CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Al Jufferi Pecundang Goblok!" - Netizen Selar Jaguh Silat 'Lari' Dari Medan, Rosakkan Fasiliti

28-8-2018 01:14 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 4415| Komen: 12|Original author: Oleh: Ain

Description: Umum tahu, hubungan antara warga Malaysia dan Indonesia kebelakangan ini dilihat semakin keruh terutama apabila ia membabitkan kedua-dua negara dalam sesuatu kejohanan.
Umum tahu, hubungan antara warga Malaysia dan Indonesia kebelakangan ini dilihat semakin keruh terutama apabila ia membabitkan kedua-dua negara dalam sesuatu kejohanan.


Kredit foto: Sukan Sinar

Terbaru, jaguh silat negara Mohd Al Jufferi Jamari tidak berpuas hati dengan juri yang bagaikan sekadar memejam mata setiap kali serangannya mengenai sasaran dalam final acara silat Kelas E Putra Sukan Asia 2018 Jakarta-Palembang.

Keadaan itu memaksa Al Jufferi meninggalkan gelanggan ketika menentang pesilat Indonesia, Komang Harik Adi Putra. Al Jufferi juga dilaporkan gagal mengawal amarahnya hingga menumbuk dinding penghadang bilik persalinan.


Jangan sampai saya jumpa dia

"Saya hormat semuanya, tetapi saya tak boleh nak hormat juri," katanya.



Sementara itu, Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman turut memuat naik video beliau menenangkan Al Jufferi di laman Twitternya berserta kata-kata semangat.


Kamu tetap pemenang di hati kami




Ekoran itu, ramai rakyat Malaysia menggesa perkara ini dilaporkan ke pihak atasan untuk melakukan siasatan segera.

Malah, ramai menyatakan bahawa mereka sudah menjangkakan perkara sedemikian akan berlaku dan terus memberi semangat kepada jaguh silat kita.

"Walaupun hilang pingat, Al Jufferi tetap di hati kami. Tahniah!" antara kata-kata semangat netizen.



Bagaimanapun, seperti diduga rakyat Indonesia tidak akan berdiam diri apabila 'nama mereka' dicemuh. Selain tindakannya meninggalkan gelanggang, amukan Al Jufferi di dalam bilik persalinan juga dikecam netizen Indonesia.



Malah, mereka turut mengungkit kisah lama ketika temasya Sukan SEA Kuala Lumpur yang berlangsung tahun lalu.


Kredit foto: Twitter

Apapun, siapa juara sebenar pada anda? - CARI
17

Bagus
33

Marah
40

Terkejut
32

Sedih
54

Lawak
27

Bosan

Friends Rank (203 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote palmolive 28-8-2018 01:25 PM
kata2 semangat dia
Quote fushimi 28-8-2018 01:30 PM
macamlah ummah tolol goblok ko tak pernah rosakkan facility kat malaysia

Quote tomaz 28-8-2018 01:34 PM
Bagus jgk dia meroyan mcm ni. Biar org luar atau urusetia nmpk ada kepincangan dlm pemberian mata. Boleh mendatangkan malu kalau negara lain pon tahu indog x adil. Gud job
Quote akudracula 28-8-2018 02:12 PM
bile Malaysia nak kutip org indon yg berlambak kat Malaysia ni?
kasi buang kelaut...semak je...
Quote RatuDunia94 28-8-2018 04:44 PM
Kalau sukan silat ni iols whoareyouss kan aje sbb olimpik pon x iktiraf.. Tp dlm sukan Gymnastic acara lantai pon juri hauk yach.. Gymnast china n jepun buat bagus pon dpt markah rendah. Sesangkan gymnast indon landing sampai nak jatuh2 pon boleh dapat pingat perak.. Ramai ummah negara2 lain duk complain juri kena beli..

[youtube]y4TtBzNAy58[/youtube]
Quote nazzse 28-8-2018 04:52 PM
Edisi paling boring..tak habis2 masalah juri, teknikal, nama atlet takda dlm senarai, rosak situ sini..pleaselah jgn undi Indon lagi jadi host, tak meriah jadinya..
Quote LostStar 29-8-2018 09:27 AM
dok sibuk berbalah, masih lagi datang kerja sini dan masih lagi melancong sana.. bingai!
kalau prihatin buat la kempen jangan melancong sana.. biar yindong terkesan..bydaway ada beberapa kumpulan backpakers da lama buat kempen ni.. marilah ramai2 jangan melancong sana.. baru padan muko..
Quote boyagombak 29-8-2018 01:28 PM
Host sukan Paling teruk , hancusss hanya mau menang pingat dengan cara mentipah mentipu....Dalam Sukan Commonwealth dahulu malaysia paling bagus...X ada masaalah wasit yg curang
Quote MadameOnion 29-8-2018 03:28 PM
kalau org malaysia ni jahat macam depa dah lama mampos pekerja indon kat sini..kita ni malaysian mmg baik sgt dgn org luaq..siap dilayan macam family sendiri..last2 nak balik indon segala baju kita n anak2, barang mekap semua depa kebas masuk beg..nasib baik check..jilaka indon
Quote kroit92 29-8-2018 06:08 PM
memang dah agak bila Malaysia vs Indonesia, mesti benda2 ni jadi, prepare je la:

mentaliti diorang memang nampak jauh kebelakang.. terlalu.. terlalu jauh..

tapi ye la, tin kosong berbunyi paling kuat
nak jugak ditegakkan benang yang basah
walaupun dah terang lagi bersuluh
tapi itu la, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya akan jatuh ke tanah jua,
masa tu, baru terasa, ibarat meludah ke langit, jatuh ke muka sendiri
nak buat apa pun waktu tu, dah terlambat, nasi dah menjadi bubur,
buat pun sia-sia, macam mencurah air ke daun keladi

weyy bangganya cikgu bm aku kalau baca pepatah ni sume
Quote chazey 30-8-2018 01:36 AM
Edited by chazey at 30-8-2018 01:38 AM
RatuDunia94 replied at 28-8-2018 04:44 PM
Kalau sukan silat ni iols whoareyouss kan aje sbb olimpik pon x iktiraf.. Tp dlm sukan Gymnastic aca ...


Hauknya peserta yindog tu! Even peserta kita pon dapat buat jauh lebih baik dari sheol! Kasihannya peserta first dari Jepun tu sampai menangis bila tahu markah sheol, yang dari China pun kasihan! OMG memang snubbed habis meka ni! Pehtu yindog tu pulok boleh gumbira bangga sedangkan bila markah peserta Jepon tu diumum ko pun in disbelief khen bila dengar sebab hauk2 ko tapi markah masih tinggi dari sheol? Nampak sangat muka masing2 tak pircaya hinggakan peserta Jepon tu terlopong pastu nangis!

EUW! FAK YINDOG!
Quote chazey 30-8-2018 01:40 AM
RatuDunia94 replied at 28-8-2018 04:44 PM
Kalau sukan silat ni iols whoareyouss kan aje sbb olimpik pon x iktiraf.. Tp dlm sukan Gymnastic aca ...

Selayaknya yindogs dicerca Youtubers! BAD INDOG CROWDS INDEED!

IMG_20180830_013956.jpg

Lihat semua komen(12)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-7-2022 08:25 AM GMT+8 , Processed in 0.079948 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top