CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 16568|Reply: 103

Nak Cakap Mandarin Sepenuhnya Dengan Anak, Shila Amzah Tak Ajarkan Bahasa Melayu

  [Copy link]
Post time 14-3-2019 12:07 PM | Show all posts |Read mode
Anak belum lahir, tapi Shila Amzah dah ada banyak perancangan buatnya.


Penyanyi ini katanya dalam usaha untuk memperbaiki bahasa Mandarin sebab nak cakap sepenuhnya dengan anak menggunakan bahasa tersebut.





Sementara itu, suaminya, Haris pula boleh ajar bahasa Inggeris.


Memang eloklah nak ajarkan banyak bahasa tapi ada juga yang mempersoalkan siapa pula yang nak ajar bahasa Melayu kepadanya.


  



Bahasa Melayu tak penting ke?


Menjawab persoalan tersebut, Shila berkata tok abah, wan, aunties dan uncles yang akan ajarkan.


  



  



Di ruangan komen ramai juga yang bersetuju dengan perancangan Shila.


Kata mereka senang nak cari kerja.


Foto: IG Shila Amzah


Ada juga yang bagi pesanan jangan ajar banyak bahasa serentak, keliru pula baby itu nanti.


Terpulanglah kan nak ajar bahasa apa pun. Anak masing-masing mesti tahu apa yang terbaik buat mereka. Tak begitu?-CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-3-2019 12:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Biarlah.. Dah anak dia,  terpulanglah macam mana dia nak asuh dan didik.
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 12:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Kepamnye laki...
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 12:14 PM | Show all posts
suka ati u lah shilalaalat...skrg duk mana?
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 12:20 PM | Show all posts
lantak la dia..kepam betul dia..
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 12:23 PM | Show all posts
gosip skala menguap level infiniti..next!!!!
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 14-3-2019 12:24 PM | Show all posts
Koserrrr. Lantak ko la Shilalat, anak ko.
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 12:27 PM | Show all posts
blm lahir lg anak tu dah stress
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-3-2019 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
BM datuk,nenek,makpak sedara boleh ajar. Hihi
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 12:30 PM | Show all posts
suka hati lah nak guna bahasa apa pun, tapi jgn dok buat lawak lah kalau muka melayu pergi gerai makan tak tau sepatah haram BM
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 12:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Power point Tok abah blh ajarkan sekali.
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 12:32 PM | Show all posts
janji ko bahagia la ya shilalat...
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 12:59 PM | Show all posts
saje up status mengundang.
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 01:03 PM | Show all posts

lantak ko la nak ajar bahasa india sekalipun
anak ko
wartawan pun anak tak lahir lagi dok tanya nak ajar cena
takda soalan lain ke apa
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Shila ni sejenis mcm Siti kan.. fesyen sense hauk..
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 01:18 PM | Show all posts
biar la die..anak die..bahasa melayu senang nak belajar..orang bangla pon kejap je belajar bahasa melayu.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-3-2019 01:21 PM | Show all posts
dia ni kot nak eksyen pun biar la cerdik
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 01:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Wife abam bocik preggy pon i tau, shila amzah preggy I taktau. Punya la sendu.
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 01:31 PM From the mobile phone | Show all posts
la dia due september ka
i igt dah nk meletop tgk perut mcm dah besar sgt
i yg 6m pun idok la besar gtu..
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 01:32 PM | Show all posts
laki bini so kepam
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-7-2024 12:05 AM GMT+8 , Processed in 0.100061 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list