalan tersebut, Shila berkata tok abah, wan, aunties dan uncles yang akan ajarkan.



Di ruangan komen ramai juga yang bersetuju dengan perancangan Shila.

Kata mereka senang nak cari kerja.

Foto: IG Shila Amzah 
Ada juga yang bagi pesanan jangan ajar banyak bahasa serentak, keliru pula baby itu nanti.

Terpulanglah kan nak ajar bahasa apa pun. Anak masing-masing mesti tahu apa yang terbaik buat mereka. Tak begitu?-CARI
4

Bagus
8

Marah
5

Terkejut
9

Sedih
5

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (34 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote JDT 14-3-2019 12:09 PM
Biarlah.. Dah anak dia,  terpulanglah macam mana dia nak asuh dan didik.
Quote Ferr_Remy 14-3-2019 12:12 PM
Kepamnye laki...
Quote Meiizu 14-3-2019 12:14 PM
suka ati u lah shilalaalat...skrg duk mana?
Quote meteorspeed 14-3-2019 12:20 PM
lantak la dia..kepam betul dia..
Quote chicozinn 14-3-2019 12:23 PM
gosip skala menguap level infiniti..next!!!!
Quote mieymiey 14-3-2019 12:24 PM
Koserrrr. Lantak ko la Shilalat, anak ko.
Quote Y-Nots! 14-3-2019 12:27 PM
blm lahir lg anak tu dah stress
Quote amyza 14-3-2019 12:28 PM
BM datuk,nenek,makpak sedara boleh ajar. Hihi
Quote hotmak 14-3-2019 12:30 PM
suka hati lah nak guna bahasa apa pun, tapi jgn dok buat lawak lah kalau muka melayu pergi gerai makan tak tau sepatah haram BM
Quote riyadhK 14-3-2019 12:31 PM
Power point Tok abah blh ajarkan sekali.
Quote laksmanabentan 14-3-2019 12:32 PM
janji ko bahagia la ya shilalat...
Quote chinta89 14-3-2019 12:59 PM
saje up status mengundang.
Quote nanny_1 14-3-2019 01:03 PM

lantak ko la nak ajar bahasa india sekalipun
anak ko
wartawan pun anak tak lahir lagi dok tanya nak ajar cena
takda soalan lain ke apa
Quote RatuDunia94 14-3-2019 01:09 PM
Shila ni sejenis mcm Siti kan.. fesyen sense hauk..
Quote nyra 14-3-2019 01:18 PM
biar la die..anak die..bahasa melayu senang nak belajar..orang bangla pon kejap je belajar bahasa melayu.
Quote blythes 14-3-2019 01:21 PM
dia ni kot nak eksyen pun biar la cerdik
Quote lasagnaklcc 14-3-2019 01:21 PM
Wife abam bocik preggy pon i tau, shila amzah preggy I taktau. Punya la sendu.
Quote zuriey 14-3-2019 01:31 PM
la dia due september ka
i igt dah nk meletop tgk perut mcm dah besar sgt
i yg 6m pun idok la besar gtu..
Quote fushimi 14-3-2019 01:32 PM
laki bini so kepam

Lihat semua komen(103)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-11-2022 08:49 AM GMT+8 , Processed in 0.098626 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top